Gå til innhold

quetiapin/seroquel

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har nå gått på quetiapin/seroquel i snart tre mnd. Tar de pga stemmer og søvn. Har ikke tenkt å endre dosering eller noe selv. Vil bare høre hva andre har opplevd av bivirkninger. Stemmene er borte og jeg sover, men legen mener jeg skal fortsette med over en lengre periode. Problemet er at jeg føler meg anderledes, som om jeg ikke er meg selv. Selv om jeg føler meg trist, blir jeg liksom ikke skikkelig trist og klarer ikke å gråte. Blir heller ikke glad lenger. Noen som vet om dette kan komme av medisineringen. Vil bare føle meg normal igjen og ha følelser. Nå kjennes det som alle mine følelser er tatt bort. Ekkelt er det. Torde ikke snakke med legen om dette, derfor jeg prøver å spørre her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nå gått på quetiapin/seroquel i snart tre mnd. Tar de pga stemmer og søvn. Har ikke tenkt å endre dosering eller noe selv. Vil bare høre hva andre har opplevd av bivirkninger. Stemmene er borte og jeg sover, men legen mener jeg skal fortsette med over en lengre periode. Problemet er at jeg føler meg anderledes, som om jeg ikke er meg selv. Selv om jeg føler meg trist, blir jeg liksom ikke skikkelig trist og klarer ikke å gråte. Blir heller ikke glad lenger. Noen som vet om dette kan komme av medisineringen. Vil bare føle meg normal igjen og ha følelser. Nå kjennes det som alle mine følelser er tatt bort. Ekkelt er det. Torde ikke snakke med legen om dette, derfor jeg prøver å spørre her...

Jeg har også gått på samme medisin for akkurat det samme. Jeg hadde det også ganske likt som det du beskriver hær men det fortsatte en lang stund etter at jeg sluttet med de, så det kan også komme av sterk depresjon. Jeg vet ikke om du har det, så det kan jo hende det har en samenheng med medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på; seroquel brukes jo også som stemingsstabiliserende til mennesker som lite med bipolar-problematikk etc. Kan hende at den "klipper over" toppene og bunnene av følelsene dine...? Ellers kan det jo selvfølgelig også komme av andre ting, som f.eks. depresjon som nevnt over her. Det følger jo veldig ofte med til den type broblematikk!

Synes uansett du skal ta det opp med legen din, jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...