*Joyce* Skrevet 9. august 2011 #21 Skrevet 9. august 2011 Jeg var 50 cm som nyfødt, men var lang hele barndommen og stoppet på 1,79. Lillejenta er nå 2,5 år og lang for alderen med sine ca 96 cm. Hun var lang ved fødselen også, med ca 55 cm (ikke strukket ut grunnet seteleie). Mannen er 1,90, så hun har vel gode muligheter for å bli ganske lang også i voksen alder. Men utfra slike formler som er presentert over her, har jeg fått resultater på alt fra 1,72 til 1,86 for henne - så jeg tar det med en klype salt.
Gjest imli Skrevet 9. august 2011 #22 Skrevet 9. august 2011 Eg sjekka faktisk helsekortet mitt her om dagen. Så vidt eg hugsar, var eg 51 cm som nyfødd, 78 cm som 1-åring, 86 cm som 2-åring, 106 cm som 4-åring og 124 cm som 7-åring. På barneskulen var eg ganske gjennomsnittleg høg, på ungdomsskulen og vgs blei eg litt høgare enn gjennomsnittet. Blei 175 cm som vaksen:) Ungane mine var begge 54 cm som nyfødde og 79 og 80 cm som 1-åringar. Eldstemann var 91 cm på 2-årskontrollen og uoffisielt 101 cm på 3-årsdagen. Minsten er snart 2, og eg tippar han er rett under 90 cm. Blir spennande og sjå kor høge dei blir som vaksne Dei seiast at ein kan doble høgden som 2-åring, så får ein høgden som vaksen (sånn omtrent). Stemte rimeleg bra på meg, i alle fall.
Mynona Skrevet 9. august 2011 #23 Skrevet 9. august 2011 Gutt: ((mors høyde + 13 cm) + fars høyde)/2 Jente: ((fars høyde - 13 cm) + mors høyde)/2 For både gutter og jenter vil representere 3-97 percentilen for forventet voksen høyde Man må imidlertid ha et ganske vidt slingringsmonn. De aller fleste befinner seg innenfor ± 8,5 cm fra beregnet verdi, og flertallet vil være ganske nær den beregnede verdien. Ifølge den formelen der skulle jeg vært 162,5 og jeg er 164, så det der så ut til å stemme rimelig bra
eitrande Skrevet 9. august 2011 #24 Skrevet 9. august 2011 Personlig tror jeg ikke fødselslengden har noe å si for hvor lang man blir når man er utvokst. Jeg var 43 cm ved fødsel, og er 170 cm nå. Mannen min var 54 cm, og er 184 cm. Jeg vil si at ingen av oss var standard lengde ved fødsel, men syns nå vi er det nå! Sønnen min var 6 uker prematur og 44 cm, så er veldig spent på hvor lang han kommer til å bli. Jeg syns buksene stadig vekk blir for korte, så håper lange bein tyder på lang voksen! (selv om jeg er glad i ham uansett!)
Gjest Skrevet 10. august 2011 #25 Skrevet 10. august 2011 Sønnen min var 53 cm da han ble født - 94,5 da han var 2 år, og som voksen ble han 195. Han vokste 17 cm de 3 første mnd av sitt liv - og gjennom oppveksten var han alltid nesten et hode høyere enn andre barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå