Gjest Kv84 Skrevet 13. august 2011 #21 Skrevet 13. august 2011 Det er ikke mulig å legge på seg 5 kg fett i løpet av en uke, så det kan du ta helt med ro. Så lenge jeg spiser bare en brødskive, kanskje to så skjer ikke det.
Sofie_22 Skrevet 13. august 2011 #22 Skrevet 13. august 2011 Så lenge jeg spiser bare en brødskive, kanskje to så skjer ikke det. Du kan spie 9 brødskiver for den saks skyld og fortsatt ikke legge på deg, så lenge du ikke går i kalorioverskudd vil du ikke legge på deg
Steinar40 Skrevet 13. august 2011 #23 Skrevet 13. august 2011 Frysedisk er IKKE tingen om man vil spise sunt. Eller om man vil få god matlyst og oppleve matglede. Det er langt ifra alt i frysedisken som er godt eller sunt. Men det finnes faktisk visse hederlige unntak. Og det er de jeg tenker på. Men det kan selvfølgelig ikke erstatte det å lage mat ifra bunnen av. Noe jeg også gjør relativt ofte, og når det passer seg sånn.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #24 Skrevet 13. august 2011 Du har høyt kolestrol? Høyst to kjøttmåltider i uka, inkl svinekjøtt. Kylling fremfor rødt kjøtt. Erstatt kjøtt med fisk, grønnsaksgrateng eller grønnsaksuppe evt andre vegetarretter. Unngå ost og fete produkter, stek i olje som er flerumettet. Unngå egg og fløte i det daglige. Jeg sliter med det samme og det blir ofte syndet, men prøver å spise mest mulig fisk. Men å finne opp enkle oppskrifter med fisk som kan fryses - det lurer jeg også på? Eller vegetarretter som er enkle og passer til en person. Ertesuppe kan være nok en gang i uken.
Lykkelitenen Skrevet 13. august 2011 #25 Skrevet 13. august 2011 Frossen laks kommer i pakker med enkeltpakkede fileter. Genial å klippe opp og fryse ned! Noen av de kan man også trekke rett i posen, bare sleng den i vann. Laks er superenkelt! Ma kan variere i det uendelige og det er like godt enten man steker, trekker eller lager det i ovnen. Jeg har dilla på laks bakt i folie i ovnen, sammen emd squash, poteter og creme fraishe. Enkelt og godt, lager seg selv. Stekt ris er også enkelt å lage og man kan lage stoooore porsjonen og ha i kjøæleskapet, veldig greit som lunch og middag senere.
-Fisken- Skrevet 13. august 2011 #26 Skrevet 13. august 2011 (endret) Med mindre man går 6000 kalorier i overskudd hver dag..(?) Det tilsvarer nesten en kilo sjokolade i overskudd om dagen, det skal godt gjøres.. Jeg synes taco er genialt. Stek kjøttdeig eller lag en mix av squash, aubergine, løk, champignon, kidneybønner og tacokrydder, og frys ned i porsjoner. Da er det bare å ta opp en porsjon, antall lefser du spiser fra fryseren, kutte noen grønnsaker, og vips! et måltid ferdig på 5 min. Lasagne, pastasaus, gryteretter og pizza er også fint å fryse ned i porsjoner. Endret 13. august 2011 av -Fisken-
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå