Gå til innhold

gammel feminisme

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Må bare si at jeg er drita lei de gammel-feministiske holdningene som er til de grader overeksponert i media.Hver gang det er en kvinne på skjermen skal hun fortelle hvor vanskelig alt er og hvor undertrykt hun føler hun er av mennene.

Hele tiden er det snakk om hersketeknikk,kvinner graver og snoker i alt som kan lages statistikker over for å stille seg selv i en offerposisjon som rettferdiggjør det hylekoret de stiller med hver gang de kommer til orde.Til og med da landslaget skulle ha ny trener har det vært feminister på banen som krever kvinnelig landslagssjef!

Alt dere er innvolvert i trenger ikke bli en kjønnskamp der dere så til de grader skal rakke ned på mennene.

Da blir til slutt folk drita lei dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

og aner du hvor lei jeg er av sånne som deg som skal ødelegge for andre kvinners kamp..

om du ikke er utsatt for hersker teknikker osv, betyr ikke at andre ikke er det..

solidaritet er det du burde oppvise

tradisjonell kvinnehets (og det er det oftest kvinner som står for.. vi er ille!!) er det du oppviser

skam deg! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla
Hver gang det er en kvinne på skjermen skal hun fortelle hvor vanskelig alt er og hvor undertrykt hun føler hun er av mennene.

Hvilken TV-kanal er det du ser på?

Det er ikke tvil om at kvinner pr i dag ikke har de samme mulighetene som menn. Mener du (og Marianne E) at vi bare skal holde kjeft og finne oss i det? :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Enig med Mahatma!

Det er nok mange kvinner som tar på seg offer-rollen mot de store, slemme mennene!

det liker ikke jeg heller..

men jeg synes det er en uting at kvinner ikke kan være mer solidariske med hvernadre..

dersom noen har et problem, så ta det seriøst og forsøk å støtte..

ikke rakk ned på henne og sett dere på deres høye hest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg synes det er en uting at kvinner ikke kan være mer solidariske med hvernadre..

det er sant.

Vi må støtte hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg gjest :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjempe for likestilling er én ting - og rakke ned på menn er en helt annen ting, og fremmer ikke likestillingskampen i det hele tatt. Det er vel kanskje det Mahatma mener? Kvinner har en større tendens til å syte enn det menn har. Og vi har en tendens til å ta på oss offerrollen, i stedet for å stå opp og sloss for det vi tror på. Det finnes unntak, misforstå meg ikke, men altså; disse syterne og disse som skal rakke ned på mennene, de fremmer overhodet ikke saken - snarere tvert i mot, for man tar ikke sånn kvinner seriøst. I hvert fall gjør ikke jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig care' date=' men det er også viktig å se sin egen rolle, og ikke bare skylde på oss... :wink:[/quote']

Selvfølgelig, dette er dynamisk :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mahatma sier at han er lei av gammel feministiske holdninger som blir overeksponert i media. Det er nettopp det de blir. Overeksponert av MEDIA. Jeg er drittlei dette jeg også.

Jeg er drittlei overfokusering på kjønnsforskjeller og lei av å bli kategorisert etter kjønn når det gjelder alt mellom himmel og jord.

Forresten. Sitat: ""Folk" blir drita lei dere". Hvem er "folk" og hvem er "dere"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Mahatma sier at han er lei av gammel feministiske holdninger som blir overeksponert i media. Det er nettopp det de blir. Overeksponert av MEDIA. Jeg er drittlei dette jeg også.

jeg også.. dette er så ødeleggende for den virkelige "kampen"

Jeg er drittlei overfokusering på kjønnsforskjeller og lei av å bli kategorisert etter kjønn når det gjelder alt mellom himmel og jord.

ja!!!

Forresten. Sitat: ""Folk" blir drita lei dere". Hvem er "folk" og hvem er "dere"...?

kategorisering.. hater det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling er viktig - både for menn og kvinner. Hva med menns rolle i familien? Likestilling? Yeah, right.

Feminisme er viktig i dag også, likestilling er ikke oppnådd, det er helt klart.

At feminister skal syte, er jo en annen sak. Hva er syting? Å si at det er flest menn i styrer? DET ER JO FAKTA! Tror noen menn hadde reagert dersom 90% av næringslivsstyrer hadde vært kvinner...

Jeg er også lei av at alt skal kategoriseres ut fra kjønn (kvinner gjør det like mye som menn). F.eks. denne uttalelsen til mysan: "Kvinner har en større tendens til å syte enn det menn har". Hvor har du det fra?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg lest, hørt, opplevd....

Jeg kjenner kvinner som syter - flere kvinner som syter, og jeg har enda tilgode å høre en mann syte på samme måte.... Kanskje min omgangskrets er annerledes enn resten av befolkningen?

Les forresten tråden min og at kvinner stoppes av gubbe-krav som jeg postet i dag. Interessant lesing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...