Gå til innhold

Kastet ut av mor. Igjen..


Gjest Lonelygirl

Anbefalte innlegg

Om det finnes et krisesenter der du bor, så kontakt dem. Et krisesenter er nemlig ikke kun for de som blir mishandlet. De plikter å hjelpe så godt de kan på enhver forespørsel som kommer. Spesielt hvis du er blitt kastet ut. Slik er det i hvertfall her. Kjenner mange som har vært i lignende siuasjoner og som har fått god hjelp av et krisesenter frem til de finner et eget sted å bo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lonelygirl

Er det noen som vet hvordan det er med husleie lover og slike ting i forhold til dette? Så lenge jeg betaler for å bo hjemme (Mamma mener jeg snylter siden pengene skal gå til mat), så trodde jeg ikke hun hadde lov til å hive meg ut på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest only me

Ta kontakt med NAV/Barnevernet/sosialen.

Legger ved linker til deg. Håper de kan være til nytte for deg.

Min lenke

Min lenke

Håper alt ordner seg til det beste for deg og dine søsken. :klemmer:

Endret av only me
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Din mor vil aldri høre på fornuft - hun har fått ferten av at du har mer penger og det er den eneste grunnen til at hun krever mer.

Du må kontakte sosialen igjen og be dem hjelpe deg med bolig frem til 1. september.

Og: ikke la deg presse til å skrive noen kontrakt med din mor. Jeg er forøvrig enig i at barnevernet bør kontaktes med tanke på de barna som fortsatt bor hjemme og deres velferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnfi

Din mor vil aldri høre på fornuft - hun har fått ferten av at du har mer penger og det er den eneste grunnen til at hun krever mer.

Du må kontakte sosialen igjen og be dem hjelpe deg med bolig frem til 1. september.

Og: ikke la deg presse til å skrive noen kontrakt med din mor. Jeg er forøvrig enig i at barnevernet bør kontaktes med tanke på de barna som fortsatt bor hjemme og deres velferd.

Problemet her er ofte at Sosialkontor/Nav har dårlig tilbud for hastesaker -man havner på hospits OG det er ikke noe løsning. Om TS er 21 kan ikke barnevern hjelpe henne men forhåpentligvis griper de inn ifht. småsøsken.

Til TS, nå vet ikke jeg hvor mye du tjener i den nye jobben din, men husk at du KAN ha rettigheter iforhold til bostøtte, greit å ha i bakhodet når du er på husjakt. Dessverre er det en litt dum tid å lete etter bolig siden studentene også er på jakt.

Ring krisesenteret som noen har nevnt her tidligere og sjekk ut mulighetene der.

OG igjen, bor du i Bergensområdet, har jeg en ekstra seng :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlige utleiere kan ikke bare kaste ut leigetakere på dagen iallefall....Er ikke lov å kaste noen på gaten om de ikke har en plass å bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan barnevernet gjøre når hun er voksen?

De kan ikke gjøre noe for henne, men de kan gjøre noe for søsknene hennes som umulig kan bo under noe særlig gode forhold..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ikke gjør som morra de sier, morra di er ei ku. :kjefte:

Jeg syns kjempe synd på deg. Ikke betal henne noe mer penger, og get the hell out of there. Hun fortjener ikke å ha en så snill og god datter som deg. Du er like gammel som meg og sikkert 100 ganger så bra datter. Personlig syns jeg at du har gitt henne alt for mye. 2500 for et lite rom, OG du hjelper til med passing av barn og rydding osv osv. Jeg håper alt ordner seg. :klem: Du er bedre enn hun fortjener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lonelygirl

En liten update!

Første møtet med mamma i dag på ett par dager og hun eksploderte ikke (Kryss i taket). Når jeg derimot spurte om jeg kunne lage meg noe middag, så var hel****e løst (De spiste ute). Hun mente jeg måtte kjøpe min egen mat, at hun kom til å sende brev til nav om at jeg ikke har betalt de (Noe jeg har bevis på at jeg har i nettbanken), hun satt og gjorde narr av meg og sa at jeg aaaldri kom til å flytte ut fordi det hadde jeg ikke råd til.

Til slutt skrek hun at hun ikke ville prate mer med meg (Fordi jeg har ett poeng). Jeg gikk derfor ned og inn på rommet og da kjente jeg tårene presse på. Jeg har ca 3 sammenbrudd i året og mamma står for dem alle.

Selv om ikke det er verdens undergang at jeg ikke får mat hjemme, så kom tidligere følelser og opplevelser oppigjen. Slik som den gangen hun hev meg ut i en alder av 12. Eller hva med de 20 andre gangene hun har hevet meg ut? Gjort narr av meg, sagt jeg er stygg, ubrukelig og mishandlet meg psykisk. Eller den gangen de satt hengelås på frys, kjølerom og kjøkkenskap fordi jeg spiste "for mye"?

Jeg blir så lei meg av å tenke på at det er min mor. Jeg savner en trygghet i livet mitt og skulle ønske jeg hadde foreldre som brydde seg.. Livet er vondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor faren din hos dere? Om så, er han like tullen eller kanskje han kan hjelpe deg litt under bordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, TS, dette høres ikke bra ut. Det er heldigvis ikke så lenge til september. Har du begynt å se etter husvære/hybel? Kjenner du noen som du kan bo til midlertidlig - for siste gang - for det høres ikke ut som det er sunt å bo hjemme lengre.

Kan en mulighet være å snakke med banken og be om et lån uten for høy rente til å dekke den første husleien og depositum? I verste fall ta opp forbrukslån - og betale det tilbake så fort som mulig ved å leve litt stramt? I det lange løp er du snart på fote i ditt eget hjem.

Har du noen besteforeldre eller slektninger du kan besøke og bo til ei lita stund?

Dersom du ikke jobber nå, kan du kanskje ta kontakt med vikarbyrå for å begynne å jobbe allerede nå - og spe på før du begynner å jobben i september?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffa meg, dette høres ikke noe gøy ut! :klemmer:

Har du mulighet til å be om forskudd på lønn på jobben din? :) Da kommer du deg kanskje fortere ut av huset til moren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkkars deg.

Om det er slik at du har fått støtte til livsopphold, evt støtte til husleie fra NAV og brukt disse til å betale moren din, ville jeg ha kontaktet NAV igjen i og med at hun bryter avtalen. Jeg ville ha kontaktet dem uansett og forklart situasjonen. Dessuten hadde jeg kontaktet barnevernet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh jeg får så vondt av dette. Mammaer skal være snill og støtte barna sine. Her får du en moderlig klem fra en som er på din alder. :klem: :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det er grusomt når det blir så tydeleg, men alle har ikkje fått tildelt gode mødre her i verda. Det burde vore fagbrev for å få barn, sa ei eg kjenner som jobbar i barnevernet, og det er jammen sant. Mora di hadde nok ikkje fått eit slikt fagbrev. :klemmer:

Eg kjenner fleire med slike inkompetente mødre, ei av dei tok stilling for sin nye mann då han misbrukte mi venninne seksuelt, ei anna mor plagar sonen sin, ein venn av meg framleis, han er no 40, og flytta heimafrå då han var 15, og sverga på at han aldri meir skulle snakke med henne. Det løftet har han holdt, men ho har aldri slutta med å prøve å leite han opp, trass i at han avviste henne med svært god grunn.

Nokre mødre må ein berre avgrense mot, og bryte kontakten med, dessverre. Ofte er dei psykisk sjuke, narsisistiske eller av andre grunnar svært ustabile. Det beste for deg er å skape deg eit nytt liv, få andre menneske i livet ditt som du kan støtte deg på og som kan hjelpe deg framover. "Den ene" er ei kampanje som gjekk for ei stund sidan, enkeltmenneske som har vore viktige i livet til unge menneske då alt anna rundt dei svikta. Du må prøve å finne "din ene", viss du ikkje allereie har funne han eller henne. Ein (eller fleire) personar som kan vere di klippe i livet, sidan dei som skulle vere det, foreldra dine, har svikta deg. Lykke til! :klemmer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt når det blir så tydeleg, men alle har ikkje fått tildelt gode mødre her i verda. Det burde vore fagbrev for å få barn, sa ei eg kjenner som jobbar i barnevernet, og det er jammen sant. Mora di hadde nok ikkje fått eit slikt fagbrev. :klemmer:

Eg kjenner fleire med slike inkompetente mødre, ei av dei tok stilling for sin nye mann då han misbrukte mi venninne seksuelt, ei anna mor plagar sonen sin, ein venn av meg framleis, han er no 40, og flytta heimafrå då han var 15, og sverga på at han aldri meir skulle snakke med henne. Det løftet har han holdt, men ho har aldri slutta med å prøve å leite han opp, trass i at han avviste henne med svært god grunn.

Nokre mødre må ein berre avgrense mot, og bryte kontakten med, dessverre. Ofte er dei psykisk sjuke, narsisistiske eller av andre grunnar svært ustabile. Det beste for deg er å skape deg eit nytt liv, få andre menneske i livet ditt som du kan støtte deg på og som kan hjelpe deg framover. "Den ene" er ei kampanje som gjekk for ei stund sidan, enkeltmenneske som har vore viktige i livet til unge menneske då alt anna rundt dei svikta. Du må prøve å finne "din ene", viss du ikkje allereie har funne han eller henne. Ein (eller fleire) personar som kan vere di klippe i livet, sidan dei som skulle vere det, foreldra dine, har svikta deg. Lykke til! :klemmer:

hvordan plaga hun sønnen sin? skal godt gjøres å ha såpass bein i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...