Gå til innhold

Remeron


Gjest Kv84

Anbefalte innlegg

Flere som går på Remeron?

Jeg har gått på de i ett år nå og kommer til å fortsette på de i evig tid. Det jeg lurer på er om det er noen her som sitter mer inne når h*n går på de? Akkurat som om jeg bare sitter ved pcen dagen lang og bare venter på kvelden slik at jeg kan ta de, for så å sove. Ikke særlig lyst til å gå ut, er masse inne helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble veldig trøtt og mer innadvent.. Det er desverre en av bivirkningene, da disse har flere funksjoner.... Ikke tenk at du kommer til å gå på dem til evig tid. Om du ser på det som en mellomperiode i livet ditt, føles alt bedre. Jeg brukte dem, men greide å gradvis trappe ned. Det er hardt og tar tid. Du er ikke alene om å føle det som du gjør.. De pillene reddet livet mitt, og gav med nattesøvnen tilbake. Men ikke gi opp! Jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå, og tro meg når jeg sier at den dagen kommer til deg også

Lykke til *Klappe på hodet*

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle byttet antidep? Jeg byttet 3 ganger før jeg fant medisinen som (nesten) er perfekt for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kommer jo helt ann på hvorfor du tar de.

Jeg tar 15 mg pga vanskeligheter med å sove pga en annen diagnose. Jeg trenger de ikke som antidepressiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk Remmeron, tror det var 30mg slik du sier. I følge legen min blir de ikke brukt som antidepressiva lenger pga. at bivirkninger med tretthet er så stor dersom man skal ta en normal dose som skal hjelpe på depresjon. Derfor blir det omvendt brukt, altsæ mot søvnløshet, med anti-depressive bivirkninger. Har ikke noe dokumentasjon akkurat, men syns å huske at jeg ble fortalt dette av legen.

Jeg fikk endelig en hel natts søvn uten å våkne av gråt og mareritt. Da hadde jeg hatt slike netter sammenhengende i over et år, og det var fantastisk å få sove skikkelig. Men det hadde sin pris - Nøyaktig en halvtime etter at tabletten ble inntatt feila jeg totalt og måtte nærmest støttes til sengs. Når jeg stod opp kunne jeg sove til langt ut på dagen pga. så sterk virkning. Men det avtokog jeg måtte flere ganger ta pause for så å begynne på nytt igjen for å få skikkelig virkning. Kan ikke huske å ha blitt mer innadvendt da legen min motiverte meg til å søke mer kontakt med andre mennesker. Remmeron gjorde meg imidlertidig veldig sløøøv...

Jeg tok andre medisiner i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på bla. remeron nå og tar de som antidep pluss for å sove. Jeg også ser fram til å ta de for å sove og slippe de dumme tankene og da går tida fortere når jeg sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...