Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har to bestevenninner som jeg setter stor pris på, men kom til å tenke på noe i dag.

I alle de årene jeg har kjent dem føles det som jeg nesten aldri har fått et kompliment fra dem.

Selv er jeg svært flink på å bemerke når venninnene mine har fikset håret fint,

har på seg noen fine klær eller generelt bare booste selvtilliten deres litt.

Synes det er litt trist, og føler virkelig jeg trenger noen små oppmuntringer jeg også da jeg er singel og ikke får noen av kjæresten.

Hva tenker dere? Er dere flinke på å gi komplimenter på utseende til deres venninner?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vennine dine er helt sikker glad i deg, men de er nok ikke så flinke til å gi komplimenter. Men kanskje de er flinke til å hjelpe deg hvis du trenger hjelp med flytting og oppussing, kanskje de er gode samtalepartnere, har god sans for humor, etc. Poenget mitt er at de helt sikkert er flotte på mange områder, men de bare ikke uttrykker komplimenter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å de komplemanger til vennene mine. Vi er en gjent på 4-5 jenter, og forteller hverandre ALT. Har bare blitt kjent med dem for ca. 1 år siden.

Men siden du sier at de ikke gir ris og ros, slik du forventer det.....så kanskje de heller ikke ser deg som en slik venn du ser på dem??? :(

AnonymBruker
Skrevet

Vennine dine er helt sikker glad i deg, men de er nok ikke så flinke til å gi komplimenter. Men kanskje de er flinke til å hjelpe deg hvis du trenger hjelp med flytting og oppussing, kanskje de er gode samtalepartnere, har god sans for humor, etc. Poenget mitt er at de helt sikkert er flotte på mange områder, men de bare ikke uttrykker komplimenter.

Dette er selvsagt helt sant! Jeg setter som sagt stor pris på dem, og de har noen kvaliteter jeg verdsetter som ikke dreier seg om å gi komplimenter :P men forstår liksom ikke at det skal være så vanskelig :S

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å de komplemanger til vennene mine. Vi er en gjent på 4-5 jenter, og forteller hverandre ALT. Har bare blitt kjent med dem for ca. 1 år siden.

Men siden du sier at de ikke gir ris og ros, slik du forventer det.....så kanskje de heller ikke ser deg som en slik venn du ser på dem??? :(

Tror de liker meg ganske godt da vi er bestevenninner (i ca 12 år) og de tar intiativ til å henge med meg ofte :P

Bra dere har en god balanse på komplimentene i deres venninnegjeng :)

Skrevet

aldri sett vitsen med det.. trenger du mye bekreftelse kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

aldri sett vitsen med det.. trenger du mye bekreftelse kanskje?

Egentlig ikke faktisk. Det er jo en grunn til at jeg tenker over dette først nå...!

Gjest Bloodless
Skrevet

Jeg er ikke flink til det i det hele tatt.

Skrevet

de har sikkert tenkt det. tanken som teller ;) hehehe

Skrevet

Jeg er flink til det, noen av mine venner er flinke, andre ikke. Pleier å si til dem at de er fine hvis jeg synes det :)

Skrevet

Du må huske på at lange forhold ikke altid går den positive veien:(

Folk forandrer seg hele tiden!!! Har selv ingen kontakt med mine egne barndomsvenner.....selv om vi bor på det samme området, så er det nå ikke mer en hei/hade !!!

Gjest Varpunen
Skrevet

Kanskje de er sånn som meg... jeg er skikkelig dårlig på å gi komplimenter. For det første fordi jeg ikke legger merke til ting (tvillingsøstra mi hadde regulering i en måned før jeg så det... samboeren min var temmelig oppgitt en uke etter han hadde skifta og lakka felger på bilen sin, noe jeg ikke hadde oppdaget :fnise: )

Eller for det andre, jeg klarer ikke helt å gi komplimenter til folk fordi jeg er redd de skal føle at de må si noe tilbake. Av den grunnen hatet jeg i mange år å få komplimenter selv også.. nå har jeg lært meg å trekke pusten, smile og si takk hvis jeg får en kompliment...

Heldigvis har jeg noen andre kvaliteter da :gjeiper:

Skrevet

mine venniner er veldig rett på sak!! og gir komplimenter ofte...

og det samme gjør jeg,,,enkelt og greit...

men det finnes venniner som ikke klarer å få ordene ut, kanskje av sjalusi?, ikke vet jeg:P

Skrevet

Jeg skal prøve å bli finkere på det punktet her... å gi komplimenter til venninnene mine.

Det er jo så lite som skal til, etter min mening.

Gjest Okusan
Skrevet

Folk er nå så forskjellige... Jeg er ikke glad i å få komplimenter i det hele tatt, blir bare brydd og ubekvem. Så mine venninner får ikke så mange av meg heller, selv om jeg har forstått at det er normal høfligehet å kommentere hvis noen har klippet håret eller fått seg et nytt, spesielt klesplagg. "Høflighetskomplimenter" er med andre ord ikke så vanskelig å få til.

Så jeg reagerer ikke på oppførselen til venninnene dine i utgangspunktet, men det er jo pussig at de ikke legger merke til at det er en "skjevfordeling". Det kan vitne om litt lite oppmerksomhet på forholdet dere i mellom. Men jeg vet ikke om det er verdt å ta opp, eller om du synes det kan bli mye styr for noe som egentlig ikke er så viktig?

Skrevet

Eg er ei av dei som gir lite komplimenter til venninner. Ikkje fordi eg ikkje vil eller det ikkje er noko å gi komplimenter for, men eg har rett og slett ikkje gjort det nok til at det faller naturlig.

Ofte har eg lyst å sei noko, men litt usikker på korleis, og vips! så er "øyeblikket" der det er passande å sei noko forbi.

Er blitt litt flinkere, men har nok forbedrings potensiale :P

Kanskje det er noko slik med dei?

Sjølv om eg har ei venninne som er veldig flink med komplimenter, sliter eg litt med å gi komplimenter til ho også.

Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, kanskje de mener du er den stygge venninna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...