Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #1 Del Skrevet 14. mai 2002 må innrømme at selv om sommer og fint vær er superdigg, er det også dårlig samvittighet sesongen. føler liksom at jeg burde vært ute og gjort noe kult hele tiden. spesielt nå som jeg er arbeidsløs og har hele dagen fri. men det eneste jeg finner på er å legge meg i parken med ukeblad/bok og glo på folk. meget underholdende, men ikke for mer enn et par timer av gangen. sammen mannen min blir det utecafe eller spasertur. og så sammen venner av og til grilling/bading. men føler likevel at en skulle gjort flere superkule ting disse korte ukene med sol. men hva skal man finne på. noen som har noe kult å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. mai 2002 #2 Del Skrevet 14. mai 2002 Kanksje du kunne bruke tiden til å søke jobb? Det kan jo ikke være mye gøy å ha fri hele tiden når andre jobber. Ikke lett å finne på kuule ting helt alene heller.. Jeg føler ikke behov for å gjøre noe kult hele tiden. Har mer enn nok med å stulle og stelle hjemme. Kanksje lettere å svare om du hadde fortalt litt mer om deg selv. Alder og hvor du bor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #3 Del Skrevet 14. mai 2002 For noen kan det nok være fulltidssyssel å søke jobb, men for meg tar det ikke mye tid. Dessuten jobber jeg i Manpower, så disse arbeidsløse periodene dukker bare opp innimellom. Har brukt lang tid på å tillate meg selv å nyte denne tiden i stedet for å føle meg mindreverdig overfor alle andre som kan brukes til noe, så la meg da få fortsette med å føle meg ok. Det er ikke det at jeg kjeder meg, langt i fra, men alle klager jo over at de har alt for lite tid, jeg har mer enn nok, derfor bør den brukes til noe kult av og til. Bor ellers i Oslo, og ønsker altså generelt tips om hva slags ting folk synes det er gøy å gjøre i solen, alene eller sammen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. mai 2002 #4 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg bare forstod det sånn at du var arbeidsledig på heltid. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #5 Del Skrevet 14. mai 2002 Hvis jeg var arbeidsledig på heltid måtte jeg vel vært enten dum eller lat for ikke selv å skjønne at å søke jobb var en mulighet, eller hva? Men du mente det sikkert ikke slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 14. mai 2002 #6 Del Skrevet 14. mai 2002 Finn deg en hobby! I Oslo er det jo flust av muligheter.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 14. mai 2002 #7 Del Skrevet 14. mai 2002 Hehe, du har et veldig godt spørsmål! Jeg tror folk flest har så lite tid til overs at de vanligvis bruker "utetiden" til utepils, grilling eller gåturer... Jeg tror ikke jeg gjør annet selv, og jeg er tross alt student...! men som Amanda sa, hva med en hobby? Ridning, lei deg en båt, "utforsk" alle øyene i Oslofjorden, ta båten til f. eks. Drøbak og ta utepilsen i en annen by, begynn med fisking osv. osv. Mange ting å finne på, men ofte så gjør man jo de samme tingene hele tiden fordi man liker dem! Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. mai 2002 #8 Del Skrevet 14. mai 2002 Nei jeg mente det ikke slik! Men det er nok av de som lever sånn skjønner du. Mener selvfølgelig ikke at du er en av dem, men det sto ikke noe om at du hadde jobb(er) i det første innlegget. Har lett for å bli litt provosert disse (frivillig) arbeidsledige som klager over lite å gjøre. Beklager igjen. Hva med en tur i Frognerparken, Botanisk Hage eller noe sånt. Eller ta deg en gåtur på østkanten og ta en båttur på fjorden med en rutebåt. Ha en fiin vår og sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 14. mai 2002 #9 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg synes aldri jeg får nok tid til å lese skjønnlitteratur. Hvis du har en hage, så kan du jo skaffe deg ei hengekøye, og ligge ser å lese bøker. Ellers kan du jo trene litt daglig så du ikke blir slapp, gå deilige turer i "skog og mark". Slike perioder kan og være gode til å lære seg noe nytt kreativt noe. Et håndtverk, spille gitar ute i parken, eller lære deg en sport, eks klatring. Sist, men ikke minst kan du jo vie noe av denne tiden på frivillig arbeid, for en eller annen praktisk virkende humanitær org. Jeg har alltid sett opp til dem som er med å gi andre mennesker av sin tid. Det akn være eldre som trenger besøk på Sykehjemmet, eller å gå me matrasjoner til uteliggere. You name it! Men for all del, jeg er ikke noen mor Theresa selv! Så det var bare en tanke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. mai 2002 #10 Del Skrevet 14. mai 2002 ....du kunne jo starte en tråd om hvor mye bedre dere hadde det før han derre "waco" kom å ødela altsammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ida Skrevet 15. mai 2002 #11 Del Skrevet 15. mai 2002 Du kan... Begynne med kajakkpadling i oslofjorden. Bra trening og er optimalt i fint vær. Dessuten er det kjempespennende! Eller meld deg inn i en fjellklatreklubb, kjempetøft å klatre ute om sommeren. Eller du kan gå turer og tegn motiver du liker. Sånt synes jeg er gøy! Nyt sommeren! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå