Gå til innhold

Kastet ut av mor. Igjen..


Gjest Lonelygirl

Anbefalte innlegg

Gjest gjresten333

Høres ut som min mor.

Din mor har en psykisk forstyrrelse. Det du beskriver er psykisk mishandling. Foreslår at du skriver et brev til barnevernet og beskriver situasjonen så godt du kan (beskriv hvilke metoder din mor bruker for å bryte deg ned, at hun er ustabil osv, og evt hvordan søsknene dine blir påvirket av dette). Du kan regne med at din mor kommer til å klikke om barnevernet kommer i huset, så sørg for å ha et annet sted å bo først.

Barnevernet kommer til å ønske å snakke med dine søsken en for en, osv. De er pliktig til å gjøre jobben sin, dessverre er det ikke alle steder barnevernet gjør jobben sin rett heller.

Det samme kan mildt sagt sies om nav. Synes synd på alle som må sloss med navsystemet.

Summen du beskriver er vel omtrent nøyaktig lik (tror jeg fikk noe mindre) som jeg fikk når jeg måtte bo hos en slektning fordi jeg ikke kunne bo hjemme (pga min mor noe du nok kjenner deg igjen i). Jeg måtte også betale utleie med det lille jeg fikk fra nav og utleien var lik som summen du nevner. Dvs. så er det umulig å få presset noe mer ut av nav. Vi prøvde på å få forhøyet leien (da den jeg leiet av ville dette) men det var umulig å få utbetalt noe mer. Så moren din burde selv da snakket med nav så hadde hun forstått at det de mener det er ulogisk å skulle kreve noe mer i leie.

Lurte selv på å prostituere meg (i en alder av 17) pga denne situasjonen som hadde vart i flere år. Var heldig og kom ut av det i siste liten. (Fikk heller ikke jobb der jeg bodde).

Navfolkene sier dessverre vidt forskjellige ting og har ikke peiling.

Lykke til uansett, og ta i mot de tilbud du får, selv om det dessverre ikke er holdbart i dette samfunnet vi lever i, det får en del merke på den harde måten.

Din mor kommer du nok ingen vei med. Hun får du ikke endret. Vet hva jeg snakker om. Nå må du sette deg selv på første plass, det er det viktigste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

hvordan plaga hun sønnen sin? skal godt gjøres å ha såpass bein i nesa.

Ho misbrukte han seksuelt under oppveksten. Ho hadde hatt to barnekull før han, alle barna hadde blitt tatt frå henne på grunn av misbruk og mishandling/psykiatri, men ho fekk nye barn. Når han og søstra vart fødde var ho rundt 40, og dei var dei siste barna ho fekk. Han braut med henne med hjelp frå barnevernet då han var 15, og etter det har han levd "under cover". Ho har ringt til fostersøsken, fosterforeldre, barnevernansatte og plassar der han har jobba som ho har funne ut av for å få tak i han. Grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lonelygirl

Høres ut som min mor.

Din mor har en psykisk forstyrrelse. Det du beskriver er psykisk mishandling. Foreslår at du skriver et brev til barnevernet og beskriver situasjonen så godt du kan (beskriv hvilke metoder din mor bruker for å bryte deg ned, at hun er ustabil osv, og evt hvordan søsknene dine blir påvirket av dette). Du kan regne med at din mor kommer til å klikke om barnevernet kommer i huset, så sørg for å ha et annet sted å bo først.

Barnevernet kommer til å ønske å snakke med dine søsken en for en, osv. De er pliktig til å gjøre jobben sin, dessverre er det ikke alle steder barnevernet gjør jobben sin rett heller.

Det samme kan mildt sagt sies om nav. Synes synd på alle som må sloss med navsystemet.

Summen du beskriver er vel omtrent nøyaktig lik (tror jeg fikk noe mindre) som jeg fikk når jeg måtte bo hos en slektning fordi jeg ikke kunne bo hjemme (pga min mor noe du nok kjenner deg igjen i). Jeg måtte også betale utleie med det lille jeg fikk fra nav og utleien var lik som summen du nevner. Dvs. så er det umulig å få presset noe mer ut av nav. Vi prøvde på å få forhøyet leien (da den jeg leiet av ville dette) men det var umulig å få utbetalt noe mer. Så moren din burde selv da snakket med nav så hadde hun forstått at det de mener det er ulogisk å skulle kreve noe mer i leie.

Lurte selv på å prostituere meg (i en alder av 17) pga denne situasjonen som hadde vart i flere år. Var heldig og kom ut av det i siste liten. (Fikk heller ikke jobb der jeg bodde).

Navfolkene sier dessverre vidt forskjellige ting og har ikke peiling.

Lykke til uansett, og ta i mot de tilbud du får, selv om det dessverre ikke er holdbart i dette samfunnet vi lever i, det får en del merke på den harde måten.

Din mor kommer du nok ingen vei med. Hun får du ikke endret. Vet hva jeg snakker om. Nå må du sette deg selv på første plass, det er det viktigste!!

Problemet er bare at jeg var hos barnevernet da jeg var mindre. Både hos barnevernsvakt og ellers fordi hun kastet meg ut, men de trodde meg ikke og gjorde ingenting med det. Derfor er jeg redd for at ikke de vil tro meg eller gjøre noe med det nå heller, men jeg er vanvittig bekymret for mine søsken som allerede viser adferdsproblemer i en alder av 6 og 7 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at jeg var hos barnevernet da jeg var mindre. Både hos barnevernsvakt og ellers fordi hun kastet meg ut, men de trodde meg ikke og gjorde ingenting med det. Derfor er jeg redd for at ikke de vil tro meg eller gjøre noe med det nå heller, men jeg er vanvittig bekymret for mine søsken som allerede viser adferdsproblemer i en alder av 6 og 7 år..

Det er sikker helt andre mennesker som jobber der i dag som vil ta deg på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at jeg var hos barnevernet da jeg var mindre. Både hos barnevernsvakt og ellers fordi hun kastet meg ut, men de trodde meg ikke og gjorde ingenting med det. Derfor er jeg redd for at ikke de vil tro meg eller gjøre noe med det nå heller, men jeg er vanvittig bekymret for mine søsken som allerede viser adferdsproblemer i en alder av 6 og 7 år..

De tar deg mer seriøst når du er voksen. Tro meg, har vært borti det der selv. Ble kraftig forsømt i barndommen av barnevernet, men nå hører de på meg og legger seg flat for alt som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at jeg var hos barnevernet da jeg var mindre. Både hos barnevernsvakt og ellers fordi hun kastet meg ut, men de trodde meg ikke og gjorde ingenting med det. Derfor er jeg redd for at ikke de vil tro meg eller gjøre noe med det nå heller, men jeg er vanvittig bekymret for mine søsken som allerede viser adferdsproblemer i en alder av 6 og 7 år..

Du må nesten bare gjøre ett nytt forsøk, for søsknene dine har tydeligvis ikke godt av å bo sammen med en sånn mor. Og ei heller du!

Moren din er dønn ustabil, og du kan kort og greit ikke stole på noe av det hun sier. Ta kontakt med NAV, få deg et annet sted å bo og begynn å bygge opp ditt eget liv uten moren din. Det er godt mulig du kan få låne en sofa hos noen bekjente, selv om du allerede har lånt den før. De fleste har forståelse for at man ikke kan bo under tak sammen med noen som er klin gale.

Dersom moren din ikke skjerper seg så foreslår jeg at du anmelder henne for trakasering. Det burde få pipa til å få en annen låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...