Gå til innhold

Hazeys vektdagbok


Hazey Jane

Anbefalte innlegg

jeg har ikke drukket melk siden jeg var 15. har aldri hatt noe problem med kalsium. er bare tull at man trenger melk og yoghurt. eneste problemet jeg har har hatt, er litt mangel på jern, men det er vanlig etter mensen

Ja, men spiser du ost og yoghurt og sånn?

Jeg drikker heller ikke melk, og har ikke gjort det på år og dag, men ost liker jeg. Det er bare det at jeg har holdt meg litt unna det denne uken, er litt ostoholiker og må på avvenning. :)

Yoghurt er jeg heller egentlig ikke så glad i, men skal gi det et forsøk nå i helgen med blåbærsmak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men spiser du ost og yoghurt og sånn?

Jeg drikker heller ikke melk, og har ikke gjort det på år og dag, men ost liker jeg. Det er bare det at jeg har holdt meg litt unna det denne uken, er litt ostoholiker og må på avvenning. :)

Yoghurt er jeg heller egentlig ikke så glad i, men skal gi det et forsøk nå i helgen med blåbærsmak..

hehe :) hvitost en gang i blandt spiser jeg ja. er greit på skiva til frokost av og til. synes ikke osten er så veldig god uten grillkrydder over, så tar litt krydder over hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg i bursdagsselskap, og det kommer til å bli deilige smørbrød, kaker og vafler, men har stor tro på at dette skal gå bra. eg har egentlig ikke tenkt til å røre kake, og vaffel. Smørbrødene er det verre med for min del. Skal holde meg i tøylene. :scorpis:

Det er klokken ett, og må fikse en del før det, så rekker ikke noe aktivitet før selskapet, men skal prøve å få til noe i løpet av dagen.

---

I går ble det både et, to og tre glass rødvin, men det er også første dagen jeg har kommet opp i riktig kalorimengde. Tror likevel ikke det er så lurt å "fylle" på med rødvin hver dag, selv om det i utgangspunktet ikke høres direkte feil ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjuskelusk

I går ble det både et, to og tre glass rødvin, men det er også første dagen jeg har kommet opp i riktig kalorimengde. Tror likevel ikke det er så lurt å "fylle" på med rødvin hver dag, selv om det i utgangspunktet ikke høres direkte feil ut :fnise:

Haha, herlig! Det hadde vært noe, du! Slanking ville jo vært ganske så kjekt i grunn :fnise:

Det er sikker tlurt å si til deg selv hva du får spise før du går i besøk. F.eks. 2 smørbrød og that's it! Mål og en beredsskapsplan er alltid godt å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bestemte meg for 2 skiver, og holdt meg til det. :jepp: Hadde veldig lyst på en til, for det var veldig gode pålegg og godt brød, men var jo for så vidt mett da :)

Kalorimengden ble litt mer enn 220 (268), sånn som det er anbefalt i vektklubben.no, men det blir jo ikke noe mellommåltid (110 kcal) ettersom vi spiste såpass sent.

Nå skal jeg ut i regnværet en liten tur :) 19,9 treningspoeng hittil denne uken. Det er 2,84 ganger mer enn de anbefalte 7!

I dag skal vi ha pasta og laks til middag, med salat og pesto.

--

Blir litt mye kaloritelling og treningspoeng og sånn her en stund fremover, men regner med at dette automatiseres litt etter hvert og at jeg kan slutte med veiing og telling etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Røyskatt*

Om du teller kcalorier så kan jeg anbefale Grete Roede kursboka. Der står det en hel del oppskrifter, pluss oversikt over ja-mat, nei-mat etc.

Jeg syns den var veldig grei å ha når jeg levde etter de prinsippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du teller kcalorier så kan jeg anbefale Grete Roede kursboka. Der står det en hel del oppskrifter, pluss oversikt over ja-mat, nei-mat etc.

Jeg syns den var veldig grei å ha når jeg levde etter de prinsippene.

Jeg fikk låne en Grete Roede-bok av en fra selskapet i dag faktisk!

Har sett litt i den i dag, og det er masse gode oppskrifter med kalorimengder. Det eneste jeg ikke har funnet ut er hvor stor "1 porsjon" er.

Skjønner jo at man skal vise skjønn og sunn fornuft, men en porsjon kan jo være så mangt da. Spesielt hvis man er er vant til store porsjoner fra før av. Skal se om jeg finner noe mer om det i boken senere i kveld.

Nå er det ut en tur :)

PS. Har forresten fått låne en skritteller i dag også! Skal bli interessant å se hvor mange skritt man får i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Ja, som oftest er jo oppskriftene til flere. Det skal stå i oppskriften hvor mange den er beregnet til. Det gjorde det i hvertfall i min :)

Det er som oftest greit når man er stor å spise halvannen porsjon. Jeg hadde i hvertfall ingen problemer med det når jeg gikk Grete Roede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant Røyskatt, tenkte ikke på det å dele på eks. to :murvegg:

I sted da jeg var ute ble det mest pusling rundt ute, men tenkte å gå meg en rolig runde nå.

Jeg er forresten sjokkert over hvor mye kalorier det er i pesto! Yikes! :haar:

Tok det jeg trodde var passe til min mat, og målte på forhånd på vekten...134 kalorier på litt under en skje. Skjønner at jeg er litt for glad i middag, rømme, sauser osv. Der har jeg litt å forandre på. Tok selvsagt av masse og det holdt jo i massevis. Pasta er det jo også enormt med kalorier i. Min porsjon ble 207 kcal bare det jeg hadde, og det synes jeg så lite ut. Må nok jobbe litt med mengde der også..det var 148 g.

Laks er jo også veldig kaloririkt, men det er jo sunt da.

Alt i alt ble middagen på 617 kalorier, i stedet for 400 som anbefalt. Gikk jo over i lunsjen i dag også, men under på frokost, og hadde ikke mellommåltider. Ligger på 1133 kcal nå, så har litt til kvelden.

--

I morgen er det veie- og måledag. Gruer meg litt, men håper det skal gå bra. Har jo vært flink denne uken, så håper det vil gi resultater på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli skremt av hvor mye kalorier det er i ting, ja ... Og bare sånne matvarer vi tenker på som helt normale matvarer, som for eksempel pasta! Det er nok mye å bli bevisst på her, ja, jeg har lett for bare å klæsje på en mengde pesto eller rømme og ikke tenke over det. Der har jeg noe å jobbe med i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg da Vofsitofsi. Men dette skal jobbes med :)

--

Det ble en rask tur på 40 minutter i stedet for!

Det er jo veldig greit bare man kommer seg i gang. Har funnet en rute som var veldig grei. Den passer for meg utover høsten og vinteren også, jeg er nemlig mørkredd ute på kvelden :sjenert:

--

Angående måling i morgen, jeg leste i en annen sin dagbok her inne i går. Hun hadde så fint opplegg på sine måle- og veiedager, at jeg tror jeg må herme litt. Har jo bare tatt mål av midjen i tillegg til vekten, men tror jeg skal ta litt flere mål også.

Jeg vil legge sammen resultatene fra uke til uke, men også ta med ukesresultatet for seg.

Men hva skal jeg måle? :klo:

Hals

Overarm

Bryst

Under bryst

Midje

Hofte

Lår

Legg

Overdrevet? Det er jo kanskje litt greit å se at det kommer resultater av denne storomleggingen min også da..

--

Begynte med skritteller klokka halv to i dag. Var inne til klokka var kvart over 4, og har hatt den på til nå. Nå viser den 5857, så det burde jo være overkommelig å komme opp i ca. 10000 om dagen. :jepp: Det blir litt spennende å følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG UKE 1 :vekt:

Vekt: 97,7 kg -> 96,5 kg (-1,2 kg)(-1,2 kg)

Hals: 37 cm

Bryst: 115 cm

U/ bryst: 94

Midje: 105 cm

Rumpe: 117 cm

Lår: 98 cm

Overarm: 38 cm

:tommelopp: Jeg er i gang! - 1,2 kg på en uke. Det er litt over det anbefalte, men det kan nok hende endel av det var vann. Svettet i all fall veldig de første dagene. Har lyst til å ligge på - 1 kg i måneden. Hvis jeg hadde klart det har jeg gått ned 20 kg til nyttårsaften, men det er vel kanskje litt mye å håpe på.. 77,7 kg hadde jeg veid da. :sjenert:

Nå har jeg laget et skjema som jeg vil fylle ut hver uke fremover. I den første parantesen setter jeg ukessstatus, og i den bakerste totalstatus.

Målte meg foran speilet i dag, og ser at jeg har målt helt rart første gangen jeg skulle måle midje. Det første målet blir derfor helt feil, så begynner i dag med alle målene.

---

I dag har jeg planer om en lang tur. Skal ut å bytte en bukse, men i stedet for å reise kollektivt (har ikke bil) så går jeg frem og tilbake i stedet for tenkte jeg. Jeg skal gå raskt. Har tatt på skrittelleren, lurer på hvor mange skritt det blir i dag, det er første gangen jeg prøver det en hel dag.

Ellers er planen denne uken å fortsette med gåing, men på onsdag og fredag skal jeg på styrketrening på treningssenteret. DET blir nok tungt. Skal legge inn en liten økt på båndet da også, får prøve å jogge litt også..

---

regnefeil..

Endret av Hazey Jane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Jeg vil gjerne følge deg jeg også, og syns du er kjempeflink :jepp:

Keep up the good work :duskedame:

Hei du!

Takk for det, har gått veldig bra den første uken i all fall. Er fortsatt supermotivert og håper det holder seg leenge :)

I dag fikk jeg meg en rask gåtur i 1 t 10 min. Det var deilig!

Etterpå gikk jeg også en liten tur, så har absolutt fått rørt på meg i dag.

Har hatt på skritteller for første gang i dag og nå står den på 14446! :takke:

--

Lagde en god kyllingsuppe i dag til middag, Grete Roede-oppskrift. Har vært flinkere med å komme opp i riktig kalorimengde i dag, er livredd for å gå på en sparebluss. Vil så gjerne ned i vekt! Hadde egentlig tenkt til å melde meg på GR-kurs, men tror jeg venter en stund og ser hvordan det går. Det virker jo som jeg har forstått noe nå. :Nikke:

--

I morgen blir det også en lang gåtur. Skal kjøpe bokhylle, og fortsetter med trenden om å gå i stedet for å ta bussen. Har jo så god tid nå uansett.

Er veldig spent på om gåingen får noe å si for joggingen min. Sist klarte jeg jo nesten ingenting :( På onsdag SKAL jeg gjennom en sang til. Det er onsdagsmålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å ha mål, men pass på å ikke miste motivasjonen hvis du ikke makter en sang til da. Det varierer litt på dagsformen også. I dag orket jeg bare en jogge/gåtur på 14 min og var helt kjørt og her om dagen holdt jeg på i 45 min å synes det var akkurat passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, knallbra nedgang! Tror du har kommet inn i noe bra her, altså :)

Lykke til på joggingen på onsdag - du klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får velge tre korte da :fnise:

hehehe, ja..

Men det ser ut som du har masse av motivasjon og fremgang da :)

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Du trenger ikke å svare eksakt hvis du ikke vil, men om du er 20-25 eller 26-30 osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...