Gå til innhold

Bakteriell vaginose forverres av sex/solosex?


Gjest Frustrert51

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert51

Jeg er en kvinne på 46 som de siste månedene har hatt gjentatt runder med bakteriell vaginose med grusomme luktproblemer. Lukten setter seg i klær, møbler, etc, og har gjort at jeg har holdt meg innendørs/hjemme uten kontakt med andre store deler av vår og sommer. Jeg har gått på gjentatte antibiotikakurer, både lokale og tabletter, og bruker Multigyn Acti-gel både forebyggende og som behandling. Multigyn tar noe av lukten, men ikke alt når det er på det verste. Følger ellers råd om bomullstruser, sove uten truse, etc.

Det som er en stor tilleggsbelastning, er at det ser ut til at dette forverres kraftig av sex, dvs solosex i mitt tilfelle, i mangel av en mann... En god orgasme er nesten blitt en garanti for en ny runde med infeksjon og lukthelvete. Det er ganske håpløst å ikke skulle kunne tørre å ha (solo)sex, og langt mindre tørre å skulle nærme seg en mann på grunn av dette.

Er det noen som har erfaring med dette, og eventuelt råd og håp om løsning? Jeg ser nå for meg en tilværelse som like godt kan tilbringes i nonnekloster. Jeg har foreløpig ikke turt å snakke med fastlege eller gynekolog om dette, begge menn på 60 +...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det kan forverres av to-persons-sex i all fall :)

For øvrig er det veldig lurt at du tar opp dette med fastlegen og at du får henvisning til gynekolog.

Men er det ikke rart at fastlegen din ikke går videre med dette dersom det er han som skriver ut gjentatte antibiotikakurer?

Lykke til! Håper du finner en løsning på problemet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert51

Jeg mener det kan forverres av to-persons-sex i all fall :)

For øvrig er det veldig lurt at du tar opp dette med fastlegen og at du får henvisning til gynekolog.

Men er det ikke rart at fastlegen din ikke går videre med dette dersom det er han som skriver ut gjentatte antibiotikakurer?

Lykke til! Håper du finner en løsning på problemet ditt

Takk for svar!

To-personssex er det dessverre lite av for tiden...

Det er gynekologen som har skrevet ut all antibiotikaen, men jeg har foreløpig ikke hatt mot til å ta opp det spesifikt seksuelt relaterte... Men må nok ta mot til meg :-) Tror jeg skal be om en time med tid til å snakke, ikke bare undersøke og lukte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...