Gjest Tonje8 Skrevet 23. november 2003 #1 Del Skrevet 23. november 2003 Hei Skal ta mitt første forsøk i Januar. Jeg lurer på om hvorfor man setter inn to egg. Er det da bedre sjangs for å bli gravid? Eller er d for å kanskje få tvillinger? Håper noen kan svare :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa Skrevet 23. november 2003 #2 Del Skrevet 23. november 2003 Heisann!! De setter inn 2 for at det er større mulighet for og oppnå en graviditet,men samtidig så er det større sjans for og få tvillinger da.. Jeg håper selv på forsøk i Januar det blir mitt andre forsøk,hadde et nå for en mnd siden som ble en kjemisk graviditet håper på bedre lykke nå. Ønsker deg lykke til med forsøket ditt. Hilsen Tussa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trolllmor Skrevet 23. november 2003 #3 Del Skrevet 23. november 2003 Heisann! :D De setter inn 2 egg for at det da er større sjangs for at ett av dem skal feste seg. Det er en viss "risiko" for tvillinger, ja. Husker ikke hvor mange prosent sjangse det er snakk om...Men hvis du leser på www.fub.no så er det mye info om det meste. :blunke: Selv har jeg hatt 3 forsøk. På første forsøk ble kun 1 egg satt inn (kun ett som ble befruktet), negativt resultat. På andre forsøk satte jeg inn 2 egg, ble gravid med 1 foster, men mistet dessverre i uke 9. På 3. forsøk satte jeg også inn 2 egg. gravid igjen, 1 foster. har nå verdens herligste gutt på 7 mnd.! Hadde jeg vært deg hadde jeg satt inn 2 egg. Men du kan jo høre med klinikken hva de anbefaler for deg. Lykke til! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Skrevet 24. november 2003 #4 Del Skrevet 24. november 2003 Dette bestemmes på klinikken. To befruktede egg er vanlig. Før satt de inn flere, men nå er behandling generelt såpass vellykket at de ikke setter inn mer enn to. Flerlingefødsler er ikke ønskelig heller, sett fra et helsemessig perspektiv. Dette ble i hvert fall forklart oss da vi fikk satt inn to egg, selv om det faktisk var uklart om de i det hele tatt var befruktet. Vi ville selvsagt at de skulle pøse på, men sånn er det ikke. Vi opplevde at dette ikke er noe man bestemmer selv, men at altså to er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 24. november 2003 #5 Del Skrevet 24. november 2003 Det kommer også ann på hvilket sykehus du tar behandlingen ved. Jeg vet at f.eks. i Haugesun setter de ikke inn mer enn 1 egg ved første forsøk. Det påstås jo at de stadig forbedrer teknikken og at det derfor er flere og flere sykehus som går over til å bare sette inn 1 egg. Jo flere fostre man har i magen, jo større er sjansen for at det skal oppstå komplikasjoner. Hvis man tenker 10 år tilbake, så satte de jo inn 5-6 egg. :-? Men jeg tror nok at hvis jeg får valget mellom 1 eller 2 egg, så velger jeg 2. Skulle det da bli tvillinger, så slipper jeg jo å gå igjennom hele prosedyren flere ganger (har alltid hatt lyst på 2 barn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #6 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg håper selv på forsøk i Januar det blir mitt andre forsøk,hadde et nå for en mnd siden som ble en kjemisk graviditet håper på bedre lykke nå. Et lite bispørsmål til den egentlige tråden, ble bare nyskjerrig: Hva er kjemisk graviditet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 1. desember 2003 #7 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvis man tenker 10 år tilbake' date=' så satte de jo inn 5-6 egg. :-? [/quote'] Ja, en slektning av meg fikk satt inn "bare" 3 egg. Resultatet ble Petter, Lars og Marit... Tror ikke det er noen ideell situasjon, selv om de er skjønne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fersking Skrevet 6. august 2004 #8 Del Skrevet 6. august 2004 Hei! Vi skal til med første forsøk i Haugesund i høst. Har fått brev om at de bare setter inn et egg. Men det sto samtidig at pga nye teknikker, er de blitt flinkere til å plukke ut "rett" egg. Og de påstår at like mange blir gravide som da de satte inn flere egg.. Håper det ordner seg! Ellers vil jeg få satt inn to neste gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 8. august 2004 #9 Del Skrevet 8. august 2004 Det kommer også ann på hvilket sykehus du tar behandlingen ved. Jeg vet at f.eks. i Haugesun setter de ikke inn mer enn 1 egg ved første forsøk. Det påstås jo at de stadig forbedrer teknikken og at det derfor er flere og flere sykehus som går over til å bare sette inn 1 egg. Jo flere fostre man har i magen, jo større er sjansen for at det skal oppstå komplikasjoner. Hvis man tenker 10 år tilbake, så satte de jo inn 5-6 egg. :-? Men jeg tror nok at hvis jeg får valget mellom 1 eller 2 egg, så velger jeg 2. Skulle det da bli tvillinger, så slipper jeg jo å gå igjennom hele prosedyren flere ganger (har alltid hatt lyst på 2 barn). Jeg fikk tilbud om å sette inn to egg på første forsøket i Haugesund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestM Skrevet 9. august 2004 #10 Del Skrevet 9. august 2004 I helgen sa de på nyhetene (radio) at ny forskning viser at det IKKE er større sannsynlighet for graviditet dersom man setter inn 2 egg versus 1. Så dersom man ikke ønsker tvillinger holder det med 1 egg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2004 #11 Del Skrevet 10. august 2004 Hei! Vi skal til med første forsøk i Haugesund i høst. Har fått brev om at de bare setter inn et egg. Men det sto samtidig at pga nye teknikker, er de blitt flinkere til å plukke ut "rett" egg. Og de påstår at like mange blir gravide som da de satte inn flere egg.. Håper det ordner seg! Ellers vil jeg få satt inn to neste gang.. Vi er i gang med forsøk nr 2 ved Haugesund sykehus og blir overrasket hver gang jeg leser om at de kun setter inn 1 egg første gangen. Da vi var på innsettingen på første forsøket så fikk vi tilbud om to egg, men valgte da ett. Vi skal igang med utthenting / innsetting i slutten av mnd og kommer denne gangen til å velge to. I vårt brev stod det ikke noe om antall egg slik som i ditt brev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 10. august 2004 #12 Del Skrevet 10. august 2004 Det var jeg som skrev innlegget over. Jeg falt som vanlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #13 Del Skrevet 13. august 2004 Et lite bispørsmål til den egentlige tråden, ble bare nyskjerrig: Hva er kjemisk graviditet? En liten forklaring... Når man tar prøverør, er man inne ca. 14 dager etter at de befruktede eggene er satt inn, for å ta en blodprøve, for å sjekke HCG nivået i blodet. Mange kan ved denne blodprøven ha et HCG nivå som tilsier at man er gravid, men så får man alikevel mensen enten rett før eller rett etter. Så da har man altså "bare" vært kjemisk gravid, men det er jo like fullt en nedtur.... Litt klokere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fersking Skrevet 13. august 2004 #14 Del Skrevet 13. august 2004 Ok, sorry...måtte ta frem og lese en gang til.. Var gjerne litt bastant i min uttalelse... :oops: I brevet vi har fått står det: ".....Vi vil derfor i tiden fremover forsøke å legge tilbake ett befruktet egg både ved første og andre forsøk der vi mener paret ha stor sjanse for å lykkes med graviditet. På denne måten håper vi å få til like mange graviditeter, men færre tvillinger." ....der vi mener paret har stor sjanse til å lykkes med graviditet... Hva betyr det? Personlig har jeg, etter å ha fått beskjed om at prøverør er eneste løsning, slått fra meg at jeg har "stor sjanse til å lykkes"... Jeg håper jo selvfølgelig at det skal gå bra, stoler på at de er dyktige, og gleder meg til å sette i gang. Men får jeg valget; ett eller to, så er jeg jammen ikke sikker på hva jeg skal svare... Kan jeg spørre hva som er avgjørende for at dere velger ett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå