Gjest Jente, 15 Skrevet 4. august 2011 #1 Del Skrevet 4. august 2011 Lignende mensensmerter uteom mens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente, 15 Skrevet 4. august 2011 #2 Del Skrevet 4. august 2011 Hei! Jeg er en jente på 15 år, som går på p-piller. Jeg startet blandt annet med p-piller grunnet sterke smerter under mensen. Nå er det 12 dager siden endt mens, og sliter veldig med noe lignende mensensmerter bak i korsryggen. Jeg har prøvd å ta paracet og sånn, men det tar lang tid før det virker og kort tid før det er smerter igjen. Det er så ille at jeg våkner flere dager om natta, og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre? Noen som har opplevd noe lignende, eller vet hva det kanskje kan være? Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med veldig lenge, og vi er seksuelt aktive. Men jeg tror ikke det har noen spesiell sammenheng, for smertene begynte etter sist mens, og før siste samleie.. Så det var før jeg hadde sex etter siste mens. P-pillene mine taes regelmessig, til ca. samme tidspunkt hver dag. Noen som vet hva dette kan komme av? Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #3 Del Skrevet 4. august 2011 P-piller hjelper IKKE mot mensensmerte selv om mange sier det. Hvertfall etter min erfaring. Det du bør gjøre eg å gå til legen og si du har mensensmerte og p pillene hjelper ikke, og da vil han sannsynligvis gi deg noe som faktisk hjelper En vennine av meg fikk naproxen eller noe lignende, det hjelper veldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente,15 Skrevet 4. august 2011 #4 Del Skrevet 4. august 2011 Takk for svar! :-) jeg synes p-pillene hjelper litt, for før jeg begynte på p-pillene, hadde jeg enda værre smerter under menstruasjonen.. Det var så ille at jeg nesten ikke klarte gjøre noe ting, og måtte av og til bli hjemme fra skolen! Så p-pillene har senket smerten noen hakk ned, men ikke nok! :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mia Skrevet 4. august 2011 #5 Del Skrevet 4. august 2011 Hva med å prøve: - magnesium (er muskelavslappende mineral), gjerne sammen med kalsium (det bedrer opptaket). - B6-vitamin (gjerne sammen med sink) - nattlysolje (er dyrt, men billigere på nett, feks. iherb.com, søk på evening primrose oil 1300mg). Sink forsterker også effekten av nattlysolje. Kan også kjøpes i Norge på helsekostbutikk, da er efamol det sterkeste merket (1000mg), men det koster rundt 300 kr. Ellers er kamillete muskelavslappende, men smaker ikke noe særlig godt, men det er en vanesak. Hiv oppi litt sitron. Dette er mer naturlige alternativer, så slipper du å ty til legemidler med eventuelle bivirkninger. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 4. august 2011 #6 Del Skrevet 4. august 2011 Ppiller har i alle fall hjulpet meg med mine smerter og ikke minst blødninger.Så det vil nok variere fra person til person. Om du har sterke mens-smerter burde du ta det opp med legen.Kan være at du har endometriose (ikke farlig men kan gi smerter ,mye blødning osv) Nattlysolje er fint om det fungerer på deg. Noen synes lett trening hjelper eller varmeflaske/bad At du har smerter 12-15 dager etter mens kan være eggløsning? Om du kan ta Ibux, ville jeg forsøkt det.Hold deg til dosering på pakken. Om det ikke gir nok lindring,kontakt legen og be om noe annet.En skal ikke gå rundt å ha kraftige smerter når det finnes ting som kan hjelpe.. Jeg har selv hatt så enorme smerter at vanlige ting,paracet osv ikke har hjulpet.Jeg har kraftige blødninger,smerter før mens og under mens.Fikk diagnose endometriose og bruker i dag Diane ppiller,pinex forte +varme mot smerter (de gangene jeg har mens,hopper over pga endo og smerter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente, 15 Skrevet 4. august 2011 #7 Del Skrevet 4. august 2011 Takk for svar! Ja, jeg tenkte på det samme! Jeg er på min 13 pille på brettet, så det er 13 dager siden forrige mens! Derfor kan dette være eggløsningen. Men jeg pleier aldri å få smerter utenom mensen, så dette var noe nytt for meg. Jeg har idag tatt tilsammen 4 350 gr. smertestillende(ibux og paracet), og vet det er mer enn man egentlig skal ta, men klarer ikke la være ettersom smertene er der heletiden! Skal prøve rådene jeg har fått av dere, og får bare håpe på at det virker! Synes det bare er litt rart at jeg plutselig har fått disse "mensensmertene" utenom mensen, ettersom dette aldri har skjedd før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente,15 Skrevet 6. august 2011 #8 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg har forresten også ekstrem tørste, og må tisse mye i denne peroden her! Noen som vetnoe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2011 #9 Del Skrevet 6. august 2011 Om du har eggløsning på p-pillene er de nær verdiløse som prevensjon. Sterk tørste, og tisser mye. UVI eller svangerskap utenfor livmoren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå