Gå til innhold

Meget spesiell situasjon på høyskole -Viktig

nordlendingen90

Anbefalte innlegg

Hadde lenge gledet meg til å begynne å studere, spesielt på den skolen hvor jeg studerer nå.

Men av en eller annen grunn har ikke alt gått etter planen. Jeg sitter her nå, med en vondt

følelse inne i meg. Hadde håpet at tankene mine angående dette skulle forsvinne over sommeren,

men det har de absolutt ikke. Har tenkt på det hver eneste dag.

Har ikke gjort noen ting for å komme i denne situasjonen, men likevel så er det jeg som

sitter her å plages og har det vondt. Saken er den at jeg ble konfrontert med at jeg har

et "rykte på meg" på at jeg har prøvd å skaffe meg gratis print/utskrift fra skolen.

Jeg sa da til personen at jeg er helt uskyldig, og forlangte å få vite hvem han

hadde hørt dette ryktet fra. Personen sa da at han ikke "husket noe." Dette vet jeg

er løgn.

Dette har jeg aldri gjort, men det at folk har slike tanker om meg går veldig inn

på meg. Har aldri hatt problemer med politiet og har heller ikke noe rulleblad.

Tenkte jeg skulle sende en epost til skolen for å høre hva de synes om saken.

Har lyst til å få en unnskyldning og få saken ut av verden.

Dessuten håper jeg at de som det angår har lært av denne saken. Og at dette

aldri mer skjer med uskyldige mennesker.

Hva ville dere ha gjort? Går dette under paragrafen trakassering?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette havner for meg i kategorien "fuck that, live your life". Ærlig talt, dette synes jeg ikke var mye å bruke sommeren å ha vondt i magen for. Jeg skjønner at du har det, jeg sier bare at du ikke trenger å ha det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemeg

den personen som har "spredd" rykter om deg og den personen som sier til deg og snakker om ryktet er bare misunnelige. Utrolig lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Er dette det verste rykte som er satt ut om deg? Da er du jammen heldig! Alle jeg kjenner har hatt verre rykter enn det på seg.

Enig i at det kjipeste av hele denne situasjonen er at du har brukt sommeren til å tenke over dette, når dette er noe helt ufarlig, teite greier som ingen bryr seg om bortsett fra deg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går vel under paragrafen 'tøv'? Jeg kan ikke tro at andre enn deg bruker mye tid på å tenke på denne saken, og det er en sær ting å finne på også.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel noe du burde ha glemt for evigheter siden (med mindre du faktisk var skyldig). Det kjipe med dårlige rykter er at de av og til er sanne, og da er det jo vanskelig å glemme tanken på at man var så dum som man var.

Er man uskyldig, og noen finner på noe så ytterst tåpelig, så bør man være i stand til å heve seg over det i vissheten om at man faktisk ikke gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

En kopi fra maskinene ved høyskolen koster mellom 70 øre - 1kr. Litt avhenging av hvilken skole det er. Du har altså rykte på deg for å ta en kopi - EN - uten å betale?

Jeg tviler på at du egentlig har noe rykte, da ytterst få personer gidder å spre rundt noe om så lite, og jeg klarer vel ikke helt å se hvorfor dette er så farlig. Det er en krone... Dersom det eneste noen mener de har å utsette på deg er at du har "stjelt" en krone, så virker det som om du ikke lager mye trøbbel her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lenge gledet meg til å begynne å studere, spesielt på den skolen hvor jeg studerer nå.

Men av en eller annen grunn har ikke alt gått etter planen. Jeg sitter her nå, med en vondt

følelse inne i meg. Hadde håpet at tankene mine angående dette skulle forsvinne over sommeren,

men det har de absolutt ikke. Har tenkt på det hver eneste dag.

Har ikke gjort noen ting for å komme i denne situasjonen, men likevel så er det jeg som

sitter her å plages og har det vondt. Saken er den at jeg ble konfrontert med at jeg har

et "rykte på meg" på at jeg har prøvd å skaffe meg gratis print/utskrift fra skolen.

Jeg sa da til personen at jeg er helt uskyldig, og forlangte å få vite hvem han

hadde hørt dette ryktet fra. Personen sa da at han ikke "husket noe." Dette vet jeg

er løgn.

Dette har jeg aldri gjort, men det at folk har slike tanker om meg går veldig inn

på meg. Har aldri hatt problemer med politiet og har heller ikke noe rulleblad.

Tenkte jeg skulle sende en epost til skolen for å høre hva de synes om saken.

Har lyst til å få en unnskyldning og få saken ut av verden.

Dessuten håper jeg at de som det angår har lært av denne saken. Og at dette

aldri mer skjer med uskyldige mennesker.

Hva ville dere ha gjort? Går dette under paragrafen trakassering?

Er dette noe å bry seg om da? Folk vil alltid slenge ubemerksomme kommentarer. Så lenge du vet at du ikke har tatt noen "gratis-utskrift" så gi blaffen i "ryktet". Sannsynligvis er det bare denne ene personen som prøver å psyke deg ut (gudene må vite hvorfor).

Dette er ikke en politisak overhodet, og sannsynligvis er det ingen som tar seg bryet med å evt høre på disse såkalte ryktene. Du har ditt på det rene. La livet gå videre, SLAPP AV og ikke blås opp stormer i et vannglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Og det nytter ikke å ringe skolen for å få noen unnskyldning heller. De har da ikke noe med dette ryktet å gjøre, og kan ikke ta noe ansvar for det. Igjen, du er beskyldt for å ha stjålet en krone. Det er ingen krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt hvordan du har det. Selv ble jeg beskyldt for å stjele en kulepenn da jeg studerte og gjengen til hun som jeg visstnok hadde stjålet kulepennen av sprayet "KULEPENNTYV" på ytterdøren der jeg bodde. Trakasseringen gikk så langt at jeg måtte avbryte studiet og måtte flytte hjem en periode. Det gikk som det måtte gå. Jeg fikk jobb på den lokale butikken, giftet meg og ble gravid med en drukkenbolt som til stadighet hadde seg med stedets "fellesmadrass" og som slo meg. Alt dette pga den hersens kulepennen. Den dag i dag tenker jeg ofte på hvem det var som faktisk tok den pennen og hva den personen driver med i dag. Gir meg ikke før den skyldige er tatt!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kopi fra maskinene ved høyskolen koster mellom 70 øre - 1kr. Litt avhenging av hvilken skole det er. Du har altså rykte på deg for å ta en kopi - EN - uten å betale?

Skjønner poenget ditt, men det er egentlig mer en en krone da, kanskje 10.

Uansett har vel egentlig denne tråden hjulpet meg mye. I form av at jeg innser hvor latterlig

,det er å bry seg om en slik liten filleting som ikke betyr noenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner poenget ditt, men det er egentlig mer en en krone da, kanskje 10.

Uansett har vel egentlig denne tråden hjulpet meg mye. I form av at jeg innser hvor latterlig

,det er å bry seg om en slik liten filleting som ikke betyr noenting.

Jeg mener dette er en så stor filleting, at jeg ikke en gang klarer å tro at denne tråden er sann. Det er da ikke mulig å ta noe slikt inn over seg, eller i det hele tatt stte ut et rykte på grunn av noe slikt. Klarer ikke å tro at noen kan henge seg opp i noe slikt, hverken du eller noen på skolen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Js, deg har jeg hørt om. Ryktene har spredd seg til Bergen

Oslo og.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh.. Kan jo være det var en spøk?

eller feil person?

Uansett så var ikke det der mye å være redd for...Skjønneri kke at noe sånt kan få deg til å mistrives slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnfi

Js, deg har jeg hørt om. Ryktene har spredd seg til Bergen

He he, jeg hørte det hin dagen, men visste ikke det var deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høyskolen der jeg går er det en relativt kjent sak at det ene bygget har en printer hvor man ikke blir tappet for penger om man printer. Det er mer enn en person som har benyttet seg av det, for å si det sånn. Det er jo skolen sin "feil" at de har printere stående som sender ut gratis kopier. Ingen som slenger ut noen rykter om disse personene av den grunn.

Det er tross alt en høyskole, ikke ungdomsskolen. Og på en høyskole er det oftest flere tusen studenter. Tror du virkelig at de ikke har annet å snakke om enn at du har tusket til deg kopier til en verdi av 10 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...