Gå til innhold

Penere jenter i Oslo

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har levd et liv hovedsaklig på vestlandet, og besøkt alle storbyene i Norge. Nå har jeg bodd noen år i Oslo og jentene i Oslo er så mye vakrere. Bare en går på frogner eller sentrum så ser du nydlige jenter over alt. Jentene her er generelt mer søkende etter en kjæreste også, noe som er veldig positivt for oss single gutter da de single jentene alltid er åpne og interesserte.

Er det noen har samme inntrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

personlig synes jeg jentene i Stavanger, bergen og Tromså er søtere men det er sikkert fordi jeg er vandt til de her i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg stemmer glatt for Trondheimsjentene. Mye freshere enn Oslojentene som i stor grad ser falske og oversminkede ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen steder i Norge hvor det finnes "penere" jenter enn andre steder i landet :) Du var sikkert heldig og møtte flere jenter som hadde en god dag i Oslo ;)

edit: så nå at du hadde bodd der i flere år. Da kan det jo hende at du bare tiltrekkes mer av Oslo jenter.

Endret av Lulu21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Nja jeg har jo bodd i Oslo noen år så jeg har fått et lite inntrykk. Det er nok ikke noen signifikant forskjell, men jeg føler det alltid er penest jenter her i Oslo. Husker første gangen jeg komm til Oslo. Gikk av flytoget på Oslo S. Den drittbyen tenkte jeg med horer og narko over alt. Nå etter å ha studert på BI Nydalen og sett utelivet her føler jeg det er penest jenter her. Oslojenter har liksom det nydlige utseende som profilbildet ditt lulu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, skjønner :) Jeg studerer selv på BI i drammen, og jentene her i byen er ikke noe dårligere tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen steder i Norge hvor det finnes "penere" jenter enn andre steder i landet :) Du var sikkert heldig og møtte flere jenter som hadde en god dag i Oslo ;)

Bare tull, byene tiltrekker seg mer folk. Høyt utdannede er generelt sett i bedre form enn lavt utdannede osv osv osv. Det er forskjell.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Tror ikke skjønnhet har noe med geografi å gjøre.. Du har kanskje vært ute for litt av det dårligere når du har vært i andre byer? Jeg syns norske jenter generelt er vakre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins mange pene jenter overalt, men tror nok du har vært heldig og kommet over en del jenter du har sansen for i oslo. :)

Jeg tror også at man føler seg mer fri i oslo, siden mange som flytter hit kan gjøre mer som de vil uten at andre bryr seg. Da kan man gå som man vil og pynte seg hver dag uten at man blir sett rart på.

Bor man å mindre steder blir man lagt merke til med en gang, og man skiller seg fort ut.

Jeg bodde på et mindre sted en gang, og om du sminket deg eller tok på et skjørt fikk man en del kommentarer fordi man skilte seg ut. I større byer forsvinner man i mengden.

Endret av meridian
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært en del i Oslo de to siste årene pga venner og synes det motsatte av deg. Ser mye oftere pene jenter i Bergen enn Oslo, men kanskje jeg er på de "gale" stedene? Oslo er en blanding av så mye forskjellig at de pene forsvinner i mengden har vært min konklusjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Tror ikke skjønnhet har noe med geografi å gjøre.. Du har kanskje vært ute for litt av det dårligere når du har vært i andre byer? Jeg syns norske jenter generelt er vakre!

Folk opparbeider seg en identitet og kler seg, oppfører seg slik som den identiteten tilsier. Tror ikke nødvendigvis det blir født så mange flere pene jenter i Oslo eller Trondheim. Men når de kommer i begynnelsen av 20 åra så er kjangsene større for at de flytter til en av de byene enn andre byer. Og da er det forskjell på studier, forskjell på miljøene ved de forskjellige skolene, forskjell på hvordan de rundt dem sminker seg. Saueflokkmentalitet med andre ord

Jenter ved NTNU Gløs kler seg og oppfører seg til en viss grad forskjellig fra de som går på Dragvoll, studenter ved BI er gjerne de som prøver å snu rundt på livene sine etter at de har fått en dårlig start, HiO studenter har høye karakterer.

Karakterer henger tett i sammen med hvordan du trives og fysisk form.

Bla bla bla jeg kan snakke rundt i ring på denne måten med forskjellige detaljer i timesvis. Men for min del så er det ikke tvil om at du tar 100 jenter fra Trondheim og 100 jenter fra Oslo og stiller dem opp mot hverandre så vil du finne veldig mange fellesnevnere i begge gruppene samt store forskjeller mellom gruppene.

Trondheimsjentene er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er norske jenter ganske så vakre ja! Men jeg tror faktisk det er noe i påstanden om at det er tettere mellom de vakre jentene i byen enn på landet. Dvs, jeg tror det lett kan virke sånn. I byene bruker man mer penger på klær og sminke. I byene er det et større press på å se bra ut. I byene møter man oftere mennesker, og mange vil derfor ikke like ofte tillate seg å se noe mindre enn bra ut. Og byer generelt er bedre egnet for mote/det å kle seg bra enn det er på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cuntzilla

Hvis du er tiltrukket av den litt vestkantjente-stilen så tror jeg det er mange flere av dem her i Oslo, og spesielt på BI Nydalen, enn på vestlandet.

Det kan jo også ha med at du har skiftet miljø å gjøre, om du f eks bare gikk ut VGS på vestlandet og så startet på BI i Oslo. Kanskje du også går ut mer på golddigger/"se og bli sett"-steder i Oslo enn du gjorde i den ville vesten.

Men selv om jeg tror det er litt mer sammensatt enn bare at folk blir født med penere trekk i Oslo eller at alle de vakre flytter hit så er jeg tilbøyelig til å være enig med deg. Ser nydelige jenter overalt jeg går, de er definitivt litt flinkere til å kle og sminke seg her enn mange andre steder iallefall.

Endret av Cuntzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Jeg ser veldig mange pene jenter i Bergen (men så er jeg jente selv da, og har gjerne en annen oppfatning av hva som er pent enn menn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er slik at det er flere pene jenter på en plass i landet. Men de gangene jeg har vært i Oslo eller Sandvika har jeg merket at flere kler det bedre enn andre plasser jeg har vært. Vet ikke jeg, kanskje det er mer fokus på mote der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at det er flere single jenter i Oslo enn single gutter i Oslo? Da skal jeg sjekke mer.

Jeg skal ha meg dame fra Oslo, Tronhjem, Stavanger eller Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...