Gå til innhold

Smerter i vagina ved samleie/vanskelig GU


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med smerter ved samleie (eller om noe skall inn i vagina, generelt sett). Dette er om jeg er alene også, så tror ikke det å slappe av er problemet. Har dessuten fått kommentar fra flere sexpartnere om at det er plagsomt trangt.

Jeg skulle ta celleprøve hos legen, og spurte om hun i samme slengen kunne se om alt var normalt, siden jeg har problem med smerter ved samleie. Hun fortalte meg at det var viktig å slappe av og å ha fast partner, og virket som om hun tenkte det hele var bare dumt å ta opp.

Pga feil med prøven måtte jeg komme tilbake og ta ny, da med annen lege. Når legen skulle ta inn to fingre for å kjenne på livmoren, var det selvsagt vondt. Legen hang seg veldig opp i at "er det venstre eggstokk du har vondt i?", selv om jeg prøvde fortelle at det var vondt inni vagina, og at det er et vedvarende problem for meg. Legen begynte så å si "du må huske å puste, for du holder faktisk på å besvime". Jeg var uvel frem til omtrent en time etter undersøkelsen.

Skal det være på denne måten? Er ikke smerter i vagina ved samleie et seriøst problem man skal kunne ta opp med legen uten å måtte føle seg dum? Og er smerter ved GU helt normalt? Vanlig å besvime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikke normalt at det skal gjøre så vondt at en besvimer.Ubehagelig ja men ikke så ille.

Om en blir veldig nervøs vil jeg tro at undersøkelsen virker værre enn den faktisk er.Så at legen sier du må puste og slappe av er riktig.

Vaginisme er noe som kan ligne det du beskriver.Men dette må du ta opp med lege/GU

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Har lest en del om vaginisme, og det føles egentlig ikke sånn ut. Det føles egentlig mer ut som om "det tar i bunnen", eller at livmorhalsen er i veien. Vanskelig å forklare. Prøvde ta det opp med lege, men fikk liksom ikke noe respons på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...