Gå til innhold

Ny dør


Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke så vanskelig å bytte karmer heller.

Faktisk ville jeg ha byttet karmene når jeg først skulle bytte dør.

Om du har dører med "rare" mål fra før, så vil det være vanskeligere og dyrere, enn om du har stadard-mål på dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bytt karmer også! Det er vanskelig og finne dørblader som passer til gammel karm. Be om monteringsanvisning når du kjøper døra. De fleste dørleverandører har dette liggende på nett også...

Bare spør hvis du trenger hjelp!

Ikke vanskelig i det hele tatt :-)

Hilsen dør-selgeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kommer ann på hvor gammel karm du har. DØrer produsert etter noen og 1970 har den nye festemekanismen. DU ser det lett om du har dører du må løfte av hengslene eller om det er en sånn "plastdings" som sitter i karmen som du bare kan vippe ut. Har du sistnevnte, så er det bare å bytte dør, karmen kan stå (om det ikke er noe galt med den da...). Dører med "vippeav"-mekanismen må bytte karm også. Sjekk målet på døren slik at du er sikker på at du får det slik du vil ha det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor gammel karm du har. DØrer produsert etter noen og 1970 har den nye festemekanismen. DU ser det lett om du har dører du må løfte av hengslene eller om det er en sånn "plastdings" som sitter i karmen som du bare kan vippe ut. Har du sistnevnte, så er det bare å bytte dør, karmen kan stå (om det ikke er noe galt med den da...). Dører med "vippeav"-mekanismen må bytte karm også. Sjekk målet på døren slik at du er sikker på at du får det slik du vil ha det.

Lykke til!

Akkurat det svaret jeg håpet på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...