little-big-me! Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Jeg synes det er trist å se klesskapet til Caroline Berg Eriksen. Jeg synes det er trist å se treningsrutinene hennes. Jeg synes det er trist å se at hun selger sin identitet og varemerke gjennom mannens karrierevalg. For Caroline er fotballfruen, og det er dette hun vil at vi skal assosiere henne med… Fotballfruen; en kvinne som definerer sin identitet i samspill med en annens. En kvinne som ikke selv har valgt sin egen identitet- og sitt eget varemerke. En kvinne som, i bunn og grunn, “bare” er en fotballfrue…. Samtidig vil jeg få påpeke at dette ikke handler om sjalusi fra min side, men rettere sagt om normale hverdagsforhold, sunne verdier og virkelighetsnære oppfatninger. For jeg tror ikke at selveste Caroline Berg Eriksen har forstått hvilke signaleffekter hun sprer i samfunnet vårt. Det er nok mange unge og sårbare jenter som leser bloggen hennes. Dette er unge jenter, som kanskje ikke har funnet sin identitet enda, eller sitt kall her i livet. Og da vil Caroline Berg Eriksen også få et fortrinn i sitt påvirkningspotensiale. Og jeg vet ikke hvor bra eller sunt jeg synes at dette virkelig er…. Caroline er en happy blogger, som innimellom utviser en sunn kritisk sans, og innehar gode holdninger. Hun er alltid positiv og smilende, og bloggen hennes er på mange måter en “feel-good” blogg. Meeeen, og det er et stort(!!) men her! Jeg håper ikke unge jenter blir påvirket av Carolines’ luksuriøse vaner og massive innkjøp! Det er IKKE normalt med de vanene som denne frøkna har tillagt seg, og i alle fall ikke dersom man er 14 eller 16 år!! Jeg er for øvrig 27, og mitt klesskap rommer ikke halvparten av innholdet i Carolines klesskap, og jeg er fortsatt like glad og lykkelig! Poenget mitt er, kort og godt, at man ikke blir lykkelig av så mye klær og sko, og det er heller ikke vanlig å være i besittelse av så mye klær!! Når det gjelder treningsrutinene hennes, så vil jeg si at alle bør ha et nøkternt og uanstrengt forhold til trening, som med alt annet her i livet. Å trene 6-7 dager i uken er det ytterst få av oss som faktisk har tid og energi til, og jeg vil ikke anbefale noen å trene så ofte heller! Kroppen trenger restitusjon og hvile, og usikre kropper trenger i alle fall ikke å bli utsatt for en så ekstrem treningsforvandling! Tren med måte og vær glad og lykkelig over det du får til. Å trene 6-7 dager i uka er ikke noe du skal ønske å strebe etter. Mange vil nok oppleve å føle seg utilstrekkelig når man sammenligner sin innsats med den av fotballfruens, men husk at kvalitet er viktigere enn kvantitet! Det er ikke så farlig hvor langt du løper på mølla, bare du løper… eller går! :-) Til slutt vil jeg avslutte med å si at det er hva du selv gjør med hverdagen din som definerer hvordan du ønsker å ha det!! Smil og vær glad, og husk at det er de små tingene som virkelig teller. :-) Ikke la deg påvirke av fotballfruens valg av livsstil og evige bemerkninger om lykke, glede og fantastiske dager! Det er noe med mennesker som hele tiden må fremheve hvor lykkelige de er… Jeg tror at de mest lykkelige er de som faktisk tier om sin lykke… Ha en fin kveld dere flotte personligheter der ute!! :-D 11
The Kitten Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Kan jeg foreslå for moderatorene at det opprettes et eget underforum, som kan hete "Fotballfrue." For det er iallfall nok tråder til det. 16
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Nå snakker jeg generelt og ikke nødvendig til ts (leste ikke hele tråden heller). Hvis noen her har noe i mot henne på en eller annen måte. Slutt å diskuter henne på KG. Jeg er 100% sikker på at hun får langt flere lesere når hun hele tiden blir pratet om her. Hadde det ikke vært for dere så hadde jeg ikke en gang visst hvem hun var. En blogger "lever" av leserere. Hvorfor gi gratis reklame og enda flere lesere til en blogger man ikke liker? 4
Hu derre_ Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 (endret) Nå snakker jeg generelt og ikke nødvendig til ts (leste ikke hele tråden heller). Hvis noen her har noe i mot henne på en eller annen måte. Slutt å diskuter henne på KG. Jeg er 100% sikker på at hun får langt flere lesere når hun hele tiden blir pratet om her. Hadde det ikke vært for dere så hadde jeg ikke en gang visst hvem hun var. En blogger "lever" av leserere. Hvorfor gi gratis reklame og enda flere lesere til en blogger man ikke liker? Jeg har ikke lest her inne på en stund, så har ikke fulgt med om det er mange tråder om "fotballfruen", men sier meg enig i en del av det TS også sier. Det sier vel også litt, hvis det dukker opp såpass mange tråder om henne??? Og, når hun eksponerer seg på den måten, så må man forvente at andre faktisk