AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #1 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg leverte en urinprøve hos legen for å sjekke klamydia for 16 dager siden. Siden de ikke har ringt meg enda, betyr det at da har jeg ikke klamydia? Ringer de bare om man har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 6. august 2011 #2 Del Skrevet 6. august 2011 Det betyr nok at du ikke har det. Jeg tok en klamydia prøve for noen månder siden og da sa helsesøster at de kun skulle ringe hvis den var positiv. De ringte aldri, så den var negativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pepsimaxpower Skrevet 7. august 2011 #3 Del Skrevet 7. august 2011 når det gjelder kjønnsykdomsteser så får man kun svar vist man er positiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViC* Skrevet 7. august 2011 #4 Del Skrevet 7. august 2011 Hadde den vært positiv, så hadde de nok ringt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blair Skrevet 7. august 2011 #5 Del Skrevet 7. august 2011 Denne praksisen er egentlig litt dum, fordi hvis legen/helsestasjonen skulle glemme å ringe og si ifra om at den er positiv, så går man rundt i god tro om at man ikke er smittet. Det kan jo føre til sterilitet osv... Menneskelig svikt forekommer, så sånn sett burde de ringt uansett. Har litt med trygghetsfølelse å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #6 Del Skrevet 7. august 2011 Ja, det hadde vært ganske greit med svar uansett. Jeg hadde klamydia for litt siden, men fikk tablettene for det. Sjekket meg på nytt to måneder etterpå for å sjekke om det var blitt borte. Men de ringte aldri etter forrige sjekk. Så regner med jeg ikke har det nå lengre, men man vet jo aldri, siden jeg hadde det forrige gang. Kan jo skje at de har glemt å ringe/ikke kom gjennom på telefonen/har feil telefonnummer/prøven min er forsvunnet så jeg ble aldri testet. Så jeg går rundt å tror jeg er frisk, men uten at jeg vet kan jeg fortsatt gå rundt med klamydia enda å bli steril eller smitte andre. Så jeg hadde foretrukket å få et svar uansett om prøven er positiv eller nagativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2011 #7 Del Skrevet 7. august 2011 Ring å spør. Det er et forbasket tull at det blir forventet at vi skal tro at det aldri forekommer menneskelig svikt bare det er et legekontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 7. august 2011 #8 Del Skrevet 7. august 2011 Det er jo bare til å ringe selv å hørre også da, om man er usikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå