AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #1 Del Skrevet 4. august 2011 Siden 22.7 så har ei vennine av meg vært ganske lei seg siden hun mistet søstra mi. Dette har hun sagt til meg og alle de andre av våres felles venner. Vi har prøvd og vært ekstra hyggelig mot henne (ikke at vi ikke er det uansett da) og har gjort det beste for at hun skal ha det bra. Men nå har visst en annen venninde av meg funnet ut at søstra hennes er ikke død. Hun har bare en søster også og jeg har nå selv sett bevis på dette. Hvorfor i all verden lyver henne om noe sånt? Og hva gjør vi med dette? Så vidt jeg vet så er det bare jeg og en annen som vet om dette nå. Skal vi si noe til de andre? Og hvordan tar vi dette opp med henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 4. august 2011 #2 Del Skrevet 4. august 2011 Hvordan har hun klart å skjule en søster? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 4. august 2011 #3 Del Skrevet 4. august 2011 Lurer jeg også på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 4. august 2011 #4 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Si: "jeg er suprglad på dine vegne for at søsteren din ikke er død, men hvorfor sa du egentlig til meg/oss at hun døde?" Kanskje søsteren hennes egentlig er en bestevenninne, som var som en søster for henne? Endret 4. august 2011 av Knitcat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #5 Del Skrevet 4. august 2011 TS her. Kom til å tenke på at lista over de som døde er jo lagt ut. Har selv ikke sett den, men navnet til søstra hennes står jo da ikke der så er vel jo bare et spørsmål om tid før de finner ut av det uansett hvis de leser lista. Er det da best om jeg sier i fra til henne først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 4. august 2011 #6 Del Skrevet 4. august 2011 Siden 22.7 så har ei vennine av meg vært ganske lei seg siden hun mistet søstra mi. Dette har hun sagt til meg og alle de andre av våres felles venner. Vi har prøvd og vært ekstra hyggelig mot henne (ikke at vi ikke er det uansett da) og har gjort det beste for at hun skal ha det bra. Men nå har visst en annen venninde av meg funnet ut at søstra hennes er ikke død. Hun har bare en søster også og jeg har nå selv sett bevis på dette. Hvorfor i all verden lyver henne om noe sånt? Og hva gjør vi med dette? Så vidt jeg vet så er det bare jeg og en annen som vet om dette nå. Skal vi si noe til de andre? Og hvordan tar vi dette opp med henne? Hun ønsker nok oppmerksomhet. Dette kan bunne i psykiske problemer. Jeg ville kontaktet jentas foreldre og forklart hva jenta hadde løyet om og presisert at man kontaktet dem ut av bekymring og omtanke. Er hun over 18 bør dere konfrontere henne med løgnene på en mild, men bestemt måte. Prøv å få henne til å oppsøke hjelp hvis dere mistenker psykiske problemer. Gi henne hjelp til dette, men si klart i fra at løgner vil dere ikke akseptere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Okusan Skrevet 4. august 2011 #7 Del Skrevet 4. august 2011 Veldig sært å lyve om noe sånt. Og jeg er enig i at det kan høres ut som psykiske problemer- men det trenger ikke være det. Jeg synes hun bør få en mulighet til å forklare seg før man går til foreldrene hennes, spør henne direkte, men på en ikke-anklagende måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 4. august 2011 #8 Del Skrevet 4. august 2011 Veldig kjipt om hun faktisk har mistet en søster da? Eller om søsteren hennes kanskje endal igger i koma eller på sykehuset pga alvorlige skader? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 4. august 2011 #9 Del Skrevet 4. august 2011 Kan det være en halvsøster/stesøster som du ikke har oversikt over? Eller kanskje en nær venninne som hun kaller søster? Må det være at hun lyver da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muesli Skrevet 4. august 2011 #10 Del Skrevet 4. august 2011 Ho kan jo ha ei halvsøster/stesøster som dåke ikkje veit om? Vertfall veldig sært å sei slikt når det ikkje er sant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 4. august 2011 #11 Del Skrevet 4. august 2011 Sikker på att det ikke er ste, eller halvsøsken. Selv har jeg to halvsøsken, som pappa fikk før meg. Og som jeg aldri har noe kontakt med, møtte de bare noen få ganger da jeg var liten. Og er jo bare mine aller nærmeste som vet om disse. Så de fleste tror jo ikke jeg har de to halvsøsknene. For siden jeg ikke har kontakt med de, prater jeg jo heller ikke om de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trust Skrevet 4. august 2011 #12 Del Skrevet 4. august 2011 Kanskje du kan spørre henne om hvor mange søsken hun har, utenom hun som (liksom) er død? Kanskje du kan prate med henne, så hun kan fortelle litt? Da vil nok ting skinne igjennom. Vet du når begravelsen var da? For de fleste ble begravet i forrige uke. Ja, når man lyver om alvorige ting som dødsfall, voldtekt, misbruk, så har man store problemer selv. Man sier ikke sånne ting, med mindre man har det veldig vondt selv og sliter med noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #13 Del Skrevet 4. august 2011 Kanskje du kan spørre henne om hvor mange søsken hun har, utenom hun som (liksom) er død? Kanskje du kan prate med henne, så hun kan fortelle litt? Da vil nok ting skinne igjennom. Vet du når begravelsen var da? For de fleste ble begravet i forrige uke. Ja, når man lyver om alvorige ting som dødsfall, voldtekt, misbruk, så har man store problemer selv. Man sier ikke sånne ting, med mindre man har det veldig vondt selv og sliter med noe. Nei, ganske få ble begravet i forrige uke, de fleste begraves neste uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2011 #14 Del Skrevet 4. august 2011 Mange tror at jeg er enebarn, for jeg har jo vokst opp som eneste barn hos mamma. Men jeg har en halvsøster som bor i Sveits og en halvbror som bor i Trondheim... Samme far. Jeg har ikke kontakt med de, så kun de nærmeste vennene mine har hørt om dem. Du skriver at navnet til søsteren ikke står på lista over de døde. Men du vet da kanskje ikke hva hun heter? Ikke tenk på om noen med samme etternavn som venninna di står der, hun kan jo ha et annet navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Okusan Skrevet 4. august 2011 #15 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg synes fremdeles det eneste fornuftige er å ta det opp med henne. Uten det kan man jo spekulere til man blir grønn... Men det bør gjøres på en ytterst følsom måte, så hun 1) ikke går rett i kjelleren av sorg dersom denne søsteren eksisterer, eller 2) føler seg som en idiot etter å ha blitt avslørt. Trå forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tipo Skrevet 4. august 2011 #16 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Jeg liker ikke å snakke så mye om familien min og når jeg forteller anekdoter om "Broder'n" så kan jeg mene hvilken som helst av dem, de som har kjent meg i flere år har enten intrykk av at jeg har en vanvittig underlig bror eller en hel hær av anonyme brødre som kan dukke opp overalt. Jeg har også en nær venninde som jeg har kjent hele livet og det hender folk tror vi er søstre, vi har derfor kommet inn på stevner på familibiletter og det hender jeg tenker på henne som søstra mi isteden for venninda mi. Jeg har ikke fortalt henne dette men om jeg hadde mistet henne hadde jeg sørget over tapet av en søster. Innen arbeiderbevegelsen er de fleste enten "Kamerater" eller "Kjære brødre og søstre", så ikke døm denne veninden før dere vet hva hun legger i begrepet "Søster". Endret 4. august 2011 av Tipo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå