Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke mulig å legge på seg 5 kg fett i løpet av en uke, så det kan du ta helt med ro.

Så lenge jeg spiser bare en brødskive, kanskje to så skjer ikke det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge jeg spiser bare en brødskive, kanskje to så skjer ikke det.

Du kan spie 9 brødskiver for den saks skyld og fortsatt ikke legge på deg, så lenge du ikke går i kalorioverskudd vil du ikke legge på deg ;)

Skrevet

Frysedisk er IKKE tingen om man vil spise sunt. Eller om man vil få god matlyst og oppleve matglede.

Det er langt ifra alt i frysedisken som er godt eller sunt.

Men det finnes faktisk visse hederlige unntak. Og det er de jeg tenker på.

Men det kan selvfølgelig ikke erstatte det å lage mat ifra bunnen av. Noe jeg også gjør relativt ofte, og når det passer seg sånn.

Skrevet

Du har høyt kolestrol?

Høyst to kjøttmåltider i uka, inkl svinekjøtt. Kylling fremfor rødt kjøtt. Erstatt kjøtt med fisk, grønnsaksgrateng eller grønnsaksuppe evt andre vegetarretter. Unngå ost og fete produkter, stek i olje som er flerumettet.

Unngå egg og fløte i det daglige.

Jeg sliter med det samme og det blir ofte syndet, men prøver å spise mest mulig fisk. Men å finne opp enkle oppskrifter med fisk som kan fryses - det lurer jeg også på? Eller vegetarretter som er enkle og passer til en person. Ertesuppe kan være nok en gang i uken.

Skrevet

Frossen laks kommer i pakker med enkeltpakkede fileter. Genial å klippe opp og fryse ned! Noen av de kan man også trekke rett i posen, bare sleng den i vann. Laks er superenkelt! Ma kan variere i det uendelige og det er like godt enten man steker, trekker eller lager det i ovnen. Jeg har dilla på laks bakt i folie i ovnen, sammen emd squash, poteter og creme fraishe. Enkelt og godt, lager seg selv.

Stekt ris er også enkelt å lage og man kan lage stoooore porsjonen og ha i kjøæleskapet, veldig greit som lunch og middag senere.

Skrevet (endret)

Med mindre man går 6000 kalorier i overskudd hver dag..(?)

Det tilsvarer nesten en kilo sjokolade i overskudd om dagen, det skal godt gjøres..

Jeg synes taco er genialt. Stek kjøttdeig eller lag en mix av squash, aubergine, løk, champignon, kidneybønner og tacokrydder, og frys ned i porsjoner. Da er det bare å ta opp en porsjon, antall lefser du spiser fra fryseren, kutte noen grønnsaker, og vips! et måltid ferdig på 5 min.

Lasagne, pastasaus, gryteretter og pizza er også fint å fryse ned i porsjoner.

Endret av -Fisken-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...