Gå til innhold

Forbanna Lindorff-faen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hun damen på lindorff KJEMPE godt. Er faktisk slitsomt når kunder tror at man kan slippe å betale til rett tid pga ferie, jul, bursdager, skolestart til ungene, man er forkjølet, strømregningen kommer ol.

Man kan faktisk ikke skylde på alle andre for at en selv ikke har klart å betale en regning til rett tid.

Hilsen ei som tidligere jobbet på kundesenter..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det hjelper ikke å tro. Du skulle gått inn på nettbanken din og sjekka at regninga var betalt (noe den ikke var). For øvrig finnes det internettkafeer og slikt på de aller fleste steder nå, så du kunne fint betalt regningen i løpet av ferien. Om du hadde giddet.

Eller ringe det firmaet eller hva det nå var å forhøre seg om statusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varmer ett kundeservicehjerte og lese slikt, kunne ønske flere klarte å se sammenhengen og ikke skylde på "alle andre".

Damen som sitter på Lindorf er nok vant til å høre mange dumme unnskyldninger i tillegg, siden det faktisk kun omhandler den delen av kundeservice jeg hater mest: penger og faktura. Ingen områder på kundeservice er verre enn akkuratt det. Man får aldri surere kunder enn de som er sinte på grunn av kostnader. Takk og lov for at jeg ikke jobber på Lindorf.

TS her

Så du mener at en person som prøver å spørre om det er mulig å få slettet regningen på en rolig og ordentlig måte fordi regningen er betalt er en "dum unskyldning"? Man må jo få lov til å spørre, men man trenger ikke å være spydig tilbake. Hun kunne forklart meg på en ordentlig måte at det ikke var mulig og la meg få komme til når jeg skulle spørre om hva mellomlegget var.. Jeg hverken kjeftet eller ropte eller sa stygge ord, men jeg fikk ikke slippe til for å spørre hva jeg skyldte engang..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Hvis du leser innlegget skikkelig så ser du at jeg trodde jeg hadde betalt regningen (hva som har skjedd vet jeg ikke, men regningene ligger merket "betalt" i betalt-bunken), og jeg fikk en purre-regning hvor det står "overse denne purringen om regningen allerede er betalt". Det gjorde jeg, fordi jeg trodde den var betalt. Så gikk det en tid og jeg tenkte naturligvis ikke mer over det, før jeg fikk en inkassovarsel i posten mens jeg var på ferie. Denne tok jeg med meg på ferie, og betalte den med en gang jeg fikk mulighet (tilgang på internett og pc). Den ble altså ikke oversett, den ble betalt, men det 2 dager for sent fordi jeg var på ferie.

Inkassoen fikk jeg etterpå, og brevet var sendt ut etter at jeg hadde betalt regningen.

Ingen regninger ble oversett.

Du vet det går an å stikke innom post i butikk å betale den? i og med at du tok den med deg på ferie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg ALDRI bruker mastercardet mitt med mindre det er fullstendig krise. Og det har ikke skjedd ennå... Slutt å bruk penger du ikke har!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper ikke å tro. Du skulle gått inn på nettbanken din og sjekka at regninga var betalt (noe den ikke var). For øvrig finnes det internettkafeer og slikt på de aller fleste steder nå, så du kunne fint betalt regningen i løpet av ferien. Om du hadde giddet.

Ja, jeg skulle sjekket, men jeg skjønner ikke hvorfor betalingen ikke har gått igjennom og i hodet mitt var den betalt.

Hvis du finner en internett-cafè langt ut på landet innerst i fjordene på Sunnmøre så er du jævli god!!!!! :) De har en Joker-butikk på 40 kvadrat som ligger ca 20 min kjøring ifra der hvor familien bor og en bensinstasjon nedi svingen med en pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

Så du mener at en person som prøver å spørre om det er mulig å få slettet regningen på en rolig og ordentlig måte fordi regningen er betalt er en "dum unskyldning"? Man må jo få lov til å spørre, men man trenger ikke å være spydig tilbake. Hun kunne forklart meg på en ordentlig måte at det ikke var mulig og la meg få komme til når jeg skulle spørre om hva mellomlegget var.. Jeg hverken kjeftet eller ropte eller sa stygge ord, men jeg fikk ikke slippe til for å spørre hva jeg skyldte engang..

Fellesferie, ferie, trodde ditt og datt: Ja, det syns jeg er en dårlig unnskyldning.

Jeg er enig i at hun ikke burde avfeie deg før du fikk spurt om hva du hadde tenkt til. Men det er også sånn at i visse tilfeller så sier innstinktet at man må forklare dette skikkelig før kunden eksploderer: det skjer nokså ofte med penger og faktura. Hun ville nok bare gjøre det klart aller først. Men igjen: nei, hun burde la deg snakke ferdig dersom du snakket like stille og rolig som du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg ALDRI bruker mastercardet mitt med mindre det er fullstendig krise. Og det har ikke skjedd ennå... Slutt å bruk penger du ikke har!

TS her

Øøøøh hæ? Jeg har ikke mastercard engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesferie, ferie, trodde ditt og datt: Ja, det syns jeg er en dårlig unnskyldning.

Jeg er enig i at hun ikke burde avfeie deg før du fikk spurt om hva du hadde tenkt til. Men det er også sånn at i visse tilfeller så sier innstinktet at man må forklare dette skikkelig før kunden eksploderer: det skjer nokså ofte med penger og faktura. Hun ville nok bare gjøre det klart aller først. Men igjen: nei, hun burde la deg snakke ferdig dersom du snakket like stille og rolig som du sier.

TS her

Som sagt var jeg ferdig med å forklare hvorfor den ikke var betalt, og som sagt så har jeg aldri vært borti et inkassobyrå før, så jeg vet ikke hvordan det fungerer. Det må være lov å spørre om det går an å ordne det på et vis uten å bli snakket nedlatende til. Jeg hverken kverrulerte eller unskyldte meg utover at jeg forklarte meg og prøvde å gå videre når jeg fikk beskjed på en unødvendig frekk måte at det ikke gikk.

Kjærring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har endra frustrajonen litt fra første innlegg. Først virket det som du var sur fordi du ikke fikk det dekket og fordi hun forklarte at regninger også kommer i ferier. som det gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har endra frustrajonen litt fra første innlegg. Først virket det som du var sur fordi du ikke fikk det dekket og fordi hun forklarte at regninger også kommer i ferier. som det gjør...

TS her

Nja jeg var veldig leimeg og frustrert i første innlegg, men fikk liksom summa meg etterhvert som at diskusjonen utartet seg og skjønte hvorfor jeg egentlig var forbanna.. For jeg skjønner jo at selve regninga er min egen feil, men jeg synes ikke jeg fortjente å bli snakka så nedlatende til.. Og jeg blir forbanna og leimeg når jeg tenker på det, for jeg synes det er unødvendig å snakke nedlandende og oppgitt til et menneske som allerede er i en veldig frustrerende og sårbar situasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Øøøøh hæ? Jeg har ikke mastercard engang :)

Tenker jo på kredittkort generelt. Mastercard er et kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... uten å være helt sikker på inkasso-opplegget, tenker jeg slik:

Både purring og inkassovarsel blir vel sendt ut av den du egentlig skulle betalt regningen til. Etter inkassovarsel og fremdeles ikke betalt regning, så blir hele saken overført til inkassobyrå og saken er så ute av verden for de du først skulle betalt til, fordi inkassobyrået tar over og jeg regner med de betaler ut ditt skyldige beløp slik at alt etter dette faktisk skal betales til DEM, ikke til første-innkrever.

Så da har du antagelig betalt beløpet dit du FØRST skulle betalt det, men dette har du gjort for sent, etter at inkassobyrået har tatt over saken. Inkassobyrået har da "kjøpt" saken av de du først skyldte penger, så inkassobyrået vil jo da ha hele beløpet. At du har betalt til de første, hjelper ikke inkassobyrået,.

Det burde jo la seg ordne, men jeg vil tro det er grunnen til at du faktisk må betale regningen til inkassobyrået til tross for at du har betalt hovedsummen til første som skulle ha beløpet. Om dette kom frem forståelig.

Så antagelig må du betale beløpet til inkassobyrået, dersom de ikke kan ta saken med de de kjøpte din sak av.

og, husk på at antagelig HVER ENESTE telefon "kjærringa" på inkassobyrået får, hver bidige dag, er folk som "bare skal forklare", håper på å slippe unna, mener det er gjort feil. Hun er antagelig vant til at folk forklarer i både det lange og det brede, og har neppe tid til å sitte å høre på folks forklaringer så lenge det faktisk ikke er noe annet hun KAN svare deg, en at du faktisk må betale regningen uansett om du har råd til det eller ikke.

Hvordan du videre går frem, for å få tilbake det du allerede har betalt, vet jeg ikke. DET ville jeg kanskje ringt inkassobyrået, eller de første du betalte pengene til, og spurt. Men da bare rett på sak, enkelt og greit: "jeg har betalt nå to ganger, hvordan går jeg frem for å få tilbake det ene beløpet jeg betalte for mye, om en for sent." Ingen bortforklaringer, ingen forsøk på å få dem til å forstå hvorfor situasjonen er oppstått, bare enkelt og greit; du har ett spørsmål, hvem/hvordan går du frem for å få tilbake det ene betalte beløpet, er det hos første betaler eller inkassobyrået.

Lykke til, men råd på veien, ikke tenk kjærring når du ringer inn igjen, ikke vær sint, siden det er du som har gjort feilen her, ingen andre. DU har, uten å mene det, driti på draget go betalt for sent, det du nå må gjøre er å finne ut hvordan du fikser problemet med at du har betalt etter at inkassobyrået har overtatt saken din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker jo på kredittkort generelt. Mastercard er et kredittkort.

...regninger får man fra andre ting enn bruk av kredittkortet, vet du. Som f.eks. strøm. Husleie. Postordre, om man ikke betaler med en gang. Bokklubben. Og så videre. Kredittkort har ingen ting med TS' sak å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med folk som "bare skal" er at det blir kjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemplelange telefonsamtaler ut av det, der kunden uansett ikke kommer noen vei, så det ender opp med at kunden blir sur og grinete uansett. Man burde selvsagt høre på hele "klagesangen" og vente til folk har sagt det de har på hjertet, men når du sitter og ser på sentralbordsystemet at det er fem minutter ventetid i køa (og jo lengre folk må vente, jo surere blir de) og du har hørt de samme argumentene tjue gang - ja da skjønner jeg at det er fristende for kundebehandlere å "klippe over" noen argumenter.

Du tok sjansen på at det kom til å ordne seg for spesielt deg, av en eller annen grunn. At du glemmer en regning og at den går til inkasso gjør deg ikke til et dårlig menneske. Det betyr bare at du gjorde en feil du nå sikkert har lært av og ikke gjør igjen.

Å prøve å skrive din ansvarsløshet over på andre er ansvarsfraskrivelse. Own up to it!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja, jeg skulle sjekket, men jeg skjønner ikke hvorfor betalingen ikke har gått igjennom og i hodet mitt var den betalt.

Hvis jeg får en purring på en regning jeg har betalt innen den har forfalt ser jeg ikke bort fra purringen. Da SJEKKER jeg om den faktisk er trukket fra konto eller om jeg har glemt å betale den. Det er slik man sjekker ut en purring.

Jeg får nesten aldri purringer - så får jeg en purring så er det noe galt. Siden jeg også vet at de i andre enden ikke kan vite hva jeg tror, hva jeg mente at jeg kanskje muligens har gjort, eller hva jeg muligens har ment å skulle ha gjort så betyr det at jeg må sjekke at purringen er reell. Dersom det viser seg at jeg har betalt ringer jeg den som sender purring og spør om de trenger kopi av betalingen. DA kan jeg trygt se bort fra purring.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

... uten å være helt sikker på inkasso-opplegget, tenker jeg slik:

<snip>

Dette er helt riktig. Det er Lindorff du skylder penger, ikke selskapet som opprinnelig sendte ut regningen. Så når du betalte den regningen hjalp det deg egentlig ikke i det hele tatt, siden du fremdeles skylder Lindorff hele beløpet. Selskapet som opprinnelig sendte deg regningen skal selvsagt sende disse pengene tilbake til din konto, dersom de ikke ønsker å være ekstra behjelpelige og yte ekstra service med å ta formalitetene med Lindorff for deg. Vi gjorde det for noen kunder, men vi merket også veldig godt når kundene inni seg kalte oss for kjerring, så vi gjorde det selvsagt ikke for dem. :)

Jeg har altså jobbet på kundeservice, og jeg har ikke tall på alle de gangene jeg hørte alle mulige unnskyldninger hver eneste dag. Det er kanskje ikke noe koselig å høre, men kundebehandlerne driter faktisk i om du på forfallsdato jobbet som geiterøkter i indre Mongolia, de har hørt alt før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både jobbet på Lindorff (kundeservice og saksbehandler) og fått krav fra dem. Jeg prøvde selv å være nogenlunde imøtekommende da jeg opplevde at samtalene faktisk tok kortere tid da enn om jeg gikk i forsvarsposisjon med en gang og begynte å krangle før skyldner (kunden er firmaet vi fikk saken fra, skyldner var den som skyldte våre kunder penger) fikk forklart seg. Selvfølgelig var det mange "fordi atte" samtaler med dårlige unnskyldninger, men andre ganger var det faktisk skjedd en feil.

Den gangen jeg selv fikk et krav (etter jeg hadde sluttet) opplevde jeg at de var rimelig aggressive, Kravet var i dette tilfelle feil, men han prøvde å presse meg til å betale likevel (noe vi forsåvidt ble opplært til ettersom veldig mange skyldnere tok feil angående om kravet var rettmessig eller ikke og endte opp med å få høyere salær innen de skjønte at de tok feil), men her satt jeg med bankutskrift som viste at faktura ver betalt i tide. For ordens skyld, dersom et krav viser seg å være feil etter at skyldner har betalt skal de selvfølgelig ha alle pengene tilbake.

Om TS betalte hovedstol (dvs. det originale kravet) direkte til kreditor skal de straks gi beskjed til Lindorff slik at de vet at det nå kun er renter/salær som skal kreves inn, ferietid kan forsinke dette. Det er riktignok en del av Lindorff som driver med factoring (oppkjøp av krav), men i hovedsak driver de inn penger på vegne av firmaer. Factoring benyttes som regel på gamle krav de får kjøpt til sterkt redusert pris.

Det beste jeg kan anbefale er å bruke mail, merk med saksnummer, så har du alt skriftlig. Der legger du ved bankutskrift som viser betalingsdato. Du kan også prøve å ringe og be om å få snakke med saksbehandler (et hakk opp fra kundeservice). Jeg mener Lindorff kan kreve salær fra utløpsdato på inkassovarselet, selv om inkassobrevet er datert senere, men vi slettet likevel innimellom krav der skyldner hadde betalt før brevet ble sendt. Som sagt krevde vi inn penger på vegne av en kreditor som i de fleste tilfeller ønsket å beholde kunden (bortsatt fra de notorisk dårlige betalerne) og ikke ville at de skulle bli behandlet dårlig. Du kan også sende en klage direkte til kreditor, hvis du normalt alltid gjør opp for deg kan det være de er villige til å trekke kravet, men mest sannsynlig vil de henvise deg tilbake til Lindorff.

Man har kun krav på en purring med inkassovarsel etter at faktura er sendt ut, selv om mange firmaer fortsatt sender ut en purring uten først. Det er visse formkrav som må oppfylles, bl.a. må det sendes ut via post, ikke elektronisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg ALDRI bruker mastercardet mitt med mindre det er fullstendig krise. Og det har ikke skjedd ennå... Slutt å bruk penger du ikke har!

Tror du valgte feil forum og feil nettsted å fri deg fra dine frusterasjoner. Her vet alle bedre, og du kan stort sett takke deg selv. Uansett. Og om jeg ikke misforstår helt, har du i tillegg til å rote med regningen også brukt kredittkortpenger som du ikke kan betale tilbake.

Sure penger ja, men mitt forslag er at du bare tar det til etterretning. Inkassobransjen går så det suser, og det er ingen grunn til at de skal være ovenifra og ned. Hadde det ikke vært for de dårlige betalerne, hadde de måttet funnet en annen jobb. Og noen er nedlatende og er tydelig plaget av ett eller annet, de fortjener hver eneste sure telefon de kan få, mens andre er hyggelige og blide uansett hva utfallet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man har kun krav på en purring med inkassovarsel etter at faktura er sendt ut, selv om mange firmaer fortsatt sender ut en purring uten først. Det er visse formkrav som må oppfylles, bl.a. må det sendes ut via post, ikke elektronisk.

Takk for faktaopplysningen - jeg var litt usikker på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...