Mynona Skrevet 6. august 2011 #21 Skrevet 6. august 2011 Min assosiasjon til Svetlana er russisk. En på jobben til mamma het det når jeg var liten, så jeg ser for meg en litt tykk lyshåret kjempe hyggelig dame i 40 åra som ga meg godteri Du er veldig flink i norsk, hadde aldri gjettet at du ikke har norsk som morsmål ut fra det skriftlige
Gjest Blondie65 Skrevet 6. august 2011 #22 Skrevet 6. august 2011 Jeg synes Svetlana er et pent navn. Jeg synes du skal beholde navnet ditt uten å tenke på hva andre mener. Min eneste assosiasjon er at jeg skjønner med en gang at du er russisk.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #23 Skrevet 6. august 2011 Av den grunn at jeg får assosiasjonen til ordet "svett" synes jeg ikke det er et veldig pent navn. MEN jeg er klar over at det er et vanlig navn i Russland så jeg bryr meg i grunn lite og tenker at "jaja. det er vel bare et vanlig navn der". Og når man blir kjent med personen betyr navn stortsett lite. Dersom du vil bruke en forkortelse så gå for Lana.
sequin Skrevet 6. august 2011 #24 Skrevet 6. august 2011 Lana var jo kjempe kult, ja! Ellers syns jeg Svetlana er helt OK
Gjest imli Skrevet 6. august 2011 #25 Skrevet 6. august 2011 Eg tenkjer berre at "ho er sannsynlegvis russisk", har ingen assosiasjonar utover det, i grunn. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #26 Skrevet 6. august 2011 Jeg liker det ikke noe særlig, men det er jo mange norske navn jeg ikke liker heller. Navn har virkelig ikke så mye å si så lenge personen som eier det er hyggelig:)
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #27 Skrevet 6. august 2011 Du skal bruke hele navnet ditt, spesielt, men fint
Agathe Skrevet 6. august 2011 #28 Skrevet 6. august 2011 Jeg assosierer Svetlana med russisk, har aldri tenkt på det som "svett" før sammenhengen ble påpekt nå. Og Lana er også kjempefint, så gjør det du selv er mest komfortabel med 1
tincati Skrevet 6. august 2011 Forfatter #29 Skrevet 6. august 2011 Dere alle er veldig snille. Selv om noen av dere ikke synes navnet er fint, klarte dere å si det på en venlig måte ) Hvis jeg går fra det dere har sagt her, skal jeg kanskje bruke hele navnet mitt.
The Kitten Skrevet 6. august 2011 #30 Skrevet 6. august 2011 Jeg tenker at det er et veldig vanlig russisk navn.
Gjest fersk lærer Skrevet 6. august 2011 #31 Skrevet 6. august 2011 Jeg har ei vennine fra Russland som eventuelt endret navnet sitt ofisielt til en kortere versjon "Lana" (uttales som Ляна). Må nevne at hun endret etternavnet til Johnsen, men det er en annen sak :gjeiper: Svetlana bare høres russisk, ikke noe mer. Svet har ikke noen andre assosiasjoner hos meg, annet enn at det betyr "Lyset". Ikke tenk på det. Navnet er enkelt å uttale og det er det viktigste.
tincati Skrevet 6. august 2011 Forfatter #32 Skrevet 6. august 2011 Jeg har ei vennine fra Russland som eventuelt endret navnet sitt ofisielt til en kortere versjon "Lana" (uttales som Ляна). Må nevne at hun endret etternavnet til Johnsen, men det er en annen sak :gjeiper: Svetlana bare høres russisk, ikke noe mer. Svet har ikke noen andre assosiasjoner hos meg, annet enn at det betyr "Lyset". Ikke tenk på det. Navnet er enkelt å uttale og det er det viktigste. Du mener at Svetlana er enkelt å uttale?
Gjest Hannee Skrevet 6. august 2011 #33 Skrevet 6. august 2011 Jeg synes at Svetlana er et kjempekult navn jeg!
Tropic Skrevet 6. august 2011 #34 Skrevet 6. august 2011 Jeg synes helt ærlig Svetlana ikke er et pent navn, dette fordi jeg forbinder det med svette. "Svette"lana, ville nok kalt meg selv Lana i Norge om jeg var deg. Men du må ikke være flau over navnet ditt, det er dessverre bare slik at i noen land har ord som "svet" andre betydninger enn i andre land.Lana er veldig fint!
blomsterhav Skrevet 6. august 2011 #35 Skrevet 6. august 2011 Jeg får absolutt IKKE assosiasjoner til "svett" fra navnet ditt. Som noen andre her sier tenker jeg bare at du kommer fra Russland Syenes du skal kalle deg Svetlana om det er det du gjør hjemme. 1
Gjest "gjest" Skrevet 6. august 2011 #36 Skrevet 6. august 2011 Sveta. Jeg liker Svetlana godt, har en fin venninne fra Russland som heter det.
Gjest Hannee Skrevet 6. august 2011 #37 Skrevet 6. august 2011 Jeg må igjen bare si at jeg synes Svetlana er kjempekult navn! Jeg assosierer det faktisk med en sterk business kvinne. Aner ikke hvorfor, men det er det jeg ser for meg. Skikkelig business med pencil skirt, stramt hår opp og briller og koffert.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #38 Skrevet 6. august 2011 Svetlana er enkelt å uttale for nordmenn, så det skal du ikke bekymre deg for. Men vi uttaler det jo helt sikkert feil da, på en fornorsket måte. Svetlana begynner å bli et relativt vanlig navn i Norge. I tillegg til de rundt 500 som ble nevnt i forbindelse med SSB lenger oppe så er det jo mange studenter som deg selv og andre som er her midlertidig og dermed ikke blir inkludert i statistikken. Særlig i nord er det vel vanlig med russiske innvandrere. Ikke bekymre deg for navnet ditt. Det går helt fint! Nesten alle navn kan få en annen betydning eller gi uønskede assosiasjoner dersom man tenker over det. Det er ikke noe problem å hete Svetlana i Norge. 1
Gjest Thessie! Skrevet 6. august 2011 #39 Skrevet 6. august 2011 Jeg liker navnet! Jeg er veldig glad i utenlandske navn som er lett å uttale. Jeg hadde aldri tenkt på svette når jeg hører navnet Svetlana før jeg så noen nevne det her. Men dersom du ønsker å forkorte navnet er Lana også veldig fint. Men som de andre sier så er det få som bryr seg om hva du heter.
venus_ Skrevet 6. august 2011 #40 Skrevet 6. august 2011 Jeg synes heller ikke at navnet ditt minner meg om svette. Synes du skal bruke hele navnet ditt om du liker det selv. Selv tenker jeg ikke noe annet enn at personen sikkert er fra utlandet når jeg hører det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå