Gå til innhold

Jeg hater BERLIN

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anbefaler:

- Treptower Park for piknik, allment "heng".

- Minnesmarkeringen for russiske soldader (husker ikke hvor akkurat nå)

- Grosser Muggelsee, bade!

- Grünewald (skog, fine hus, slott)- Charlottenburg Slosspark

- Olympiastation er massiv.

- Karstad! Kjøpesener med litt dyrere saker, inklusive eksklusiv vin, mat, etc.)

Grunewald

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berlin er en by som du enten elsker eller hater. Selv elsker jeg den!

Berlin er en av mine absolutt favorittbyer, bare slått av Bangkok og New York :)

personlig liker jeg Berlin bedre enn Paris, London, San Francisco, Barcelona, Praha, Sydney, Brisbane, Edinburgh, Miami, Orlando ++

Skrevet

Jeg hater ikke Berlin, men det holder å ha vært der to ganger..

Så ingen favorittby for min del.

Skrevet

Anbefaler restauranten Facil rett ved Potsdamer Platz. Spanande meny, veldig flink sommelier, utmerka service, flott, avslappa lokale, mellom anna med ein vatnkjelde midt i restauranten som skjermar samtalane.

Da har vi booket bord på Facils :) Det var jo michelen stjerner der og gitt. Gleder meg til et utsøkt måltid!!

Skrevet (endret)

Da har vi booket bord på Facils :) Det var jo michelen stjerner der og gitt. Gleder meg til et utsøkt måltid!!

Wow, da må du fortelle hvordan det var :) og hvordan er prisnivået?

Prisnivået på restauranter i Berlin er generelt lav, så jeg blir ikke overrasket om selv Michelin-restauranter ikke er så altfor dyrt :)

Endret av Sarafina
Skrevet

Misunneleg! :)

Skal tilbake til Berlin sjølv i haust, men sia arbeidsgivar dekker reise og opphald blir det nok ikkje noko Michelen-middag...

Skrevet

Wow, da må du fortelle hvordan det var :) og hvordan er prisnivået?

Prisnivået på restauranter i Berlin er generelt lav, så jeg blir ikke overrasket om selv Michelin-restauranter ikke er så altfor dyrt :)

Jeg har tittet på menyen og det var ikke galt altså. Drøye tusenlappen for 8 retters, 5-600 for 4 retters. Vin kommer vel i tilleg vil jeg tro.

Misunneleg! :)

Skal tilbake til Berlin sjølv i haust, men sia arbeidsgivar dekker reise og opphald blir det nok ikkje noko Michelen-middag...

For meg er det omvendt. Siden det er jobbreise drar jeg på Michelin-restaurant. Godt å ha en sjef som er veldig opptatt av god mat og god vin :) Har vært på ganske mange Michelin-restauranter rundt om i Europa, og alle er med jobb.

Skrevet

Jeg har tittet på menyen og det var ikke galt altså. Drøye tusenlappen for 8 retters, 5-600 for 4 retters. Vin kommer vel i tilleg vil jeg tro.

Så bra :)

kanskje du kan gi oss her en update på hvordan Berlin-turen deres var, og hvordan du likte byen? Hadde vært gøy å høre hva du syntes, som en motvekt i diskusjonen her :)

Skrevet

Var der i 5 dager. Besøkte alle severdighetene, museer, kino, konsert. Berlin har ikke en drit å by på som andre storbyer har. Europa generelt er kjedelig og Berlin er den kjedeligste av alle storbyene vi har.

Godt gjort å besøke alle severdighetene på 5 dager. Berlin har 170 museer, en drøss med parker og handlegater. Friluftskaraoke i Mauerpark på søndager tror jeg faktisk må være unikt.

• Liker 5
Gjest padawan
Skrevet

Godt gjort å besøke alle severdighetene på 5 dager. Berlin har 170 museer, en drøss med parker og handlegater.

hvor mange byer har du vært i hvor samtlige av byens museum dekker ditt interessefelt?

Skrevet (endret)

Godt gjort å besøke alle severdighetene på 5 dager. Berlin har 170 museer, en drøss med parker og handlegater. Friluftskaraoke i Mauerpark på søndager tror jeg faktisk må være unikt.

Signerer denne, altså.

Til deg som skriver at Europa er kjedelig, LOL.

Paris, London, de norske fjorder, herlige Skottland, den franske rivieraen, herlige Italia med nydelige Sicilia, vakre Praha, Barcelona som har alt-i-ett, Stockholm, Amsterdam og København +++++ jeg elsker også Berlin.

Dette er blant mine favorittsteder, til tross for at jeg har reist mye i flere verdensdeler og bodd 2 år i Australia. Til tross for fine strender og Sydney, har Australia ingen ting å stille opp med mot Italia, Spania og Frankrike, synes nå jeg. Er heller ingen fan av Miami og Florida generelt. Og på generelt grunnlag kan jeg si at USA og Australia mangler noe Europa har: nemlig en flott gammel kultur, historiske vakre bygg og en spennende historie.

Endret av Sarafina
  • Liker 1
Skrevet

hvor mange byer har du vært i hvor samtlige av byens museum dekker ditt interessefelt?

Ingen, men det skal jaggu godt gjøres å ikke finne ti museer, to per dag, blant 170!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har bestilt guidet tur med segway :) Det ser jo kjempemoro ut

Kan jo ikke bli annet enn bra dette; segway og Facil + shopping. Gleeeder meg. Og det er ikke lenge til :bolledeig:

Endret av Mynona-83
Skrevet

Segway har eg óg lyst til å prøve den her gongen. :)

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe spesiell interesse for Berlin men etter denne tråden har jeg blitt ganske nysgjerrig! Morsomt at det ser så sterke følelser rundt denne byen.

Gjest padawan
Skrevet

det er det med byer en har følelser for. Jeg likte meg ikke i roma da jeg var der i fjor sommer men det er jo mange som liker den byen for eksempel.

Skrevet

Så bra :)

kanskje du kan gi oss her en update på hvordan Berlin-turen deres var, og hvordan du likte byen? Hadde vært gøy å høre hva du syntes, som en motvekt i diskusjonen her :)

Segway har eg óg lyst til å prøve den her gongen. :)

Segway MÅ prøves. Det var dødsmorsomt. Jeg skal kjøre det igjen. Det er helt klart. Vil kjøpe en å ha hjemme og, men guiden sa at det kostet 50.000 euro, så tror jeg dropper det med det første...

48 timer i Berlin er alt for lite hvertfall. Jeg likte byen, og kan reiser tilbake dit. Har bare fått vært i øst-Berlin: Unter den Linden, Gedarm Markt, muren, ALexander Platz, og rundturen med segway.

Frieidrichstrasse var parallellgata vår, så der har vi gått opp og ned. Møtte Cecilia Brekhus til og med :)

Har ikke fått shoppet noe særlig, for det var veldig dyre butikker der vi var.

Og Facil som jeg fikk anbefalt her (var det av deg Rosalie) var KNALL!! 12 retter med himmelske retter. Det måltidet var dyrere enn hotellet da, men gud så godt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Da skulle du prøvd Gdynia i Polen. Makan til dritby.

Skrevet

hahahahahha :fnise: Fjert, det har vi forstårr :goodbye: Polen nei takk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...