Gjest Marte Skrevet 2. august 2011 #1 Del Skrevet 2. august 2011 Kjæresten min (på 40 år) var utro for ett år siden og har gått bak ryggen min gang på gang på facebook (skrevet flørtende/sex meldinger med forskjellige damer.) Dette oppdaget jeg ved tilfeldigheter. Vi har atter en gang bestemt oss for å gi forholdet en siste sjanse og han har lovet på tro og ære at han aldri skal gjøre slikt igjen. Han sa at vi burde holde oss unna facebook, og vi slettet begge profilene våres. Etter en stund åpnet jeg min igjen fordi jeg får nyttig informasjon fra en skoleside jeg er medlem av der siden jeg studerer. Men jeg er ikke aktiv på facebook, det har jeg aldri vært. Blant annet fordi han sa tidlig i forholdet at han ikke synes noe om at jeg var aktiv der. Han har også åpnet sin konto igjen, men vi ble enige om å ikke være aktive. Etter en mnd har han nå plutselig skrevet flere innlegg og fått kommentarer på innleggene fra damer som han har hatt upassende kontakt med mens vi var sammen. Det skaper usikkerthet. Jeg blir helt paff, det er som han bare har glemt hva vi har pratet om. Han burde gjøre alt han kunne for at jeg ikke skal bli usikker igjen. Og diskutert med meg dersom han ville begynne å være aktiv igjen. Eller? Nå blir jeg den som må spørre hvorfor han gjør dette og dermed bli den sure, sjalu damen som nekter han facebook. Jeg bli så oppgitt, jeg er snart 30 år og skal sitte å irritere meg over facebook. Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #2 Del Skrevet 2. august 2011 Han liker ikke at du er aktiv på FB, men synes det er greit å holde på selv? Varsellampene blinker her.. Han må være ekstremt glad i å få oppmerksomhet fra andre damer og bruker dårlig hukommelse som argumentasjon til deg? Det er jo ikke en gang et argument. Nei, jente, dette kan du ikke leve med. Det er ikke FB som har skylden, det er mannen du er sammen med som er problemet her. Man skal ikke føle seg usikker av FB-bruk. Du er nødt til å ta en prat med han. Ikke nødvendigvis nevn FB, men nevn hva som er akseptabelt og hva som ikke er det i et forhold. Du er nesten nødt til å sette et ultimatum, mest for deg selv, for denne mannen ser ikke ut til å respektere dine grenser, mens han setter egne grenser for deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. august 2011 #3 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg kan fortelle hva jeg ville ha gjort i en slik eller tilsvarende situasjon. Jeg ville ha forlatt mannen, eller sendt ham på dør hvis jeg eide boligen. Dette har jeg også gjort, men ikke på grunn av slike ting. Du skriver "vi har atter en gang bestemt oss...". Det må bety at denne saken med flørt på facebook har vært oppe flere ganger. Mannen bryr seg ikke om hva dere er blitt "enige" om. Han respekterer deg ikke. Er du egentlig i tvil om hva som er best for deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. august 2011 #4 Del Skrevet 2. august 2011 Du har jo vist ham at det er greit, DU åpna din facebook konto først, sant? (jada, du gjorde det i jobbsammenheng, jada, du er ikke aktiv, men neida, det har ikke noe å si for mannen) Helt ærlig, jeg tror bare ikke han skjønner at det sårer deg. Si ifra igjen. Hvis han fortsatt snakker med damene etter at du har sagt at du ikke synes noe om det - da er det noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2011 #5 Del Skrevet 2. august 2011 Kjæresten min (på 40 år) var utro for ett år siden og har gått bak ryggen min gang på gang på facebook (skrevet flørtende/sex meldinger med forskjellige damer.) Dette oppdaget jeg ved tilfeldigheter. Vi har atter en gang bestemt oss for å gi forholdet en siste sjanse og han har lovet på tro og ære at han aldri skal gjøre slikt igjen. Jeg gadd ikke lese resten av innlegget. Alt jeg spør meg om er ;why? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 2. august 2011 #6 Del Skrevet 2. august 2011 Kjæresten min (på 40 år) var utro for ett år siden og har gått bak ryggen min gang på gang på facebook (skrevet flørtende/sex meldinger med forskjellige damer.) Dette oppdaget jeg ved tilfeldigheter. Vi har atter en gang bestemt oss for å gi forholdet en siste sjanse og han har lovet på tro og ære at han aldri skal gjøre slikt igjen. Atter en gang? Hvis dette er noe som har skjedd flere ganger og du stadig godtar, så synes jeg du har godtatt litt for mye allerede. Han sa at vi burde holde oss unna facebook, og vi slettet begge profilene våres. Etter en stund åpnet jeg min igjen fordi jeg får nyttig informasjon fra en skoleside jeg er medlem av der siden jeg studerer. Men jeg er ikke aktiv på facebook, det har jeg aldri vært. Blant annet fordi han sa tidlig i forholdet at han ikke synes noe om at jeg var aktiv der. Han har også åpnet sin konto igjen, men vi ble enige om å ikke være aktive. Etter en mnd har han nå plutselig skrevet flere innlegg og fått kommentarer på innleggene fra damer som han har hatt upassende kontakt med mens vi var sammen. Det skaper usikkerthet. Klart han ikke ønsket du skulle være aktiv - du kunne jo finne ut av hva han driver med. Hvorfor finner du deg egentlig i å bli behandlet på denne måten? Har dere blitt enige om hvor grensen går må det respekteres - hvis ikke må det få noen konsekvenser. Hvis ikke skjønner han jo at det ikke er så farlig hva han gjør. Jeg blir helt paff, det er som han bare har glemt hva vi har pratet om. Han burde gjøre alt han kunne for at jeg ikke skal bli usikker igjen. Og diskutert med meg dersom han ville begynne å være aktiv igjen. Eller? Nå blir jeg den som må spørre hvorfor han gjør dette og dermed bli den sure, sjalu damen som nekter han facebook. Jeg bli så oppgitt, jeg er snart 30 år og skal sitte å irritere meg over facebook. Hva bør jeg gjøre? Det passer ham nok fint at du sitter med følelsen av å være sjalu og sur og dermed dårlig kjærestematerialet. Det gjør at du ikke tør sette grenser for deg selv i forholdet. Løsningen må være at du finner ut hva du skal finne deg i og ikke, hva du vil leve med eller ikke. Det er ikke riktig at han flørter med andre damer når det er definert som et avtalebrudd. Det enkle rådet å gi er å si: Gå fra ham. Han fortjener deg ikke. Det mer realistiske rådet er å si til deg: lær deg å kjempe for deg selv, ha tiltro til deg selv, VÅG å sette foten ned. Har du ikke selvrespekt, kan du heller ikke forvente å bli respektert av typer som ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå