Gå til innhold

Livredd for hiv-smitte

Gjest Ulykkelig_gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Ulykkelig_gjest

Jeg tror jeg er i ferd med å få panikk av mine egne tanker :(

Jeg er en kvinne godt oppe i 30-årene, som endelig har funnet den store kjærligheten. Skal snart flytte sammen med min kjære, og livet er egentlig så godt som det kan få blitt.

Før jeg traff ham var jeg nesten 13 år i et ekteskap, som alldeles ikke var godt for meg. Hadde en liten "avreageringsfase" da jeg ble alene, og traff to ulike menn i løpet av et halvt års tid. Dessverre var jeg DUM (idiot!) nok til å ha ubeskyttet sex med dem begge. Testet meg for kjønnssykdommer rett for jeg traff kjæresten min, men tenkte ikke engang tanken på hiv.

Nå, derimot, har jeg plutselig fått helt panikk ved tanken på å ha blitt smittet, og er livredd for å oppdage at jeg selv er det. Det vil knuse lykken i fillebiter, og jeg vil i alle fall ikke smitte kjæresten!

Føler meg så utrolig dum, og angrer så bittert :(. Er blitt helt overbevist om at jeg er smittet, klarer ikke å tenke på noe annet. I tillegg er jeg livredd for å ta testen, men får snart ikke puste ved tanken på dette.

Vet at ingen ting annet enn en test kan gi meg noe svar - men jeg er bare så fryktelig ulykkelig akkurat nå. Har jo aldri levd noe utsvevende liv, men er like fullt overbevist om at nettopp jeg skal være blant de uheldige :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt sex med noen i "faregruppen" da?

Nei, forsåvidt ikke.. men jeg vet jo aldri hvem DE kan ha hatt sex med :s

Begge er i alle fall norske menn, og han ene kjente jeg veldig godt fra før (har jobbet sammen tidligere). Vet han er en "stødig" kar, men han har levd som singel lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Uff det er ikke godt å være redd for dette. Har selv slitt med angst for hiv selv i mange år, forskjelleen er bare at jeg aldri har hatt ubeskyttet sex. <dette pga min frykt for hiv. men jeg har jo mange venninner som er single og har støtt og stadig ubeskyttet sex.disse har aldri fått hiv.. tror nok ikke hiv er så veldig lett å få.. for det første så vet de fleste som har hiv om det og vet jo at de da må bruke kondom, noe annet er jo også straffbart i norge. for det andre så er man ikke dømt til åsmittes selv om man har sex med en med hiv. det skal litt til. derfor det er mest utbredt blandt homofile siden de har analsex og ofte får risper og sår som gjør at smittet kommer inn iblodet. jeg har hørt om folk som har vært samboere i 10 år mens en har hiv og den andre aldri ble smittet.

vet at det er letter sagt enn gjort, men ta testen og du vil få det så mye bedre når du ser att den er negativ. har tatt den selv mange ganger og jeg vet det er nervepirrende,men det føles som man blir født på ny når det viser seg at den er negativ, noe jeg er helt sikker på når det gjelder deg. en annen ting er at du burde ha blitt ordentlig syk, influensaaktig, hvis du har blitt smittet. hivviruset er jo ett kraftig virus og de aller aller fleste får en sterk reaksjon en liten tid etter smitte.

en ting til. når jeg har dratt til helsestasjonen for å få tatt testen så må jeg nesten trygle og be for å få tatt den, selv om jeg sier at jeg har hatt ubeskyttet sex.. de mener jeg ikke er i risikogruppen siden jeg ikke har ligget med narkomane eller homofile..

så hopp i det, ta testen og du vil få det såmye bedre! jeg er sikker på at det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :klemmer:

en annen ting er at du burde ha blitt ordentlig syk, influensaaktig, hvis du har blitt smittet. hivviruset er jo ett kraftig virus og de aller aller fleste får en sterk reaksjon en liten tid etter smitte.

Dette er litt av det som startet noiaen min, for jeg fikk feber/forkjølelse ca 6-8 uker etter siste samvær. Kan ikke kalle det for "kraftig influensalignende", men syk var jeg :(

Klarer nesten ikke snakke med kjæresten engang i dag... er livredd for at jeg om litt skal knuse tilværelsen vår pga mine tidligere dumheter. Katastrofetenking på høyt nivå! Er nok bare en test som kan få disse tankene ut av hodet, og så håper jeg for guds skyld at vi kan fortsette å leve ubekymret. Vil dele resten av livet med denne mannen, og aldri ha sex med andre igjen :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt katastrofetanker. Si til deg selv at det er nettopp det det er - katastrofetenking - og ta en test. Bestill time hos legen og fortell om angsten din. Den er ikke uvanlig eller unormal. Og skulle man få hiv, er det ikke den verste sykdommen man kan bli rammet av.

Dere bør kanskje ta en test begge to, i starten av et forhold er det fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...