Gå til innhold

Det iser i tennene når jeg spiser søtt!

Gjest Høne Pøne

Anbefalte innlegg

Gjest Høne Pøne

Vet ikke om dette er rette forumet å spørre om dette på men jeg spør likevel.

Jeg har aldri hatt hull i tennene mine noen gang så jeg vet da ikke hvordan det føles, så det er vanskelig å vite.

Men dette varer bare i perioder, jeg regner med at har man hull så er det smerte hver gang man spiser søtt eller kaldt?

Noen ganger gjør det dritt vondt mens andre ganger kjenner jeg ingenting. Det er alltid på samme sted det gjør vondt, i gjekslene bak i munnen. Noen ganger er det bare på en ene siden og andre ganger er det på den andre siden eller i begge.

Kan det kanskje være noe med emaljen på tennene??

hilsen Høna :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også det samme for et par årsiden. Noen ganger føltest det som ising i tennene, mens andre ganger ble det forverret med en intest smerte på samme sted.

Så etter en tur til tannlegen, fant jeg ut at jeg hadde hull i tennnene.....så jeg tror vel at det er det du har :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

Æsj, hadde håpet det ikke var hull :(

Syns bare det er litt rart at det ikke er vondt hver gang, hvis det er hull jeg har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, jeg har det også sånn i blant, og var en gang overbevist om at jeg hadde hull, men det hadde jeg ikke. Antar det var følsomme tannhalser eller noe. Så det er ikke nødvendigvis hull. Har du prøvd den der colgate sensitive pro-relief? Den hjelper mot ising i tenna, funker hvert fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg har også opplevd ising, og da trodd det var hull, men etter en tur til tannlegen fant jeg ut at det ikke var det. Min ising kom og gikk da, har ikke hatt det på etpar år, men tannlegen min sa at det ikke MÅTTE ha direkte sammenheng med hull - men muligheten er jo der. Ta deg en tannlegetime du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

enig med raggsokken :jepp: jeg har det også sånn veldig ofte hønedamen, slik som du beskriver i innlegget ditt. jeg har aldri i mitt nåværende liv hatt hull, og jeg var hos tannlegen for noen dager siden, og hadde ikke så mye som et begynnede hull en gang... itte vet je kvifor det e sånn i blandt altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...