Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #61 Skrevet 24. november 2003 Tips kelneren og nyt livet sier jeg bare. hva i alle dager har tipsing med livsnyting å gjøre?? jeg vil helst nyte livet, maten osv i fred.. uten plagsomme kelnere som prøver å smiske seg til tips.. jeg vil betale for prisede tjenester og ha god samvittighet.. og jeg vil nyyyyte det jeg vet at jeg har betalt for
Fakse Skrevet 24. november 2003 #62 Skrevet 24. november 2003 jeg vil helst nyte livet, maten osv i fred.. uten plagsomme kelnere som prøver å smiske seg til tips.. Hvem skal du da spørre dersom du vil ha mere saus eller en potet til? Hvem skal du be om påfyll av vann, en øl til, eller kanskje en flaske vin til? Hvem skal du gi beskjed til om maten ikke smaker som den skal, slik at du får ny med en gang? Tro meg, en kelner som bare slenger maten på bordet og går kan forsure oppholdet på restauranten atskillig!
VesleBråka Skrevet 24. november 2003 #63 Skrevet 24. november 2003 Var på Hooters en gang, der jentene går i utringa tskjorter og kortkorte shorts inkl store struttepupper og lange bein.. servitøren kom til bordet annethvert minutt og spurte om alt var bra (fisker etter tips..) tilslutt sa jeg at hvis vi ikke fikk være ifred for masinga hennes så gikk det utover tipsen..
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #64 Skrevet 24. november 2003 Hvem skal du da spørre dersom du vil ha mere saus eller en potet til? Hvem skal du be om påfyll av vann' date=' en øl til, eller kanskje en flaske vin til? Hvem skal du gi beskjed til om maten ikke smaker som den skal, slik at du får ny med en gang? Tro meg, en kelner som bare slenger maten på bordet og går kan forsure oppholdet på restauranten atskillig![/quote'] som sagt så vil jeg selvfølgelig at kelneren skal gjøre jobben sin.. som han alt er betalt for å gjøre.. men noe "dulling" som jeg skulle være nødt til å betale ekstra for er noe helt annet.. det å kunne få bestille mer osv er da virkelig en del av den normale jobben til en kelner.. noe man slett ikke skal trenge å betale noe ekstra for.. som sagt.. det er tipsingen jeg er i mot.. ikke at kelneren gjør jobben sin orntlig (som de fleste andre arbeistakere.. )
Gjest sexysadie Skrevet 24. november 2003 #65 Skrevet 24. november 2003 sexysadie skrev: Gjest Begyn å gled deg mere over livet og den gode maten i stedet. som sagt så er det maten jeg nyter.. ikke servitøren.. (jeg er nokså ulik Samanta i Sex og singelliv på det området) Hva skal man si til denne da? :Ler meg ihjel: sexysadie skrev: det hjelper ikke hvor god maten er hvor lekkert den er dandert på fatet hvis servitøren bare slenger den foran deg på bordet med ett uinteressert: Vær så god. det synes jeg.. setter stor pris på at kelnere lar meg få nyte maten i fred.. og tro meg.. det er virkelig maten og stemninge jeg er der for.. Aner ikke hvilke steder du har spist på men servitørene bruker da å la folk spise ifred? Servitørene og de andre som jobber der er de som lager stemningen.
Gjest sexysadie Skrevet 24. november 2003 #66 Skrevet 24. november 2003 Veslebråka Jeg liker ikke Fellespot. Tipsen skal gå til den som har tjent den.
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #67 Skrevet 24. november 2003 Servitørene og de andre som jobber der er de som lager stemningen. men er ikke det jobben deres? får de ikke sin faste timeslønn for denne jobben? de har i tillegg en relativt lite viktig og relativt behagelig arbeidssituasjon i forhold til mange (og, ja.. jeg har jobbet med servering.. så ikke kom å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om ) ser fremdeles ingen grunn til "tipsing"
Fakse Skrevet 24. november 2003 #68 Skrevet 24. november 2003 Du sa jo for litt siden at det var ok for deg at kelneren slengte maten på bordet og sa "versågod". Og du vil være i fred uten at kelneren plager deg. Hvordan skal du kunne be en kelner som lar deg være i fred om en øl til? Hvordan skal du få sagt i fra om at maten IKKE smaker dersom kelneren ikke kommer bort og plager deg med spørsmålet "Smaker det?".
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #69 Skrevet 24. november 2003 Du sa jo for litt siden at det var ok for deg at kelneren slengte maten på bordet og sa "versågod". klart det.. han/hun trenger slett ikke å si noe som helst når de kommer med maten.. Og du vil være i fred uten at kelneren plager deg. Hvordan skal du kunne be en kelner som lar deg være i fred om en øl til? Hvordan skal du få sagt i fra om at maten IKKE smaker dersom kelneren ikke kommer bort og plager deg med spørsmålet "Smaker det?". jeg vil at de skal kunne komme når man vinker på dem.. da kan man få tak i dem når man trenger dem.. (og slippe å vente på at de skal komme tilbake fra "smaker maten"-runden) men som sagt.. dette er jobben deres!!! jeg synes at alle, inkludert kelnere, skal ha fastlønn!!
Gjest sexysadie Skrevet 24. november 2003 #70 Skrevet 24. november 2003 men er ikke det jobben deres? får de ikke sin faste timeslønn for denne jobben? de har i tillegg en relativt lite viktig og relativt behagelig arbeidssituasjon i forhold til mange (og, ja.. jeg har jobbet med servering.. så ikke kom å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om ) ser fremdeles ingen grunn til "tipsing" Å jobbe i hotell og Resturantbransjen er beinhardt. D er ikke mange som holder d ut over lengre tid. Behagelig vil jeg ikke kalle det å våkne opp om natten pga krampe i leggene fordi man har omtrent sprunget dem av seg i løpet av dagen. Ellers er d en til tider alt for sosial jobb,man skal jo smile og være hyggelig også på dager man føler for å brøle til utidige gjester/kunder Men man har jo valgt jobben sin selv...
Fakse Skrevet 24. november 2003 #71 Skrevet 24. november 2003 Puh! Blir sliten av dette jeg! Det er jo for pokker bare å la være å tispe, hvorfor bli så sur for at andre gjør det? Det er faktisk normalt, og det er lite du kan gjøre med det, Vampie!
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #72 Skrevet 24. november 2003 Å jobbe i hotell og Resturantbransjen er beinhardt. D er ikke mange som holder d ut over lengre tid. Behagelig vil jeg ikke kalle det å våkne opp om natten pga krampe i leggene fordi man har omtrent sprunget dem av seg i løpet av dagen.Ellers er d en til tider alt for sosial jobb,man skal jo smile og være hyggelig også på dager man føler for å brøle til utidige gjester/kunder som sagt vet jeg godt hvordan det er .. men tro meg; jeg har hatt laaangt hardere jobber.. Men man har jo valgt jobben sin selv... det er nettopp det man har.. og dersom det blir mangel på folk som vil jobbe til den lønna som tilbys, vil lønna bli presst opp.. tipsing.. hva blir egentlig det i denne sammenhengen? bare tull, mener jeg!
Gjest sexysadie Skrevet 24. november 2003 #73 Skrevet 24. november 2003 men tro meg; jeg har hatt laaangt hardere jobber.. ! virkelig, men d er resturantbransjen og tipsing vi snakker om nå. tipsing.. hva blir egentlig det i denne sammenhengen? bare tull, mener jeg! Tipsing blir her prikken over Ièn når ens resturantbesøk har vært dødsbra.
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #74 Skrevet 24. november 2003 Det er jo for pokker bare å la være å tispe' date=' hvorfor bli så sur for at andre gjør det?[/quote'] fordi;
Gjest sexysadie Skrevet 24. november 2003 #75 Skrevet 24. november 2003 Puh! Blir sliten av dette jeg! Det er jo for pokker bare å la være å tispe' date=' hvorfor bli så sur for at andre gjør det?[/quote'] De blir sure på de andre fordi de avslører deres egne gnierfakter og uglade holdning til livet.
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #77 Skrevet 24. november 2003 De blir sure på de andre fordi de avslører deres egne gnierfakter og uglade holdning til livet. der setter du faktisk fingeren på noe av kjernen!! det at det å ikke tipse blir sett på som gnient osv er et resultat av det at tipsing blir "normalt" jeg har da slett ikke noe i mot å betale det det koster å gå ut å spise, men jeg vil ha denne prisen oppgitt på ryddig form i en prisliste (meny) slik at det er redelige og regnskapsførte summer det er snakk om.. "tipsing" synes jeg er urettferdig fordelt og ubegrunnet. dessuten ikke helt etter god moral.. mener jeg
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #78 Skrevet 24. november 2003 Dersom flest restaurantgjester er enige med deg, så blir det ikke normalt å tispe. Dersom flest ikke er enige med deg, så blir det normalt å tipse, og du får bare sitte der og være sur og gjerrig. som sagt, jeg er ikke i mot å betale det det koster, men jeg synes prisen skal oppgis rett ut på forhånd av måltidet.. så man vet hva man har å forholde seg til.. å ha lite å rutte med er ikke det samme som å være sur! PS: Plages du med å logge deg inn' date=' eller er det bare å logge deg ut du sliter med? [/quote'] dette trodde jeg at jeg hadde svart på!! (se nederst på side 4 i denne tråden) :evil:
Gjest sexysadie Skrevet 24. november 2003 #79 Skrevet 24. november 2003 Dette er den protestantiske måten å se ting på. Adjø til vin god mat og påskjønnelser til de som kommer med den. Les Webers Den Protestantiske etikk og kapitalistiske ånd og forstå hva jeg mener.
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #80 Skrevet 24. november 2003 Dette er den protestantiske måten å se ting på.. ?? jeg er protestant.. men ser ikke sammenhenge mellom meningene mine her og det... Adjø til vin god mat og påskjønnelser til de som kommer med den. jeg har som sagt (ca 5 ganger nå? har du problemer med å akseptere det?) ingenting i mot god mat og vin.. jeg er svært glad i god mat og vin.. jeg ser bare ingen grunn til å gi en påskjønnelse til den som gjør jobben å bære vinen til meg.. det er maaaange i samfunnet vårt som fortjener en slik påskjønnelse mer.. og som slett ikke får det.. så hvorfor i alle dager gi det til kelneren? takk for boktips, men jeg tror ikke jeg er interessert.. jeg vet alt hva jeg mener og hvorfor.. jeg trenger ingen til å fortelle meg at "det er egentlig en annen grunn til at du mener det du mener"..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå