Gå til innhold

Hazeys vektdagbok


Hazey Jane

Anbefalte innlegg

Her vil jeg også følge med! Du har jo vært kjempeflink, jo! For en start :jepp:

Måtte forresten le da jeg så dagboken, for vi har visst veldig like mål. Lagde dagbok selv i dag, og vi har nesten identisk undertittel :fnise:

Takk for det Gromling! Ja, se det, helt like undertitler nesten jo!

--

I dag har vært den slappeste dagen på lenge. Jeg har bare puslet rundt hjemme, foruten en liten luftetur ute på kvelden. Kort og sakte.

Skal legge meg nå snart og skrittelleren står bare på 7997.. :roll:

Meeeeen...hvis jeg absolutt MÅ forsvare meg selv, så har det jo være masse aktivitet de to siste ukene, og jeg ligger allerde på 16,9 trimpoeng (7 er anbefalt) denne uken.. Sådesså.. :gjeiper:

--

Drømte forresten i natt at jeg skulle på Delicatessen i Oslo for å spise Tapas :rodmer: Mmmmm

I morgen er det :vekt: Jeg gruer meg. Det er to dager før tiden, så hvis det ikke er som jeg skulle ønske får jeg bare skylde på det :gjeiper:

Nå: Hopp i seng :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VEIEDAG UKE 2 :vekt:

Vekt: 97,7 kg -> 96,2 kg (-0,3 kg)(-1,5 kg)

---

Målene kommer på den ordentlige veiedagen, altså på mandag:

Jaja, 0,3 kg.. :sjenert: Ikke det helt store, men prøver jo å ha en sunn vektnedgang da så, kanskje jeg får være fornøyd med det. Gikk jo ned 1,2 kg forrige gang. Gikk jo NED da i all fall. Kanskje målene har noe fornuftig å fortelle? Håper det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forvirret: Ettersom jeg ikke var så fornøyd med vektnedgangen, gikk jeg på badet for å måle. Men jeg må si at det er jo ikke akkurat så lett. Husker ikke hvor stramt eller løst eller akkurat hvor jeg målte, så jeg ga opp hele greia.. :murvegg:

Jeg måler meg igjen med den vekten som er der jeg skal. Vil jo i all fall ned 0,2 til da, så jeg ligger på 0,5 i all fall..

Men ettersom det blir litt "ferie" kommer det vel til å bli litt utskeielser. Skal holde meg innenfor de 1600 da.

Pakker med meg vekten og bruker den når jeg kan.

Nå skal jeg ha kaffe, masse kaffe :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG UKE 2 :vekt:

Vekt: 97,7 kg -> 96,2 kg (-0,3 kg)(-1,5 kg)

---

Målene kommer på den ordentlige veiedagen, altså på mandag:

Jaja, 0,3 kg.. :sjenert: Ikke det helt store, men prøver jo å ha en sunn vektnedgang da så, kanskje jeg får være fornøyd med det. Gikk jo ned 1,2 kg forrige gang. Gikk jo NED da i all fall. Kanskje målene har noe fornuftig å fortelle? Håper det :Nikke:

All nedgang er bra nedgang! Og jeg tror nok det er bra om du ikke går ned 1,2 kg hver gang, da går det nok rett og slett for fort og det blir større sjanse for å legge på seg alt igjen! 300 gram er derfor egentlig veldig passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hazey Jane, jeg synes du skal være fornøyd med hva du har fått til. vektnedgang går ned i rykk og napp, og iom at du vil ha en sunn vektnedgang så er dette veldig sunt :)

Måling med målebånd synes forresten jeg også er vanskelig. Hadde jeg vært rett opp og ned hadde det ikke vært vanskelig, men med mine hofter og bilring er det vanskelig å få det like stramt, like langt oppe/nede o.l.

God "ferie" nå da, og prøv å ta smarte valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte/motivasjonsmeldinger.

Jeg er ved godt mot. Æsj..dumme vekt, men...jag kommer, jag kommer, sterkere tilbake! Husk: Prosjekt-Hazey-Jane har et langtidsperspektiv denne ganegn. INGEN raske løsninger..

Nå koser jeg meg på "ferie", og hører på god musikk. For eksempel denne:

Hazey Jane I - Nick Drake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt*

Altså...jeg skal ikke komme med noen lange unnskyldninger, menne atte...jeg har hatt en skikkelig koseferie. Grete Roedes hjerte blør antakeligvis, i all fall om hun hadde sett Hazey fleske til på ferie.

Ingen kaker og snop, men mye god mat og noen øl og vin..hver dag.

Pytt

Så lenge det ikke er normen, så får det være.

I morgen starter hverdagen for meg, så rekker ikke trening på dagen. Får gå en kveldstur når ting har roet seg her hjemme.

Dagen starter med en tannlegetime kl. 9...Blæh..

Puss puss, så får du en suss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No worries! Man skal jo kunne kose seg i ferien også :)

Regner med det ikke tar lang tid før du er tilbake i den gode stimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har vært så flink har virkelig fortjent å kose deg litt. Så lenge du passer på å gå tilbake til de gode vanene :)

Tok du med vekta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

På Grete Roede skal du kose deg innimellom. Eneste måten man unngår å sprekke skikkelig på. Dessuten så har du jo tjent kosemerker til den store gullmedaljen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

  • 10 måneder senere...

SNart et år siden sits, men nå veier jeg altså 82 kg :)

Det er 14,1 kg siden sist.

Ville bare si i fra :tommelsmil:

Tjukkaser kan også være flinke innimellom :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Oppdatering 2,5 år etter det igjen: 74 kg. Det vil faktisk si nesten 24 kg ned siden start.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du har vært!

Har startet veien fra 98 kg selv nå, og det er kjempemotiverende å lese hva du har oppnådd! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mala! :blomst:

I dag har jeg kjøpt meg ny skritteller etter å ha fått tips her på KG.

Jeg bruker mye kjoler og skjørt, og derfor er det ikke alltid så lett å feste skrittelleren.

Jeg har ikke behov for så avansert måleutstyr, og jeg hadde ikke lyst til å bruke så altfor mye penger så derfor er jeg fornøyd med å ha funnet FitBit Flex. Vurderte FitBit One også, for den er så liten at jeg kunne festet den under klærne.

Jeg kjøpte den i nettbutikk i dag, og gleder meg til å teste den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye FitBit Flex er nå i hus!

Har installert den og syncet den med telefonen, og det ser ut som at alt fungerer.

Fikk en tur i det deilig vårværet også, bare for å prøve, så den fungerer visst på motivasjonen også.

I dag hentet jeg sykkelen min fra sykkelverkstedet, så nå ligger alt til rette for en aktiv hverdag :)

Ny vekt 73,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig det er å ha sykkel igjen!

Første dagen med skritteller på en stund, det er interessant å se hvor mye jeg beveger meg på en valig jobbhverdag. Nå er klokken 17, og har vært på jobben i dag. Skrittelleren viser 6600. Det synes jeg ikke var så verst. Får se om jeg rekker en tur i løpet av kvelden, det er litt mye som må ordnes her hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...