Rosalie Skrevet 9. august 2011 #21 Skrevet 9. august 2011 Barnebibel eller tidlegare nemnde gullkorset, evt "tru, håp og kjærleik"-smykke. Medlemsskap i dåpsklubben Tripp Trapp er òg eit fint alternativ, særskilt om ein tek på seg å følgje opp oppsedinga via dåpsklubben.
kirstiJ Skrevet 9. august 2011 #22 Skrevet 9. august 2011 De gavene som har forsvunnet i en skuff er sølvkoppene ( jeg er litt dårlig på å pusse ting som bare står til pynt....), sølvrangle, bittelite smykkeskrin i sølv som knapt har plass til ett par øredobber før det blir kaos, boksen til " min første tann" ( hvor sjarmerende er det egentlig med tenner som ikke sitter fast i en munn?), og sølvbestikk med inngravert navn. Er så enig i mange av sølvduppedingsene... Jeg synes ikke et rør med dåpsattesten i er så veldig pen pynt... Og min første tann er ja... Litt ekkelt? Men, sølvkoppene vet jeg vi brukte innmari mye når vi var små, nå står den til pynt i vitrineskapet mitt, men når babyen min begynner å drikke av kopp kommer jeg nok til å bruke den. Knall størrelse, lett kopp og står godt på bordet. Det samme gjelder sølvbestikket. Selv har jeg desverre ikke (jeg er ikke døpt som barn, sølvkoppen fikk jeg til jul som ettåring), men bestikkene mamma og pappa hadde når de var små ble brukt flittig av meg og mine tre søsken, og nå er det stedatteren min og tantebarna mine som bruker det når de er der. Det er jo ordentlig kvalitetsbestikk så det kan helt fint brukes i det daglige og vaskes i maskin. Om det bare er emaljert så kan det også vaskes i maskin, men da må det stå i et eget rom i bestikkskuffen, så det ikke blir sorte flekker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå