Gå til innhold

Hazeys vektdagbok

Hazey Jane

Anbefalte innlegg

Veide meg i dag også, ettersom det egentlig jo er mandag som er veiedag.

Merker at jeg kan bli veldig fokusert på den vekten, så jeg må nok ta meg sammen og holde meg til en dag i uken.

Vekten kan jo variere nokså mye fra dag til dag, så det blir litt dumt å se på tallene hele tiden.

I dag veide jeg i all fall 69,2, i går 69,9. Forrige mandag var det 70,5 så da er det ca. 1 kg minus i løpet av forrige uke.

Tror dessuten vekten min er litt dårlig, men det er jo ikke viktig med nøyaktig vekt heller, sånn egentlig :sjenert:

(Prøver visst å overbevise meg selv, kjenner jeg :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fitbit flex, og er veldig fornøyd.

Har ofte lagt inn en tur bare for å komme over dagsmålet.

Synes det er kjempekjekt å ha den rundt armen, det hjelper at jeg ikke glemmer å bruke den. Jeg har også brukt bare skrittelleren i lommen eller i BHen :fnise: Det er ikke alltid det passer med et svart gummiarmbånd, men den er jo ganske diskré da.

Veldig greit at man kan synkronisere den med MyFitnessPal også, hvis man vil registrere matinntak.

Hvilken har du da, Vivianna?

Jeg har Charge HR. Merker at det er mye lettere å komme seg ut og gå en tur, eller rydde leiligheten bare for å få inn ekstra skritt! :laugh: Føler at jeg må nå dagsmålet mitt uansett. Det er vel kun 1 dag den siste måneden at jeg var langt unna dagsmålet, men det var kun fordi jeg var fyllesyk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling på jobben til lunsj i går. Veldig godt og hyggelig, men hjelpes!

La det inn på myfitnesspal i går kveld, 1120 kcal bare til lunsj! I tillegg fikk vi is til kaffen, smeltis 200 kcal.

Take away senere på kvelden, Red Curry Chicken 🐥

Gikk nesten 900 kcal over i går.

I dag er det slektstreff, med enda mer grilling og kos 😁

Men men, hurra for å endelig ha litt sol og sommer, og for de gode stundene 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljer fra en jobbgrillings:

Grillribbe av svin, 2 stk: 654 kcal (!)

Karbonade: 166 kcal

Stekte poteter: 129 kcal

pastasalat: 171 kcal (Her tror jeg at jeg tok i litt, det var nok ikke så mye).

De grillribbene er jo helt forferdelige (kalorimessig). De skal jeg holde meg langt unna i sommer. Det var ikke noe "rent kjøtt"-alternativer der, men hadde aldri tatt de grillribbene hvis jeg visste det var så drøyt.

Grilling i går også, spiste 2 pølser (sånne litt større chilipølser/ostepølser), og lå innenfor kalorigrensen i går.

I dag er jeg allerede ikledt treningsthights, og har planen om en aktiv dag :)

Er litt spent på veiingen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedag i morgen, men logger for i dag :)

68 kg :) -500 g

Midjemål: 79,5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag syklet jeg til jobben, ca 11 km. Mye bortover- og nedoverbakke så det gikk veldig greit. 

Brukte ca. 35 minutter. 

På vei hjem syklet jeg litt, tok t-banen den verste bakken opp :sjenert: og syklet resten hjem igjen. 

Jeg har kjøpt meg to manualer i dag, så får vi se om jeg kan finne på noe nyttig med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm.... Yoghurtis med belgisk sjokolade og Orange is The New Black på TV. 

Det er i all fall sunt for livskvaliteten <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken blir det vegetarmat hele uken! Satser på lakto-ovo-diett, altså med egg og melkeprodukter.

Jeg gleder meg. Det har vært mange avslutninger og kjøttrike måltider den siste tiden, så jeg ser frem i mot en grønnere uke.

Første middag blir omelett, med feta, spinat og kapers :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens veggisrett er gårsdagens veggisrett, rester av rød linsesuppe. 

Og salat med fetaost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer jeg meg -40 kg fra den aller høyeste vekten registrert (105,8 kg). 

Jeg er fornøyd nå, men det hadde vært symbolsk veldig deilig å se det bikke 65,8. 

På søndag veide jeg 67,1 så jeg ser ikke helt bort i fra at det faktisk kan skje om ikke så altfor lenge...  :sjokkert:

Jeg har tatt vare på den største buksen jeg måtte kjøpe, sånn til skrekk og advarsel, og litt for gøy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens vegetarmiddag: 

Vegetarfilet, masse spinat med fetaost (fortsatt rester) og asparges. 

fileer300g_hero.png

Vegetarfiletene var helt greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag starter 4 ukers ferie, og det kan bli en utfordring å ikke suse opp i vekt. :vekt:

Jeg må finne balansen mellom å nyte (det er jeg nemlig veldig god på  :hoppendeglad: ), og et sunt kosthold. 

Har ikke lyst til å loggføre kalorier daglig i sommerukene, men kan sjekke opp enkeltvarer jeg er usikker på.

Det kommer til å bli mye gode middager, og noen av stedene vi skal til, er det ikke så gode turmuligheter i nærheten.  

Så til dagens utblåsing:

FitBiten min NEKTER å synce med telefonen, noe som irriterer meg veldig! Da ser jeg heller ikke hvor mange skritt jeg tar. Synes det er såååå tiltak å måtte bruke masse tid på å kontakte kundeservice angående dette, bare måneder etter at jeg har kjøpt den. Det synes jeg er utrolig dårlig, og ser på forumet deres at det er mange som sliter med samme problem. Gaaaaad  :sinna:

Er glad for tips! Jeg har prøvd å synce den på Macen, ladet opp telefonen, har restartet fitbiten. 

Har ikke avinstallert og reinstallert softwaren på verken Mac eller telefon, får vel gjøre det og så kontakte kundeservice. 

Evt er det vel reklamasjon hos nettbutikken jeg kjøpte den av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vegetarrett.

Grillet halloumi, asparges, squash og maiskolbe. 

Det var godt det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vegetarrett:

Vegefilet med salat:

Salat med ulike salattyper, tomater, mozarelleost, kapers, paprika og agurk og vinaigrettedressing. Litt kjedelig salat, en typisk restesalat, tager hva man haver igjen før man reiser på ferie.. 

I morgen reiser jeg bort noen dager.

Da blir det ikke like lett å spise akkurat det man vil, vi skal reise sammen med noen andre også. 

En av dem har hengt seg litt opp i at jeg har gått ned så mye i vekt, og kommer til å følge med på hva jeg spiser/ ikke spiser. Litt slitsomt egentlig... 

Drikker ikke alkohol for tiden heller, så da blir det fort et tema også. 

I morgen blir det derfor veiedag i stedet for på mandag, ettersom jeg er bortreist.. 

Er litt spent denne ganen, har spist is nesten HVER dag, har ikke telt kalorier, men har prøvd å spise fornuftig mat i passe mengder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...