Gå til innhold

Skjært meg i fingeren - må sy?


Spent...

Anbefalte innlegg

Hei, for ca. 1 uke siden greide jeg å skjære meg i fingeren, tuppen, og silblødde. Fikk stanset det og tok på plaster. Jeg ser nå, etter 1 uke, så har det ikke begynt å gro, og jeg har "nesten" skjært av hudfolden, den "henger".

Den er hvit og har ikke begynt å gro enda. Er dette noe som må syes? Vil ikke ringe legen unødvendig. Kan si at tuppen/hudfolden er ca 1,5 cm i diameter.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er for sent å sy nå etter en uke. Høres ut som at det ikke er noe sirkulasjon i biten som henger mtp at du beskriver den som hvit. Dersom dette er død hud og henger løst ville jeg ha fjernet den. Vanskelig å vite åssen kuttet ser ut ellers og gi deg noe mer råd enn det, men ut ifra det du sier trenger du ikke kontakte lege i hvertfall :) Bare vært obs på infeksjonstegn (rødme og varme, hevelse, væsking, puss etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for sent å sy ja. Om det er en løs hudfold, så legg den inntil der den skal være og klem den inntil med plaster, og har du gjort det denne siste uka, og den ikke har grodd på plass, kan du klippe litt av den (om det er hud, og ikke kjøtt). Du får bare være tålmodig. Jeg hadde et slikt sår en gang, gikk ikke til legen. Tror det tok flere måneder før den grodde ordentlig, og har enda et lite hakk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...