Gå til innhold

Sosial fobi


Gjest Kv84

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en jobb snart. Det eneste jeg ser for meg er oppvaskjobb, vaskejobber der jeg ikke har kontakt med mennesker. Men så kommer jeg meg ikke ut i slike jobber fordi jeg har jobbet i slik jobb før og blitt deprimert av å drive med sånn kjipe ting som å vaske og rydde. Og bare tanken på å gjøre det resten av livet gjør meg kvalm.

Er det andre jobber som passer for oss med sosial fobi?

Har du noen ideer til hva annet enn oppvask/vaskejobber som jeg kan søke etter på feks nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du kan jo jobbe i transportbransjen, t-bane, langtransport, vareleveranser, da har du ikke så mye kontakt med andre. Mulig også lagerarbeid og arbeid i enkelte industribedrifter kan være noe. Du kan også jobbe på gård, f.eks. som avlaster, da arbeider du selvstendig og alene.

Jeg vil påpeke at det også er viktig å jobbe med seg selv og finne mening i arbeid som i utgangspunktet kan virke kjipt. Sette seg små mål i dagens arbeid. Jeg har selv hatt kjedelige jobber, spesielt da jeg studerte, men ved å være positiv og litt kreativ har jeg følt at det har blitt meningsfylt.

Hvor hemmet av den sosiale fobien er du? Kan du omgås noen mennesker, så lenge det bare er noen få og faste personer?

Hvilken utdannelse/bakgrunn har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen utdannelse, sliter på skolen. Ellers så er jeg alene dagen lang, er sammen en om gangen, en i familien eller har bare en venninne som ikke vil se meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke basere yrkesvalget ditt på angsten.

Gå heller aktivt inn for å bli frisk. Vet at det er en lang og vanskelig prossess, men akkurat nå høres det ut som du trenger å ta vare på deg selv. Skaff deg en time hos en psykolog og prøv å komme inn på kognitiv terapi. Det er mulig å bli kvitt angsten, og da vil du kunne velge akkurat hvilket yrke du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...