AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #1 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg har akkurat avsluttet månedens menstruasjonssyklus, så dette er ikke smerter i forbindelse med det. Dersom det ikke er vanlig at man får smerter i etterkant? Det har ihvertfall ikke jeg opplevd. Smertene er som luftsmerter, de kommer av og til i løpet av dagen. Det er litt som menssmerter, men jeg har også litt løs og rar avføring. Vil ikke si at det er sånn at jeg må springe på do, men ofte føles det slik og når jeg kommer på do så må jeg ikke. Føler meg generelt litt rar og kanskje litt varm? Magen rumler, så jeg føler det er noe med tarmene. Er litt redd for at det skal være noe gynekologisk, men smertene hadde kanskje vært verre da. Dette er litt som luftsmerter som kommer av og til, og når de kommer blir jeg litt kvalm også. Det jeg egentlig lurer på er om det går an å ha mage/tarm-sykdommer (som man ofte får) uten at man nødvendigvis har diare? Avføringen er løsere, men det er ikke slik at det kommer i tide og utide... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 8. august 2011 #2 Del Skrevet 8. august 2011 Har du prøvd å kutte ut melk, evnt. i hvert fall prøve laktosefri melk ei stund? Jeg gikk fra å ha vondt i magen ca annenhver dag til å ha det en gang annenhver måned da jeg bytta til laktoseredusert melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 8. august 2011 #3 Del Skrevet 8. august 2011 Ja, man kan ha infeksjoner i mave-/tarmsystemet uten diaré. Hvis du føler deg "rar og varm" i tillegg, kan det høres ut som en immunrespons. Det virker ikke som det du opplever er særlig akutt, men går det ikke over av seg selv i løbet av noen dager, bør du vurdere å få det undersøkt nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #4 Del Skrevet 8. august 2011 Har du prøvd å kutte ut melk, evnt. i hvert fall prøve laktosefri melk ei stund? Jeg gikk fra å ha vondt i magen ca annenhver dag til å ha det en gang annenhver måned da jeg bytta til laktoseredusert melk. Nja, har ikke spist eller drukket noe uvanlig de siste dagene, så tviler litt på at det er noe sånt... Ja, man kan ha infeksjoner i mave-/tarmsystemet uten diaré. Hvis du føler deg "rar og varm" i tillegg, kan det høres ut som en immunrespons. Det virker ikke som det du opplever er særlig akutt, men går det ikke over av seg selv i løbet av noen dager, bør du vurdere å få det undersøkt nærmere. Hva kan dette komme av? Jeg tror jeg har hatt dette siden fredag, har vel gradvis merket det. En gang i timen kommer det luftsmerter (litt lignende smerter som ved mensen), men det forsvinner raskt. Det virker som om magen er litt "tung", som om det er noe der inne... Håper bare ikke det er noe cystegreier... Takker så mye for svar, begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 8. august 2011 #5 Del Skrevet 8. august 2011 Det er umulig å si hva dette kommer av uten nærmere informasjon og undersøkelse, men det kan selvfølgelig være en mindre infeksjon i tarmsystemet, eller en forstyrrelse av normal tarmflora. Hvis det er veldig plagsomt kan det være greit å oppsøke lege. Ellers burde det nok gi seg i løbet av en drøy uke. Hvis det varer vesentlig lenger enn en uke uten bedring, bør du nok søke hjelp og nærmere utredning. Jeg kan ikke gi deg noe mer enn et generelt svar her, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #6 Del Skrevet 8. august 2011 Det er umulig å si hva dette kommer av uten nærmere informasjon og undersøkelse, men det kan selvfølgelig være en mindre infeksjon i tarmsystemet, eller en forstyrrelse av normal tarmflora. Hvis det er veldig plagsomt kan det være greit å oppsøke lege. Ellers burde det nok gi seg i løbet av en drøy uke. Hvis det varer vesentlig lenger enn en uke uten bedring, bør du nok søke hjelp og nærmere utredning. Jeg kan ikke gi deg noe mer enn et generelt svar her, dessverre. Forstår at det er umulig å si noe spesifikt om dette uten en ordentlig undersøkelse. Det er uansett greit å forhøre seg litt, mageproblemer kan jo være helt uskyldig og jeg vil helst ikke oppsøke lege dersom det er litt sånn "wait and see". Takk for flott svar! Jeg får en god "legefølelse" av deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 8. august 2011 #7 Del Skrevet 8. august 2011 Forstår at det er umulig å si noe spesifikt om dette uten en ordentlig undersøkelse. Det er uansett greit å forhøre seg litt, mageproblemer kan jo være helt uskyldig og jeg vil helst ikke oppsøke lege dersom det er litt sånn "wait and see". Takk for flott svar! Jeg får en god "legefølelse" av deg Takker og bukker! Bare husk at du aldri må stole 100% på råd du får her inne. Symptomer fra mave og tarm KAN være alvorlige, men hvis du ikke er så veldig gammel, er det ganske mange risiki som kan udelukkes, uten at det nødvendigvis gir noen garantier. Hvis du er bekymret er det aldri galt å gå til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #8 Del Skrevet 8. august 2011 Takker og bukker! Bare husk at du aldri må stole 100% på råd du får her inne. Symptomer fra mave og tarm KAN være alvorlige, men hvis du ikke er så veldig gammel, er det ganske mange risiki som kan udelukkes, uten at det nødvendigvis gir noen garantier. Hvis du er bekymret er det aldri galt å gå til legen. Nei, jeg vet at det eneste sikre man kan gjøre er å oppsøke lege og det kommer jeg til å gjøre dersom jeg ikke merker noen bedring Takk igjen, hyggelig å møte på folk som deg når man spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 8. august 2011 #9 Del Skrevet 8. august 2011 Bare hyggelig. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå