Gjest Delphina Skrevet 8. august 2011 #21 Skrevet 8. august 2011 Tror jeg sniker meg inn her. Blir ikke mamma før om en halvannen måned, men er greit å se litt hva folk diskuterer om. Vi lurer på å kjøpe en bæresele for frøkna, sånn at vi kan gå med henne på brystet, evt. en mei-tai. Lurer på om det er et dårlig kjøp jeg. Og hvis ikke, hvilken type bæresele? Ser dere nevner Ergo. Lurer på om dere kan forklare litt der jeg.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #22 Skrevet 8. august 2011 Så datteren er nesten like gammel som deg hehe! Dette synes hun sikkert er kjeeeeempe stas! Du virker ironisk, så jeg går ut ifra at du er det. Vi har faktisk et helt fint forhold oss imellom. Hun har sagt at hun synes jeg passer veldig godt sammen med faren hennes, og at hun ikke tenker over at jeg er såpass nært henne i alder. Jeg antar at det på en måte kan være lettere for henne også. Hun har jo sin mor (som hun er med halvparten av tiden), og mangler ikke noen morsskikkelse i livet. Jeg er ingen konkurrent til morsrollen, samtidig som jeg er voksen, og hun kan ta opp ulike ting med meg som kanskje er for flaut/rart/vanskelig å snakke med moren om. Vi har i bunn og grunn en veldig god dialog 3
Sequax Skrevet 8. august 2011 Forfatter #23 Skrevet 8. august 2011 Tror jeg sniker meg inn her. Blir ikke mamma før om en halvannen måned, men er greit å se litt hva folk diskuterer om. Vi lurer på å kjøpe en bæresele for frøkna, sånn at vi kan gå med henne på brystet, evt. en mei-tai. Lurer på om det er et dårlig kjøp jeg. Og hvis ikke, hvilken type bæresele? Ser dere nevner Ergo. Lurer på om dere kan forklare litt der jeg. Hei! Vi har Lascal-sele. Den fungerer bra til å begynne med, men jeg har en stor baby, og snart er han for stor for den (tror det er opp til 13 kg). Jeg er veldig nysgjerrig på denne Ergoen, jeg også. Hører jentene her sier den kan brukes fra helt liten også videre oppover. Hadde jeg visst om det da jeg kjøpte Lascal-selen min, ville jeg ha valgt Ergoen med det samme for å slippe å bytte...
lille katt Skrevet 8. august 2011 #24 Skrevet 8. august 2011 Jeg syntes konseptet med skravletråd virker bra! Er 34 og mamma til 3. Minsten er 4 måneder, mellomste 2,5 og eldste 4,5. Synes det er litt travelt. Men koselig også.
Wanita Skrevet 8. august 2011 #25 Skrevet 8. august 2011 Jeg er 26 og sønn 3år, og prøver oss nå på nr to. Har og en større stesønn Jeg fikk ikke til erga, men ikke prøvd så mye, bare lånt i en uke fra slyngoteket på tettinntil. Men de som får det til virker til å like det veldig godt. Selv har jeg meitai og kommer til å bruke det på eventuelt nr to også, elsker det, kan enda ta han på ryggen på ikke alt for lange strekninger, han veier nå 15kg.
Gjest Krizzy Skrevet 8. august 2011 #26 Skrevet 8. august 2011 Wi! Skravletråd. Jeg er 22 og har en sønn som snart er et.
lille katt Skrevet 8. august 2011 #27 Skrevet 8. august 2011 Jeg er 26 og sønn 3år, og prøver oss nå på nr to. Har og en større stesønn Jeg fikk ikke til erga, men ikke prøvd så mye, bare lånt i en uke fra slyngoteket på tettinntil. Men de som får det til virker til å like det veldig godt. Selv har jeg meitai og kommer til å bruke det på eventuelt nr to også, elsker det, kan enda ta han på ryggen på ikke alt for lange strekninger, han veier nå 15kg. Finnes det et slyngotek? Kult! Takk for tips!
Gjest frøken am Skrevet 8. august 2011 #28 Skrevet 8. august 2011 Denne har vi tenkt å kjøpe Har sett litt på ergoen nå, og det virker så knotete! Synes denne "orignale" mei-taien så litt enklere og mer naturlig ut? Men ellers ser jeg ikke noe galt med ergoen. Ungene sitter veldig bra i den! Har bare lurt på hvordan det blir når de er noen uker? De forsvinner jo fullstendig i selen Nå kommer sønnens samboer til helgen, gleder meg alltid! Liten skjønn krabat på snart tre. Det er så utrolig gøy når de blir eldre og kontakten og språket blir enda bedre! Han er så nydelig
Eudyptula Skrevet 8. august 2011 #29 Skrevet 8. august 2011 Jeg melder meg også inn her Synes denne tråden er en god ide, Sequax! Jeg holder meg for det meste unna dette forumet, fordi det så lett blir litt hissig stemning her... Håper dette kan bli en tråd hvor vi kan komme med råd og tips uten å krangle Jer er 33 og mor til to små.
Neala Skrevet 8. august 2011 #30 Skrevet 8. august 2011 Har sett litt på ergoen nå, og det virker så knotete! Synes denne "orignale" mei-taien så litt enklere og mer naturlig ut? Men ellers ser jeg ikke noe galt med ergoen. Ungene sitter veldig bra i den! Ergoen er ikke knotete i det hele tatt! To enkle klikk, så sitter babyen på magen
Neala Skrevet 8. august 2011 #31 Skrevet 8. august 2011 Tror jeg sniker meg inn her. Blir ikke mamma før om en halvannen måned, men er greit å se litt hva folk diskuterer om. Vi lurer på å kjøpe en bæresele for frøkna, sånn at vi kan gå med henne på brystet, evt. en mei-tai. Lurer på om det er et dårlig kjøp jeg. Og hvis ikke, hvilken type bæresele? Ser dere nevner Ergo. Lurer på om dere kan forklare litt der jeg. Her står det veldig flott forklart litt om Ergoen Og du kan bruke den helt fra fødsel hvis du kjøper spedbarnsinnlegg! 1
Sequax Skrevet 8. august 2011 Forfatter #32 Skrevet 8. august 2011 Skulle ønske jeg hadde visst om ergoen før jeg kjøpte Lascalen (som bare bærer til ca.13 kg).... Så mye greiere med én sele man kan bruke fra fødsel av! (for ikke å snakke om:rimeligere!) Den er jo ikke så verst dyr, denne ergoen, da!
Sequax Skrevet 8. august 2011 Forfatter #34 Skrevet 8. august 2011 Nei, den er ikke dyr heller! Fantaaaastisk Har du visst om denne lenge? Går ut fra at du ikke har det, for da hadde du vel kjøpt for ca. seks måneder siden!
Gjest pysepusen Skrevet 8. august 2011 #35 Skrevet 8. august 2011 Og Vidunderbarn har jo fått nyyyyydelige Ergoer inn nå! *skulle ønske jeg ikke hadde fra før*
Sequax Skrevet 8. august 2011 Forfatter #36 Skrevet 8. august 2011 Og Vidunderbarn har jo fått nyyyyydelige Ergoer inn nå! *skulle ønske jeg ikke hadde fra før* Du kan bare gi din gamle til meg, og kjøpe ny! (eller gi meg en tusing, så JEG kan kjøpe ny...)
Sequax Skrevet 8. august 2011 Forfatter #37 Skrevet 8. august 2011 I morgen skal minsten få påfyll av vaksine i lårene sine...blir nok litt verre denne gangen; han er jo mer "med", nå... Chico: hvordan gikk det da N fikk påfyll? Ble hun sjuk?
Neala Skrevet 8. august 2011 #38 Skrevet 8. august 2011 Har du visst om denne lenge? Går ut fra at du ikke har det, for da hadde du vel kjøpt for ca. seks måneder siden! Joda, jeg har visst om den. Men har ikke hatt så veldig behov for bæretøy før nå. Men hadde jeg visst hvor fantastisk den er så hadde jeg kjøpt for mange måneder siden! Jeg prøvde den nemlig på Barnas Hus da vi var på ferie i Trondheim, og det var da jeg ble overbevist
Sequax Skrevet 8. august 2011 Forfatter #39 Skrevet 8. august 2011 Joda, jeg har visst om den. Men har ikke hatt så veldig behov for bæretøy før nå. Men hadde jeg visst hvor fantastisk den er så hadde jeg kjøpt for mange måneder siden! Jeg prøvde den nemlig på Barnas Hus da vi var på ferie i Trondheim, og det var da jeg ble overbevist Nå får jeg dårlig samvittighet overfor mamma som kjøpte Lascal-selen til meg....Skulle ønske jeg hadde undersøkt litt mer før jeg kjøpte bæretøy som bare kan brukes i noen måneder! Men: jeg trodde det var bæretøy først, og deretter meis når babyen ble sittedyktig.
Neala Skrevet 8. august 2011 #40 Skrevet 8. august 2011 (endret) Chico: hvordan gikk det da N fikk påfyll? Ble hun sjuk? Det gikk egentlig helt likt som sist. Hun er kjempeflink da, blir bare litt fornærmet på HS. Kommer bare et lite hyl på hvert lår, så gjemmer hun seg godt i armkroken til mamma Ble veldig trøtt og sov mye, det gjorde hun første gangen også. Og så ble leggetiden litt utsatt, og litt flere amminger på natten. Ikke noe store greier Edit: Ikke tørr, trøtt! Endret 8. august 2011 av chico
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå