AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Etter å ha lest den andre tråden forstår jeg at det er veeeeldig vannskelig å være en god facebook-bruker =) Så hva syns du er helt i orden at fb-vennene dine poster i statusen sin? 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Så lenge at folk poster ting om seg selv og sitt eget liv, og ikke blander seg inn i andres liv, er det samme for meg hva folk poster! I motsetning til andre her inne syns jeg at det er interessant å vite hvor folk skal på ferie, hva de skal ha til middag og hvordan livet ellers står til Nå er dessverre folk på min alder litt mer umoden enn det og ender opp med å skrive om fylla osv. Det er ikke like interessant for meg å lese, men jeg har ingenting imot at folk poster det. 3
Kråkesaks Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Jeg synes det er ok om de skriver om de opplever noe spesielt. Altså, ikke skriv at du skal hente ungen i barnehagen, men om du nesten kræsjet i et tre på vei til barnehagen så kan det være ok å lese om. 1
Sophia. Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Enig med Kråkesaks. Spesielle hendelser syns jeg det er greit å lese om, men at folk skal i dusjen o.l. bryr jeg meg svært lite om!
Gjesten Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 Synes det er greit med oppdateringer det er en viss sjanse for at folk faktisk bryr seg om. Hvilket studie man kom inn på, hvor man skal på ferie o.l. er jo faktisk greit å vite. Om du valgte poteter eller ris til middagen er det ingen som vil vite om. 3
Gjest henriett3 Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 Synes det er greit med morsomme statusoppdateringer også 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Jeg syns folk kan poste hva de vil, men om det blir detaljert hver dag hva som skjer i livet ditt, så blir det too much.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Så lenge de handler om personen selv og dens tanker tolerer jeg det meste, men det må være litt balanse i det. Hvis alle oppdateringene handler om det perfekte livet til Ola eller barna til Ola blir jeg drittlei. Jeg er tross alt venn med Ola Nordmann, som jeg trodde var en hel person, ikke ett glansbilde med barn 1
Gjest Spinell Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Så lenge de handler om personen selv og dens tanker tolerer jeg det meste, men det må være litt balanse i det. Hvis alle oppdateringene handler om det perfekte livet til Ola eller barna til Ola blir jeg drittlei. Jeg er tross alt venn med Ola Nordmann, som jeg trodde var en hel person, ikke ett glansbilde med barn Denne stripen synes jeg er en helt fantastisk illustrasjon på noe av dette Ellers skriver jeg under på det meste over her: all informasjon med måte, og ikke spam ned vennene dine med stadige uvesentligheter. 3
hjertesukka Skrevet 9. august 2011 #10 Skrevet 9. august 2011 (endret) Denne stripen synes jeg er en helt fantastisk illustrasjon på noe av dette Den er genial! Ellers er jeg enig i det med uvesentligheter, folk som klager på været og noen klager til og med på at tiden går sakte. Ops, jeg posta i feil tråd.- Men kan legge til at jeg syns det er flott å følge med på små eller store prosjekter som folk har. Feks så har jeg ei venninne som bygger seg hus for tida. Det er kjempekoselig å følge med på. Endret 9. august 2011 av hjertesukka
Gjest Badabing Skrevet 9. august 2011 #11 Skrevet 9. august 2011 Så lenge de handler om personen selv og dens tanker tolerer jeg det meste, men det må være litt balanse i det. Hvis alle oppdateringene handler om det perfekte livet til Ola eller barna til Ola blir jeg drittlei. Jeg er tross alt venn med Ola Nordmann, som jeg trodde var en hel person, ikke ett glansbilde med barn Jeg tenker noe lignende. Jeg synes svært mange av de vennene jeg har som er foreldre, kun poster hva barna har gjort. Det er helt uinteressant for meg, det er ikke ungene jeg er venn med, men foreldrene. Det er nok lite av statuser jeg irriterer meg over, men statusoppdateringene bør helst være om noe som avviker fra normalen, som det er nevnt lenger ned her. 3
Daria Skrevet 9. august 2011 #12 Skrevet 9. august 2011 (endret) Jeg tror hvem som poster er like viktig som hva som postes -jeg tolererer mye mer fra nære venner enn fra perifere bekjente. For eksempel synes jeg generelt sett oppdateringer om barna til folk jeg gikk på folkehøgskole med for mer enn ti år siden er særdeles uinteressant (derfor er de heller ikke på vennelisten min lenger...), mens tilsvarende oppdateringer fra svigerinnen min om min nyfødte nevø står høyt i kurs. Forøvrig er jeg stort sett enig i svarene over -skriv personlig og spesielt, ikke altfor hyppig og unngå de mest trivielle og masseproduserte oppdateringene. Tenk på at det faktisk skal være interessant for hvertfall deler av vennelisten din å lese. Fjorten youtube-videoer i timen er også litt i overkant. Dessuten irriterer jeg meg mye mindre på facebook etter at jeg lærte at jeg kunne fjerne folk fra newsfeeden uten å slette dem som venner... Endret 9. august 2011 av Daria 2
Meadow Skrevet 9. august 2011 #13 Skrevet 9. august 2011 (endret) Jeg liker å lese om hva folk gjør - ihvertfall sånne ting som hvor de er på ferie, eller om de har gjort noe spesielt den dagen. Har altfor mange damer i alder 40 + som elsker statuser ala "kopier denne statusen hvis du synes terror er fælt" eller visdomsord ala "vennskap er som en blomst, begge må vannes" bla bla bla - fjern denne personen fra din newsfeed, oh yes! Men facebook har tapt seg, synes det er lite som skjer... mange er ikke så aktive lenger. Merker jo det på meg selv også, før hadde jeg kanskje 1-2 statuser om dagen, nå har jeg kanskje 2 per uke. Men innlogget hele tiden, det er jeg... Endret 9. august 2011 av Meadow 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #14 Skrevet 9. august 2011 Men facebook har tapt seg, synes det er lite som skjer... mange er ikke så aktive lenger. Merker jo det på meg selv også, før hadde jeg kanskje 1-2 statuser om dagen, nå har jeg kanskje 2 per uke. Men innlogget hele tiden, det er jeg... For mitt vedkommende handler det om at det er blitt et slags positivitets-tyranni der. Hvis jeg fortalte om dårlige ting som skjedde fikk jeg beskjed om å slutte å sutre, for eksempel. Ser ut som flere har fått den, i og med folk bare poster glansbilder av seg selv for tiden. Da er det ikke like interessant. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #15 Skrevet 9. august 2011 Jeg synes veldig lange og detaljerte statusoppdateringer er litt slitsomme, slik som denne: Kost oss på øya i dag med Mette og barna og så med Ronja m fam. Per har vært på båttur med Ole noe han syns var veldig stas:))) Nå er det vaske og pakke klær til Karl som skal på hytta med farmor og Martin:) (navnene og stedene er anonymisert)
Xaphan Skrevet 9. august 2011 #16 Skrevet 9. august 2011 Altså, for min del har det ikke så mye å si hva de skriver om, men heller hvordan de skriver det. Jeg har noen som skriver veldig hverdagslige statusoppdateringer, men på en morsom måte. Det samme gjelder klaging. Dersom du formulerer det på en måte som gjør det interessant å lese om spiller det liten rolle hva det egentlig handler om. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #17 Skrevet 9. august 2011 Jeg synes ikke det er så rart at statusene blir litt glansbilder, da man gjerne har mye forskjellige folk på vennelista. Jeg føler ikke for å dele noe særlig triste ting eller fysiske plager med folk jeg bare har møtt i jobbsammenheng for flere år siden. På den annen side gir jeg av og til uttrykk for generell irritasjon over ting (media, nabounger), noe som sikkert ikke er "bedre" enn å fortelle om bekkenløsning eller døde tanter. Er for øvrig enig i det aller meste som blir sagt over her. Jeg synes oppdateringer om ferie etc er hyggelig, men har egentig ikke interesse av å vite hvor de mest perifere på lista skal på tur. Da blir alternativene enten å slette dem fra vennelista, skjule newsfeeden eller bare overse de statusene. Vet jo med meg selv at om det hadde vært en person jeg brydde meg mer om, hadde statusen vært helt ok. 1
Gjøa Skrevet 9. august 2011 #18 Skrevet 9. august 2011 Jeg synes det er helt greit å lese om hva folk skal ha til middag eller hva de spiste til frokost, jeg. Liker å få noen tips. Det er gøy å høre om folk som er blitt gravide, men de trenger ikke si fra hver eneste gang ungen sparker. Jeg liker å få med meg litt sladder om folk jeg ikke har så god kontakt med lenger. Klaging eller negative statuser gjør meg ingenting. Overdreven positivitet blir slettet. 1
Glitnir Skrevet 9. august 2011 #19 Skrevet 9. august 2011 Hmm, jeg irriterer meg egentlig veldig lite over Facebook-statuser. Tror egentlig kikkeren/nysgjerrigperen i meg er veldig fornøyd når jeg får litt "sladder". Verre med ørti innlegg fra Farmville og hva det nå heter alt sammen. Om det blir for mye fra enkeltpersoner er det da vitterlig bare å overse det, enten ved å slette fra newsfeed eller bare bla forbi... 1
Elizia Skrevet 9. august 2011 #20 Skrevet 9. august 2011 (endret) Folk som maser om at jeg må stemme på deres Lano unge, deres sommer bilde osv hver dag er utrolig irriterende!!! Sjelden jeg syns at andres barn er søte. Irriterer meg oxå over de som alltid er positive. Utsagn så som "Livet er herlig...", "Det finnes ikke dårlig vær.." Jo da DET gjør det. Og de som legger ut masse musikkvideoer etter hverandre hele tiden-Ugh! Jeg bryr meg oxå svært lite om å vite når noen drar på jobb, hva de har spist til middag, deres horoskop,hvilke spill de spiller osv. Syns det er morsomt når noen legger ut artige kommentarer om diverse de har opplevd, bilder fra noen som driver og pusser opp, nyfødtbilder fra gode venner o.l. Men for det meste er hele FB et stort gjeeeesp. Likevel er jeg nok like hekta som alle andre Endret 9. august 2011 av Elizia 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå