Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man tar tidlig ultralyd i uke 12/før uke 12, er det da stuerent å spørre om de kan undersøke om ungen har downs syndrom f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man tar tidlig ultralyd i uke 12/før uke 12, er det da stuerent å spørre om de kan undersøke om ungen har downs syndrom f.eks?

Er vel sånn at de egentlig ikke har lov til å opplyse om det, men mange gjør det allikevel. Volvat i Oslo gjør det iallefall, var der og tok tidlig UL i desember 2010/januar 2011. Kosta ca 1000,- mener jeg og huske eller 1200,-

Gjest "gjest"
Skrevet

Bør dere ta så mye ultralyd når det veldig tydelig stresser opp fosteret.

Skrevet

Her hvor jeg bor koster det 350,- for 3D, Veldig billig.

Skrevet

Jeg tok UL i uke 13, da opplyste legen min det uten å spørre om jeg ville vite det (Ungen hadde det jo fint da :) ). I brevet fra sykehuset om ordinær UL så sto det at de var pliktig til å fortelle hvis det feilte ungen noe, men ikke pliktig til å fortelle kjønn.

( I Danmark er det forsåvidt vanlig med UL i uke 12 for å sjekke nakkefold (om downs))

Skrevet

Har aldri vært noen tegn til stress når jeg har hatt UL, i alle fall.

Dessuten så er det snakk om noen få minutter, og hadde det vært veldig skadelig, så hadde man blitt mye mer advart mot det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man da, om man bestiller tidlig ul for en tusenlapp fordi man ønsker å høre om barnet evnt har downs, også sier de det ikke? Da hadde jeg blitt sint.

Skrevet

Hva gjør man da, om man bestiller tidlig ul for en tusenlapp fordi man ønsker å høre om barnet evnt har downs, også sier de det ikke? Da hadde jeg blitt sint.

De har ikke lov å spesifikt se etter det, men leger som tar tidlig-UL er vanligvis godt trente og dersom de ser noe avvik så er de pliktig til å henvise deg videre til sykehuset for sjekk. Det er ikke slik at de ikke kan si noe om de ser noe er galt.

AnonymBruker
Skrevet

Ok :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du det fra?

UL er 99,9% sikkert at det ikke er farlig for fosteret. Dette fikk jeg beskjed om av en gynekolog under svangerskapet.

Skrevet

Betaler 1100 kr for 3D inkl DVD i Tønsberg

Skrevet

Betaler 1100 kr for 3D inkl DVD i Tønsberg

Kvinnedoktor? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...