Gjest Boy20 Skrevet 8. august 2011 #1 Del Skrevet 8. august 2011 Hei. Jeg og dama har et lite problem (tror jeg).. Jeg sliter noe sjukt med å ta oppvasken, rydde leiligheten, vaske gulvet osv.. Jeg klarer fint å rydde etter meg osv. Er det ikke kjærringa som skal holde på med slikt ? xp Er ikke det mer en "jenteting" ? Klart jeg kan rydde, ta oppvasken å vaske.. Men føler det er MYE lettere før henne å gjøre slikt. Leste dette her på kvinneguiden: "Personlig hadde jeg følt meg lite feminin om kjæresten min vasket, laget middag eller gjorde typiske "jenteting". Nå liker jeg å gjøre sånt, så jeg er kanskje heldig der. Jeg mener ikke at det betyr at han ikke kan lage middag til meg hvis jeg er syk en dag, men om han skulle gjort det på permanent basis... Vel, jeg har noen venninner som skryter av typene sine på det planet, jeg er bare ikke der". Dama mi skulle følt det samme som denne gjør :D Mvh Patrick. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 8. august 2011 #2 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Så du regner ikke oppvask, gulvvask og generell rydding som å rydde etter deg selv? Det er kanskje bare dama som spiser, går på gulvet og generelt lever i leiligheta deres? Det er ikke du og dama som har et problem, det er du. (Og jeg er forøvrig fryktelig rotete av meg, men det ville aldri falt meg inn å la ansvaret for huslige gjøremål kun falle på kjæresten om vi hadde bodd sammen.) Endret 8. august 2011 av Eske 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sevastra Skrevet 8. august 2011 #3 Del Skrevet 8. august 2011 Hah!! Det er like slitsomt og kjedelig for henne som får deg og gjøre det. Jeg er så j**lig glad for at kjæresten min hjelper til å rydde hjemme og at jeg slipper å mase om det. Hadde aldri gidda å vært gratis hushjelp for en mann, noensinne. Det er jo en grunn for at hun maser, fordi hun synes det er kjipt å dra lasset alene. Jezez... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 8. august 2011 #4 Del Skrevet 8. august 2011 eeeeh NEI, det er "kjærringa" som skal holde på med sånt. er like slitsomt for oss jenter som det er for dere gutta. Vi lever ikke i steinalderen, våkn opp og hjelp dama di før hu blir lei og går fra deg!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 8. august 2011 #5 Del Skrevet 8. august 2011 Hvordan klarte du deg når du bodde for deg selv, da? Hvis min mann hadde uttrykt de holdningene du har til husvask og -stell, hadde jeg sannelig sagt ham noen Pauli ord ... Tror du at vi kvinner synes det er så himla festlig å vaske etter andre, kanskje? Det kan høres ut som om oppvaskmaskin kan være en lur investering for forholdet deres, med mindre kjæresten din er fornøyd med å alltid måtte gjøre slikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 8. august 2011 #6 Del Skrevet 8. august 2011 Jeg hadde faktisk dumpet en fyr som deg uten å tenke meg om i det hele tatt. Selvfølgelig er det ikke lettere for oss jenter å ta sånne ting, vi hater vasking og rydding akkurat like mye som gutter gjør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 8. august 2011 #7 Del Skrevet 8. august 2011 Uff.. deg hadde jeg aldri giddi å bo med, men regner med at du egentlig er ett lite troll så gidder ikke å hisse meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 8. august 2011 #8 Del Skrevet 8. august 2011 eeeeh NEI, det er "kjærringa" som skal holde på med sånt. er like slitsomt for oss jenter som det er for dere gutta. Vi lever ikke i steinalderen, våkn opp og hjelp dama di før hu blir lei og går fra deg!! Lever ikke i steinalderen?? Vel leser man i andre tråder her på forumet om menns høyde så virker det som mange kvinner her inne lever nettopp i steinalderen og argumenterer ut fra det også. Så det blir etter min mening for lettvint kjære pratesyk. Jeg synes ikke man på den ene siden kan si: " Å jeg tenner så på en høy sterk mann, han får meg til å føle meg så trygg, så feminin, han passer på meg ... for så i det andre øyeblikket hevde at mannfolk får gjøre husarbeid akkurat som kvinner, vi lever jo ikke i steinalderen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 8. august 2011 #9 Del Skrevet 8. august 2011 Du motsier jo bare deg selv, hahaha.. Ja vi vil ha en som kan passe på oss, en stor og sterk mann, men vi vil også ha en mann som kan dekke andre behov, som å hjelpe til hjemme, være flink med barn, få oss til å føle oss spesielle på alle måter. hjelper ikke om du er flink til å skru på bilen om du mener at dama skal vøre slaven din vettu.. syns virkelig synd på dama di! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2011 #10 Del Skrevet 8. august 2011 Du motsier jo bare deg selv, hahaha.. Ja vi vil ha en som kan passe på oss, en stor og sterk mann, men vi vil også ha en mann som kan dekke andre behov, som å hjelpe til hjemme, være flink med barn, få oss til å føle oss spesielle på alle måter. hjelper ikke om du er flink til å skru på bilen om du mener at dama skal vøre slaven din vettu.. syns virkelig synd på dama di! Takk for svaret. Det er bedre enn du aner. Dobbeltmoralen lever i beste velgående. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #11 Del Skrevet 8. august 2011 Lever ikke i steinalderen?? Vel leser man i andre tråder her på forumet om menns høyde så virker det som mange kvinner her inne lever nettopp i steinalderen og argumenterer ut fra det også. Så det blir etter min mening for lettvint kjære pratesyk. Jeg synes ikke man på den ene siden kan si: " Å jeg tenner så på en høy sterk mann, han får meg til å føle meg så trygg, så feminin, han passer på meg ... for så i det andre øyeblikket hevde at mannfolk får gjøre husarbeid akkurat som kvinner, vi lever jo ikke i steinalderen... Tror du at det er samme person som skriver alle innleggene på KG? Og kan du forklare litt nærmere hvorfor man ikke kan ønske seg en høy mann og samtidig forvente at vedkommende faktisk er med på å rydde og vaske etter seg selv? jeg har aldri hørt at prisen for å få en kjekk høy mann, er at man da må ta alt husarbeidet alene. Er det slik at hvis man velger en liten mann, så følger det automatisk med at han gjør husarbeidet? Og hva er i så fall prisen for å få tak i en pen dame med vakker kropp? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 8. august 2011 #12 Del Skrevet 8. august 2011 Og hva er i så fall prisen for å få tak i en pen dame med vakker kropp?Pen dame + høy, kjekk mann; da er det bare å bestille inn hushjelp slik at ingen av den trenger å gjøre et slag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #13 Del Skrevet 8. august 2011 Hei. Jeg og dama har et lite problem (tror jeg).. Jeg sliter noe sjukt med å ta oppvasken, rydde leiligheten, vaske gulvet osv.. Jeg klarer fint å rydde etter meg osv. Er det ikke kjærringa som skal holde på med slikt ? xp Er ikke det mer en "jenteting" ? Klart jeg kan rydde, ta oppvasken å vaske.. Men føler det er MYE lettere før henne å gjøre slikt. Leste dette her på kvinneguiden: "Personlig hadde jeg følt meg lite feminin om kjæresten min vasket, laget middag eller gjorde typiske "jenteting". Nå liker jeg å gjøre sånt, så jeg er kanskje heldig der. Jeg mener ikke at det betyr at han ikke kan lage middag til meg hvis jeg er syk en dag, men om han skulle gjort det på permanent basis... Vel, jeg har noen venninner som skryter av typene sine på det planet, jeg er bare ikke der". Dama mi skulle følt det samme som denne gjør :D Mvh Patrick. Du kan ikke være seriøs. Tror du skjønner godt at dama di ikke kan drive og vaske etter deg. Underholdende tråd du har fått igang her, men hvis du seriøst mener at det er lettere for dama di å vaske enn det er for deg, kan jeg love deg at du har et stort problem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 8. august 2011 #14 Del Skrevet 8. august 2011 Klart jeg kan rydde, ta oppvasken å vaske.. Men føler det er MYE lettere før henne å gjøre slikt. Mvh Patrick. Ehm, og hvorfor er det lettere for henne å rydde? Vennligst utred og drøft svaret ditt jeg har aldri hørt at prisen for å få en kjekk høy mann, er at man da må ta alt husarbeidet alene. Er det slik at hvis man velger en liten mann, så følger det automatisk med at han gjør husarbeidet? Her i huset har min høye, kjekke mann hovedansvaret for oppvasken og slike kjøkkenting, og er generelt flinkere enn meg til å gjøre husarbeid. Men han er vel en slags freak of nature da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 8. august 2011 #15 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Hei. Jeg og dama har et lite problem (tror jeg).. Jeg sliter noe sjukt med å ta oppvasken, rydde leiligheten, vaske gulvet osv.. Jeg klarer fint å rydde etter meg osv. Er det ikke kjærringa som skal holde på med slikt ? xp Er ikke det mer en "jenteting" ? Klart jeg kan rydde, ta oppvasken å vaske.. Men føler det er MYE lettere før henne å gjøre slikt. Leste dette her på kvinneguiden: "Personlig hadde jeg følt meg lite feminin om kjæresten min vasket, laget middag eller gjorde typiske "jenteting". Nå liker jeg å gjøre sånt, så jeg er kanskje heldig der. Jeg mener ikke at det betyr at han ikke kan lage middag til meg hvis jeg er syk en dag, men om han skulle gjort det på permanent basis... Vel, jeg har noen venninner som skryter av typene sine på det planet, jeg er bare ikke der". Dama mi skulle følt det samme som denne gjør :D Mvh Patrick. Ehm kan du forklare meg hvorfor det skal være lettere for henne å rydde? Mangler du armer eller hender - noe som kan gjøre det vanskeligere for deg å rydde? Her hos oss er alt delt likt, jeg kan rydde og han lager middag, eller han rydder og jeg lager middag. I et samboerskap er man to, med mindre man har en spesiell avtale om at "jeg lager middag hver dag, hvis du rydder eller gjør noe annet fornuftig". Så ser jeg virkelig ikke problemet med at du skal rydde du og. Hva gjorde du når du bodde alene da? Du har en kjæreste, ikke en hushjelp. EDIT: trykkleif Endret 8. august 2011 av Anuket 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. august 2011 #16 Del Skrevet 8. august 2011 Hvorfor skulle det være lettere for jenter å vaske og rydde?? Har vi et bestemt rydde og vaske-gen som dere mangler kanskje?? Er det mere "moro" for oss?? Her i huset gjør vi omtrent like mye husarbeid og jeg forventer ikke noe annet. Hadde aldri giddet å være sammen med en som leste aviser men jeg gjorde alt husarbeidet. Kvinnfolk som gidder å ha det slik er tjukke i hue. Vi roter jo like mye begge to. Hørt mye dumt men denne tok kaka!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stefan Skrevet 8. august 2011 #17 Del Skrevet 8. august 2011 Nå har jeg egen leilighet og har ordnet meg selv der en halv evighet. Uten å klage. Men denne tråden ga meg et smil om munnen, for jeg husker da jeg hadde en samboer. Denne samboeren var veldig opptatt av at vi skulle gjøre akkurat like mye i huset, selvom hun jobbet 6 timer om dagen, mens jeg jobbet minst 10 timer om dagen. Det ble selvsagt mange diskusjoner ut av det. Så på lørdager, brøt helvete løs. Jeg gjorde jo ikke husarbeidet slik HUN ville ha gjort det. Så hun fløy rundt for å klage på dette, og mente hun hadde dobbelt opp. Det er jo ikke slik at det ikke ble rent der jeg hadde vært, det var bare måten jeg gjorde ting på. Moppen skulle ikke brukes slik, kluten måtte brukes slik. Man måtte bruke det og det vaskemiddelet. Osv, osv... Og ettersom jeg forstår med kompisene også, er det mye av denne kontrollen enkelte av dere kvinner har, med vegringen mange menn føler for å la det skinne i heimen. Det er ikke spesielt kult å bruke hele dagen på noe man allikevel vil få kritikk for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 8. august 2011 #18 Del Skrevet 8. august 2011 Nå har jeg egen leilighet og har ordnet meg selv der en halv evighet. Uten å klage. Men denne tråden ga meg et smil om munnen, for jeg husker da jeg hadde en samboer. Denne samboeren var veldig opptatt av at vi skulle gjøre akkurat like mye i huset, selvom hun jobbet 6 timer om dagen, mens jeg jobbet minst 10 timer om dagen. Det ble selvsagt mange diskusjoner ut av det. Så på lørdager, brøt helvete løs. Jeg gjorde jo ikke husarbeidet slik HUN ville ha gjort det. Så hun fløy rundt for å klage på dette, og mente hun hadde dobbelt opp. Det er jo ikke slik at det ikke ble rent der jeg hadde vært, det var bare måten jeg gjorde ting på. Moppen skulle ikke brukes slik, kluten måtte brukes slik. Man måtte bruke det og det vaskemiddelet. Osv, osv... Og ettersom jeg forstår med kompisene også, er det mye av denne kontrollen enkelte av dere kvinner har, med vegringen mange menn føler for å la det skinne i heimen. Det er ikke spesielt kult å bruke hele dagen på noe man allikevel vil få kritikk for. Vi jenter kan henge oss opp i mye rart - men heldigvis er det eneste jeg retter på er måten han henger opp tøy på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stefan Skrevet 8. august 2011 #19 Del Skrevet 8. august 2011 Vi jenter kan henge oss opp i mye rart - men heldigvis er det eneste jeg retter på er måten han henger opp tøy på Da er du et av de bedre eksemplarene på det området. Tro meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 8. august 2011 #20 Del Skrevet 8. august 2011 Da er du et av de bedre eksemplarene på det området. Tro meg! Haha det tror jeg på! Men jeg har garantert vært verre før - heldigvis har jeg begrenset meg til en ting jeg må gjøre selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå