Gjest nicola Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 (endret) Jeg tenker ofte over akkurat det. Vi har alle ulike verdier her i livet. Noen eier en kåk til 20 mill og bader seg i vellvære i form av daglig spabehandlig, champagne og plastisk kirurgi. Det er lykke - For noen - For mange? Noen eier en gård på landet fyllt med masse dyr, natur og god arbeidsmoral. Det er lykke - For noen - For mange? Noen bor i en liten Hybel midt i byen der hvor de prioriterer venner, cafebesøk og yrende byliv (;les festing) Det er lykke - For noen - For mange? Dette ble veldig svart/hvitt skrevet og selfølgelig kan du kombinere alt dette i form av en livsstil, Eller i det hele tatt ha en heeelt annen livsstil enn i nærheten av noen av de nevnte her over. Men poenget er at vi oppfatter det å være vellykket, fornøyd, lykkelig, tilfreds på ulike måter. Mitt liv? Jeg lever med min forlovede på landet. I skogen blandt masse dyr og med havutsikt. Vi har egen strand ned til sjøen bare 100 meter fra huset. Huset har vi bygd selv men vi bor i kun øverste del, da vi leier ut nede Vi har to helt nye biler, to hunder og to katter, Gode jobber og et godt kjærlighetsliv. Vi har ingen barn (enda) Materielt sett har vi det kjempe fint. For oss er dette lykke. Å bo for oss selv - Utenfor byen - Her er det stille, her er det dyr, Her er det sjø og fjell, skog og bekker. Her er det ro. Alikevell er vi kun 15 unna sentrum om vi ønsker byliv. Vi jobber begge i byen, så å komme hjem her er utrolig avslappende. Før bodde jeg i byen. Jeg elsket det! Da var DET lykke for meg. Masse venner, masse festing, Masse som skjedde hele tiden. Men nå kunne jeg aldri tenkt meg tilbake. Jeg har funnet min oppskrift på lykke... Om jeg føler meg vellykket - Det er en helt annen sak. Jeg kunne vært i bedre form, Jeg kunne hatt en bedre jobb, Jeg kunne hatt flere venner, jeg kunne gjort noe meningsfullt for andre, Jeg kunne vært et bedre menneske. Så, nei - Vellykket? Nei. Men Takknemlig? Ja. Nå vil jeg høre DIN historie - Din oppfatning av lykke eller vellykket? Hva ønsker du? /Hvordan har du det? Endret 4. august 2011 av nicola
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Jeg ønsker meg et liv à la det du har, faktisk! Akkurat nå er jeg student, bor sammen med samboeren min i ei knøttsmå leilighet med naboer som ALDRI er stille (og jeg må ha det stille og rolig), vi har ingen dyr (har ikke lov til det her vi bor) og jeg føler meg ikke sikker på noe som helst i forhold til framtida, jobbutsikter o.l. Jeg vil helst leve der jeg bodde før (jeg kommer fra ei små bygd ved kysten). Jeg vil ha et hus helt for meg selv, med naboer langt unna. Det skal være kort vei til sjø, og kort vei til skog. Jeg skal være omringet av dyr og stillhet. Jeg skal ha en behagelig jobb, som jeg kan legge fra meg når jeg kommer hjem. Jeg vil, overraskende nok, være vanlig. Ikke rik, ikke fattig. Bare helt vanlig. Dessverre er min kjære samboer et bymenneske, så bygdedrømmen min er nok ikke realistisk. Vellykket tror jeg nok at jeg hadde følt meg med samme jeg følte meg lykkelig, så de to går hånd i hånd i mine øyne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå