Gå til innhold

Mann på Kvinneguiden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må man være kvinne for å være medlem her?

Jeg er mann som kun er ute etter et forum jeg kan diskuter på og jeg vet Kvinneguiden er et slikt sted fordi jeg var innom her for 5-6 år siden :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Seniorita
Skrevet

Nei, du trenger ikke være kvinne for å være medlem :)

• Liker 1
Skrevet

Litt sært å velge et nicknavn som nesten er som Utøya-mannen men...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville byttet nick om jeg var deg.

• Liker 4
Gjest Cosette
Skrevet

Hvorfor i all verden skal TS bytte nick? Skal det plutselig være noe galt i å hete Anders + et navn som begynner på B? Det er isåfall et stort antall mennesker i det ganske land som brått ikke kan bære sitt navn med stolthet lenger.. For ikke å snakke om de som faktisk heter Breivik, Behring eller en kombinasjon av disse.

Er ikke det å være LITT overdramatisk og i tillegg gi drapsmannen ABB mer makt? Får litt Harry Potter "he who shall not be named"-vibber av dette.

• Liker 5
Skrevet

Jeg heter Anders B og det er ikke noe jeg kan gjøre noe med!

Men jeg ser poenget til noen, kanskje jeg burde bytte til A og så etternavnet mitt?

Går det an å redigere det i profilen eller må jeg lage en ny?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal TS bytte nick? Skal det plutselig være noe galt i å hete Anders + et navn som begynner på B? Det er isåfall et stort antall mennesker i det ganske land som brått ikke kan bære sitt navn med stolthet lenger.. For ikke å snakke om de som faktisk heter Breivik, Behring eller en kombinasjon av disse.

Er ikke det å være LITT overdramatisk og i tillegg gi drapsmannen ABB mer makt? Får litt Harry Potter "he who shall not be named"-vibber av dette.

Når det er så kort tid etter, og nicket er opprettet i dag så vil jeg anbefale det, jo. Jeg kjente selv at jeg fikk hjertet i halsen da jeg så dette nicket, for ts sin egen del og hva slags spontane reaksjoner han får bør han bytte. Fordi man med det samme kobler navnet med ABB. Det koster ikke så mye når han bare har lagt ut ett innlegg her inne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heter Anders B og det er ikke noe jeg kan gjøre noe med!

Men jeg ser poenget til noen, kanskje jeg burde bytte til A og så etternavnet mitt?

Går det an å redigere det i profilen eller må jeg lage en ny?

Du må spørre en moderator om å forandre, feks ved å lage en tråd på Ros og Ris :)

Gjest Cosette
Skrevet

TS må gjerne bytte nick hvis han oppriktig ønsker det, og det er forståelig. Men rent prinsipielt synes jeg det er en uting å be folk skifte nick fordi det kan minne vagt om en massemorders navn.

Menn som har lignende navn som Anders Behring Breivik har jo gått ut i media og fortalt hvor ille det føles å våkne opp og plutselig hete noe som kan sammenlignes med Adolf Hitler. Jeg synes ikke vi skal gjøre situasjonen enda mer belastende for dem ved å spre denne bølgen. Det må være helt greit å hete noe lignende som ABB, det er tross alt mannen og ikke navnet som er en massemorder.

Uansett - velkommen til KG, TS, alltid trivelig med menn her inne! :smilyblomst:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler selv etternavn med ABB, og vet hvor belastende det er i disse dager. Det var ment som et tips for å unngå unødvendige negative reaksjoner på en ny bruker, ikke som kritikk.

• Liker 1
Gjest odisi73
Skrevet

Helt enig med deg Cosette.

Velkommen Anders til KG :blomst:

Skrevet

Litt sært å velge et nicknavn som nesten er som Utøya-mannen men...

Når ble det sært og velge sitt eget navn (initialer) som nick? Når ble det galt å hete anders og ha et etternavn som begynner på B...Det er synonymt med at mannen må bare navnet sitt med skam i overskuelig fremtid fordi en av hans navnebrødre har begått en grusomm handling.

Den særeste her er vel deg...

Slike innlegg bør du holde deg for god til...(eller kanskje du ikke er bedre?)

Skrevet

Takker for støtten og velkomsten!

Skal tenke litt på det før jeg bestemmer meg. Et lite poeng i at det ville være for dumt å la en sånn fyr ødelegge navnet.

Anders

Skrevet

Jeg ville aldri reg. meg på et forum med Andreas/Anders og enten BB eller B i disse tider selv om dette er et ganske så uskyldig forum.

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Takker for støtten og velkomsten!

Skal tenke litt på det før jeg bestemmer meg. Et lite poeng i at det ville være for dumt å la en sånn fyr ødelegge navnet.

Anders

Jeg synes også du skal beholde nicket ditt. :) Anders er et fint navn :)

Feil å assosiere noen med ABB bare fordi man har samme fornavn. Det henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Skrevet

Om du bytter navn eller ikke får være helt opp til deg, bare vært obs på at mange kommer til å reagere på navnet ditt og assosiere det med ABB.

Ellers; velkommen til KG!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også du skal beholde nicket ditt. :) Anders er et fint navn :)

Feil å assosiere noen med ABB bare fordi man har samme fornavn. Det henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Det handler ikke om hvorvidt det er riktig og galt, det er helt intuitivt. Det henger ikke sammen, men likevel så kommer mange til å tenke på ABB med én gang - fordi navnene minner om hverandre og hjernen fungerer sånn. Det har jo allerede flere her inne gjort.

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Det handler ikke om hvorvidt det er riktig og galt, det er helt intuitivt. Det henger ikke sammen, men likevel så kommer mange til å tenke på ABB med én gang - fordi navnene minner om hverandre og hjernen fungerer sånn. Det har jo allerede flere her inne gjort.

Jeg ser den, helt klart.

Men det får være opp til mannen selv om han vil skifte nick eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser den, helt klart.

Men det får være opp til mannen selv om han vil skifte nick eller ikke.

Ja, selvfølgelig :) Håper uansett du føler deg velkommer, trådstarter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...