Gå til innhold

Jeg får ikke sove om natta!


Sarafina

Anbefalte innlegg

ikke sitt på datan eller se på tv før du legger deg, ha normal tempratur og ha den mørkt i rommet. å lese litt gjør deg søvnigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare bruke denne tråden litt :sjenert: i stedet for å starte egen, siden det var så mye relevant her.

Jeg lurer på om 2shy (eller andre) har noen tips til sovemeditasjon - på iTunes, f.eks, så jeg kan bruke på øret når jeg skal legge meg?

Jeg ser det tipses om sovete - jeg kan ikke drikke noe om kvelden, det siste året/ halvannet har jeg utviklet følgende sovemønster:

Sovner som regel greit nok, i hvert fall før 23.30-midnatt. Sover forsåvidt dypt og godt, men våkner som regel en gang mellom 3 og 5 for å tisse og da er det gjort. Fra da av er det dårlig søvn, og gjerne flere ganger på do :sur: Jeg våkner av hver minste lyd da og må ha det helt stille og mørkt hvis jeg skal sove igjen, det er som om jeg våkner så veldig, og alt fra snorkingen til sambo til måkeskrik, søppelbilen eller hva som helst som er utenom, holder meg våken. Eller, ikke engang våken, men den rare, tunge, midt-i-mellom-tilstanden hvor du er for trøtt til å stå opp men hjernen slår seg ikke av heller. Sånn ligger jeg til jeg må opp, og da er jeg forferdelig sliten :(

Jeg har hatt det slik - aldri mer enn 4 timers søvn sammenhengende - i over ett år, og jeg merker det har begynt å gå utover andre ting. Formen, humøret, vektøkning, konsentrasjonen osv. Skulle gjerne funnet hjelp til dette, som ikke er piller, da jeg ikke vil bruke kjemiske hjelpemidler :sukk: Om noen har tips til hva det kan være som gjør det slik tar jeg gjerne i mot innspill.

Hva med å sove med "ørepropper" (soviro)?? Ha disse i selvom du går på do, da er det stille. Jeg er også veldig vàr for lyder, men dette hjelper for min søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dytter litt på denne. Jeg (TS) sliter fortsatt med søvnproblemer...har prøvd både Tolvon og Seroquel, men det har ikke hjulpet noe særlig....

Nå har jeg bestilt time hos Søvnsenteret i Oslo. Noen som har vært der, og vet noe om det?

http://www.oslosovnsenter.no/

Eller som har andre tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...