Gå til innhold

Rød blemmesak på venusberget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget i dag at jeg har en slags blemme på venusberget. Den kan ligne litt på en kvise eller et myggstikk. Men er ingen av delene. Det er over to uker siden jeg barberte meg, så tror neppe det er kvise etter barbering eller inngrodd hår, for da burde den ha kommet lenge før i dag. Den er dekt av hår, og ligger en cm fra der hårkanten begynner. Denne blemmen svir hvis jeg rører på den. Hva kan dette være, hva skal jeg gjøre, og er det grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som inngrodd hår. Ikke alltid de kommer rett vei etter barbering. Du kan jo høre på legekontoret og de kan ta en titt på det og kanskje de kan åpne den slik at pusset kan komme ut. Ikke lurt og klemme på slike ting med skitne fingre osv. Hatt inngrodd hår sjøl og det kan gjøre veldig vondt. Ble bedre straks det ble åpnet og da kom det fram en laaangt tynt hårstrå som vokste feil vei. Litt sår etterpå men bedre dagen derpå når det begynte og gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen inngrodde hår før etter barbering. Men de var mindre. Nå ligner det mer på et myggstikk enn en kvise som det vanligvis ligner på. Før har jeg aldri gjort noe med ingrodde hår, og så har det gått over etter en stund. Skal jeg bare ta tiden til hjelp nå og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Har hatt noen inngrodde hår før etter barbering. Men de var mindre. Nå ligner det mer på et myggstikk enn en kvise som det vanligvis ligner på. Før har jeg aldri gjort noe med ingrodde hår, og så har det gått over etter en stund. Skal jeg bare ta tiden til hjelp nå og?

Om den begynner å bli plagsom eller vokser, så kan du få den fjernet av lege. Er godt mulig at det er inngrodd hår, betent hårsekk eller rett og slett ei gigantisk kvise, men det kan også være fettkuler eller andre cyster. Disse kommer vanligvis til syne i lysken, men på menneskekroppen går det meste an. Om den ikke er væskende, betent eller smertefull når du er i daglig funksjon, så vil jeg anbefale deg å vente med å gjøre noe.

Og ikke pirk borti med fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...