Gå til innhold

Angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som sliter med det?

Det gjør jeg. Jeg vet ikke hva som trigger anfallene, de kommer som kastet på meg. Jeg tåler høye doser med medisiner, så beroligende tabletter virker ikke noe særlig på meg. Jeg må ta store doser pr anfall om det skal ta toppen av anfallet. Derfor er det et problem ifht lege osv også, for de skriver jo ikke ut så mye.

Har prøvd alle slags teknikker, men ingenting ser ut til å fungere. Det var til og med en psykolog som sa til meg engang at "det er ikke noe mer vi i psykiatrien kan gjøre for deg." (Angående panikkangsten, altså).

Sitter her nå og merker at angsten stiger. Antageligvis fordi jeg har få tabletter igjen, og vet at det ikke er nok til å døyve anfallet når/om det kommer. Det er en forferdelig følelse. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også slitt med panikkangst, så vet hvordan du har det. Jeg har ikke brukt medikamenter, men har gått til psykolog, noe som hjalp veldig! Det er bare tull det psykologen din sier - bytt til en annen psykolog umiddelbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke medikamenter får du? Sobril tar par timer før det virker, mens valium virker på under en time. Hvis du lar tabletten smelte under tunga får du raskere virkning.

Det er normalt å oppleve angst for å få angst og fokusere for mye på tablettene når du har få igjen. De fleste beroligende midler har angst som bivirkning og til slutt vet man ikke om man fortsatt opplever den opprinnelige angsten eller om det er pillene som er årsaken. Prøv å si til deg selv at du takler angst uten piller og trapp gradvis ned på bruken.

Det er bare tull at du ikke kan bli bra igjen. Jeg får nesten aldri panikkangst, men var mye plaget for noen år siden. Men jeg kan oppleve ubehag og uro. Hvis jeg har en dårlig dag prøver jeg å unngå angstskapende situasjoner. Men jeg har ikke bare dårlige dager.

Jeg vet hvordan du har det nå. En venninne sliter også med det samme og får ren panikk hvis det ikke er mange piller igjen. Hun har trappet ned over en lang periode på ett år og sliter ikke med å knytte pillene til angsten slik hun alltid gjorde tidligere.

Jeg har kommet så langt at jeg bruker beroligende hovedsaklig til å få sove hvis jeg har slitt med søvnen og er kommet i en dårlig periode etter å ha trappet ned i samråd med lege. Det er slitsomt men alternativet ville være å øke dosen og være konstant pillesløv.

Hvor lenge har du gått på beroligende og hva får du av legen? I hvilke situasjoner får du angst?

Hvis du har få tabletter igjen og har tatt de daglig, vil det bli bedre om noen dager og du trenger ikke like høy dose hvis du har latt være å ta.

Du kan lære deg pusteteknikker som virker beroligende og som du kan bruke når du merker et anfall er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også slitt med panikkangst, så vet hvordan du har det. Jeg har ikke brukt medikamenter, men har gått til psykolog, noe som hjalp veldig! Det er bare tull det psykologen din sier - bytt til en annen psykolog umiddelbart!

Etter en voldtekt i nov. 09 ble det sendt hastehenvisning til psykolog.. Jeg er enda på venteliste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke medikamenter får du? Sobril tar par timer før det virker, mens valium virker på under en time. Hvis du lar tabletten smelte under tunga får du raskere virkning.

Det er normalt å oppleve angst for å få angst og fokusere for mye på tablettene når du har få igjen. De fleste beroligende midler har angst som bivirkning og til slutt vet man ikke om man fortsatt opplever den opprinnelige angsten eller om det er pillene som er årsaken. Prøv å si til deg selv at du takler angst uten piller og trapp gradvis ned på bruken.

Det er bare tull at du ikke kan bli bra igjen. Jeg får nesten aldri panikkangst, men var mye plaget for noen år siden. Men jeg kan oppleve ubehag og uro. Hvis jeg har en dårlig dag prøver jeg å unngå angstskapende situasjoner. Men jeg har ikke bare dårlige dager.

Jeg vet hvordan du har det nå. En venninne sliter også med det samme og får ren panikk hvis det ikke er mange piller igjen. Hun har trappet ned over en lang periode på ett år og sliter ikke med å knytte pillene til angsten slik hun alltid gjorde tidligere.

Jeg har kommet så langt at jeg bruker beroligende hovedsaklig til å få sove hvis jeg har slitt med søvnen og er kommet i en dårlig periode etter å ha trappet ned i samråd med lege. Det er slitsomt men alternativet ville være å øke dosen og være konstant pillesløv.

Hvor lenge har du gått på beroligende og hva får du av legen? I hvilke situasjoner får du angst?

Hvis du har få tabletter igjen og har tatt de daglig, vil det bli bedre om noen dager og du trenger ikke like høy dose hvis du har latt være å ta.

Du kan lære deg pusteteknikker som virker beroligende og som du kan bruke når du merker et anfall er på vei.

Jeg aner ikke hva som trigger anfallene, det er det som igrunnen er problemet. Det kommer som kastet på meg, og det kan skje når og hvor som helst.

Jeg bruker vival 5 mg, og kan ta ganske mange (tørr ikke si hvor mange :sjenert: ) før de virker ...

Pusteteknikker virker ikke noe spes på meg i og med at jeg ikke har det med å hyperventilere. Jeg blir bare så fokusert på å få bort panikken at jeg nesten er villig til å gjøre alt for å få det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Har angstanfall hver dag, man lærer seg å leve med det, og når man slutter å være redd for dem så blir de mildere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med angst før, tokk sobril, og cipralex for det, men har sluttet nå for lenge siden, det som hjalp meg var og TVINGE meg til og gjøre det jeg var redd for, nå har jeg stortskjett aldri angst mere ;)

Lykke til ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...