Gjest Gjest Skrevet 1. august 2011 #1 Del Skrevet 1. august 2011 Hei:) Jeg og kjæresten min har kranglet mye en periode og oppført oss dårlig begge to. Vi har ikke greid å snakke med hverander om problemene uten at det blir sinne og krangel utav det og vi gjorde det derfor nylig slutt. Egentlig ønsker ingen av oss dette og vi har nå bestemt oss for å en siste gang forsøke å ta en skikkelig prat i løpet av uken og se om vi kan få det til å fortsatt være sammen. Vi hadde i utgangspunktet planlagt en liten ferietur sammen fra neste helg som jeg har gledet meg fryktelig til. Det er et år siden vi var på ferie eller en tur sammen. Kjærestem min føler at han må ha avstad en stund etter at vi har snakket sammen, for å få problemene våre på avstand og begynne på nytt. Han snakker da om ca to uker. Dette vil jo si at ferien vår vil gå i vasken, noe jeg syns er veldig trist. Jeg skjønner veldig godt poenget hans, men jeg tenker samtidig at vi utsetter problemet, selv om jeg også ser at en liten periode fra hverandre kan gjøre godt. Men jeg hadde gledet meg så inderlig til denne ferien! Og jeg tror også at en ferie ville gjort godt for forholdet nå. Og på grun av travle hverdager der han jobber fulltid og studerer i helgene og der jeg jobber turnus og i tilleg skal ta et helgebasert kurs i høst er jeg veldig redd for at en ny tur blir vanskelig å få til på lang tid. Så ville jeg jo gjerne hatt denne turen når det var litt sommer igjen også. Så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med hvordan vi kan løse dette best mulig for begge to? Kan det for eksempel være et kompromiss at vi har pause fra denne samtalen vi skal ha og frem til ferien, da blir det ca en uke? Eller vil det bare ødelegge om han ikke er klar for det? Vi har det alltid så fint på ferie sammen, så jeg tenker liksom at det kan gjøre veldig godt, selv om han får kortere pause enn han synes han trenger. Huff, dette er vanskelig:( Tips og gode råd mottas med stor takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2011 #2 Del Skrevet 1. august 2011 Dytter litt på tråden min jeg, så kanskje noen vil svare i løpet av natten:) Jeg har så veldig lyst å være forstålesesfull overfor kjæresten min, men så har jeg så inderlig lyst at vi skal ta den turen sammen også, så lurer på om man kan kompromisse her eller om jeg bare må godta det han ønsker for at forholdet skal kunne bli bra igjen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekka79 Skrevet 1. august 2011 #3 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg hadde foreslått å reise på den ferien og bruke tiden litt der til å få snakket ut.. Frem til turen kan dere jo bruke tiden hver for dere å tenke litt gjennom hva dere ønsker ut av forholdet. Og når dere kommer hjem fra ferien kan dere hvis dere har kommet frem til at dere vil fortsette forholdet ta litt tid hver for dere igjen for å få til pusterom og fordøye det dere har kommet frem til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2011 #4 Del Skrevet 2. august 2011 takk for tipset:) men tror fortsatt vi bør ta den samtalen denne uken, så heller være for oss selv til ferien (om det blir) og se hvordan det går. Er redd ferien skal bli kjip om vi ikke snakker litt sammen først hvertfall. Flere med synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #5 Del Skrevet 2. august 2011 takk for tipset:) men tror fortsatt vi bør ta den samtalen denne uken, så heller være for oss selv til ferien (om det blir) og se hvordan det går. Er redd ferien skal bli kjip om vi ikke snakker litt sammen først hvertfall. Flere med synspunkter? Jeg har en gang ikke respektert en samboer som ville ha to ukers pause. Det ble vanskelig for han aa akseptere, saa jeg mistet han for godt. Vet du, er dere meant to be, saa gi han to uker space. Dersom han selv foreslaar at dere skal gjennomfore ferien, fint.. Dersom han fremdeles har behov for pause etter samtalen, saa foreslaa at du kan ta med en venninne. Skal det bli dere, har dere en livslang ferd foran dere med mange fine ferier i vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2011 #6 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg har en gang ikke respektert en samboer som ville ha to ukers pause. Det ble vanskelig for han aa akseptere, saa jeg mistet han for godt. Vet du, er dere meant to be, saa gi han to uker space. Dersom han selv foreslaar at dere skal gjennomfore ferien, fint.. Dersom han fremdeles har behov for pause etter samtalen, saa foreslaa at du kan ta med en venninne. Skal det bli dere, har dere en livslang ferd foran dere med mange fine ferier i vente! Takk for svar, du har nok rett:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå