Gå til innhold

Er hvitløk farlig for hunder?


Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Hvitløk er ikke farlig.

Hvitløk er kjempebra som forebygging mot flått.

Hvitløk og løk er ikke det samme.

Alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ikke vet helt sikkert om hvitløk er farlig for hunder eller ei, syns jeg at det er unødvendig å ta sjansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk er ikke farlig.

Hvitløk er kjempebra som forebygging mot flått.

Hvitløk og løk er ikke det samme.

Alt med måte.

og du vet at hvitløk ikke er farlig fordi forskere og vetrinær har funnet det ut?

Link til side® ville vært fint,for alt av info jeg har lest og hørt sier helt motsatt av hva du påstår.

Hvorfor gi hunden ting bevist som kan være skadelig? Det for meg er på grensa til vanvid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kårky, jeg er enig i at man skal gi kvalitetsfor, men i noen tilfeller sier oppretter at hunden tåler blablabla. Og hvitløk er ikke farlig for hunder. Jeg gidder ikke åpne linkene dine nå, for jeg har aldri sett eller hørt om en hund som reagerer på hvitløk, men vet at det blir brukt og gitt som helsebot.

Hvordan kan en hund reagere på hvitløk, negativt? Jeg er ikke fremmed for at hunder kan reagere men jeg har til gode å se bevis. De fleste hunder har god nytte av hvitløk, hvorfor trekke frem en hund eller to som ikke tålte det, og hvorfor tålte de det ikke, var det pga nyreproblemer eller noe med magen fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kårky, jeg er enig i at man skal gi kvalitetsfor, men i noen tilfeller sier oppretter at hunden tåler blablabla. Og hvitløk er ikke farlig for hunder. Jeg gidder ikke åpne linkene dine nå, for jeg har aldri sett eller hørt om en hund som reagerer på hvitløk, men vet at det blir brukt og gitt som helsebot.

Hvordan kan en hund reagere på hvitløk, negativt? Jeg er ikke fremmed for at hunder kan reagere men jeg har til gode å se bevis. De fleste hunder har god nytte av hvitløk, hvorfor trekke frem en hund eller to som ikke tålte det, og hvorfor tålte de det ikke, var det pga nyreproblemer eller noe med magen fra før?

blablabla? Jøss ..

ser jo at du har bestemt deg for at hvitløk ikke er farlig.Da er det min tur til å si stakkars hund du har.Som du før i andre tråder her har påpekt (f.eks den som "lo" av hunden sin -tråden)

Seriøst, gir du bikkja rosiner også? Stekt kyllingbein?

Nytter jo ikke komme med hverken tips eller råd,når du virkelig ikke gidder å lese ting folk skriver.

Har ikke trukket frem en enkelt hund eller 2,men kun hva jeg trodde var almenn kunnskap om div.ting som er giftig for hund. Hva du velger å gjøre med din "stakkars" hund,er ditt problem.

Ettersom du ikke gidder lese informasjon,gidder jeg heller ikke svare mer på dine poster. Blir jo reine barnehagen om en skal holde på slikt.

*edit* skrivefeil

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kårky, jeg er enig i at man skal gi kvalitetsfor, men i noen tilfeller sier oppretter at hunden tåler blablabla. Og hvitløk er ikke farlig for hunder. Jeg gidder ikke åpne linkene dine nå, for jeg har aldri sett eller hørt om en hund som reagerer på hvitløk, men vet at det blir brukt og gitt som helsebot.

Hvordan kan en hund reagere på hvitløk, negativt? Jeg er ikke fremmed for at hunder kan reagere men jeg har til gode å se bevis. De fleste hunder har god nytte av hvitløk, hvorfor trekke frem en hund eller to som ikke tålte det, og hvorfor tålte de det ikke, var det pga nyreproblemer eller noe med magen fra før?

Hvorfor gi hunden noe den kan reagere negativt på? Og hvor går da grensen på for stor dose evt?

Men seriøst - ønsker du virkelig å se i på ordentlig negativ bivirkning av hvitløk?

Og som en vetrinær sa: "Vær snill mot dyrene; de får det som blir gitt dem. Å påføre dem unødige lidelser er ikke bare straffbart, men ekstremt uetisk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...