har meninger om en, og ens valg. Hva ellers er vel bloggen til for? Jeg er ALDRI for mobbing av noen. Ikke en gang rosabloggere, slik at det er sagt, men å ytre ens mening, om hva man nå ønsker er helt lov her i Norge. Ja, hun får sikkert flere lesere også, men det kan være fint det, for om de da tar turen innom her, og rett etter de f.eks har lest dette innlegget, så kan det hende de ikke påvirkes av henne? Kanskje de får et helt annet perspektiv da? Jeg VET at unge påvirkes av slike som henne (dessverre). Har selv en søster på 16, og hun begynte med en passe tragisk blogg ala "fotballfruen" for noen år siden. I et håp om å bli kjent, tjene penger, etc. Hun startet så med masse trening, mas om penger til klær av foreldrene våre, etc. Hun er IKKE den eneste, det vet jeg. Hun har også flere venninner som drar denne bloggingen helt opp til himmels. Jeg reagerer også på at hun eksponerer seg selv via kjærestens yrke. Hvorfor ikke blogge direkte fra henne selv som karaktèr, og unngå å eksponere seg via han? Forholdet deres varer neppe for livet uansett. Og hva kommer hun til å kalle seg da? En X-fotballfrues blogg? Endret 1. august 2011 av Hu derre_ 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Å si at Caroline Berg Eriksen kun har en identitet via mannen sin, synes jeg blir for dumt å påstå. Da kjenner du verken til henne eller bloggen hennes. Hun er overhodet ikke noe tradisjonell "fotballfrue", du/dere må se bak bloggnavnet, som helt sikkert er der av kommersielle årsaker. Tviler på at hun hadde hatt så mange lesere hvis bloggen hadde hett noe annet. Hun har ene og alene ansvaret for norges største blogg, hvor hun lever an annonsesalg o.l. Navnet på bloggen, som nevnt tidligere, er der helt sikkert for å tiltrekke seg lesere. I tillegg har hun designet sin egen kleskolleksjon, og startet opp nettbutikken Treasures.no. Å påstå at hun ikke er driftig og et godt forbilde blir for dumt. Hun viser gjennom hardt arbeid, kreativ tankegang, og guts til å tørre og satse, at det meste er mulig 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Å si at Caroline Berg Eriksen kun har en identitet via mannen sin, synes jeg blir for dumt å påstå. Da kjenner du verken til henne eller bloggen hennes. Hun er overhodet ikke noe tradisjonell "fotballfrue", du/dere må se bak bloggnavnet, som helt sikkert er der av kommersielle årsaker. Tviler på at hun hadde hatt så mange lesere hvis bloggen hadde hett noe annet. Hun har ene og alene ansvaret for norges største blogg, hvor hun lever an annonsesalg o.l. Navnet på bloggen, som nevnt tidligere, er der helt sikkert for å tiltrekke seg lesere. I tillegg har hun designet sin egen kleskolleksjon, og startet opp nettbutikken Treasures.no. Å påstå at hun ikke er driftig og et godt forbilde blir for dumt. Hun viser gjennom hardt arbeid, kreativ tankegang, og guts til å tørre og satse, at det meste er mulig Hei Caroline. 3
Gjest "gjest" Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 (endret) Hun er overhodet ikke noe tradisjonell "fotballfrue", du/dere må se bak bloggnavnet, som helt sikkert er der av kommersielle årsaker. Tviler på at hun hadde hatt så mange lesere hvis bloggen hadde hett noe annet. ikke det, synes damene/kjærestene til de fyrene er til forveksling lik Caroline. WAGS kalles det. Endret 2. august 2011 av "gjest"
ludo Skrevet 2. august 2011 #8 Skrevet 2. august 2011 Syns hun er litt inspirerende jeg,spesielt ang trening. Jeg og vil bli så fit.(har ikke sjans til det da,men..)
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #9 Skrevet 5. august 2011 Hei Caroline. Den der tok jeg ikke, hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #10 Skrevet 5. august 2011 ikke det, synes damene/kjærestene til de fyrene er til forveksling lik Caroline. WAGS kalles det. Det som kjennetegner en typisk WAG, er at de ikke har noe jobb, og lever kun på mannens lønn (dette er jo selvfølgelig ikke typisk for alle). Caroline gjør jo absolutt ikke det, hun jobber steinhardt, og tjener sine egne penger. Jeg er imponert over henne, virker som en smart forretningsdame
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #11 Skrevet 6. august 2011 Det som kjennetegner en typisk WAG, er at de ikke har noe jobb, og lever kun på mannens lønn (dette er jo selvfølgelig ikke typisk for alle). Caroline gjør jo absolutt ikke det, hun jobber steinhardt, og tjener sine egne penger. Jeg er imponert over henne, virker som en smart forretningsdame Hun er ihvertfall ikke smart nok til å takle kritikk Hun sensurer jo så og si alle kommentarer ( utenom en eller to ) som ikke sleiker henne opp etter ryggen 2
hulaboer Skrevet 6. august 2011 #12 Skrevet 6. august 2011 Å, enda en tråd om FF. Da kan jeg jo benytte sjansen til å si hvor jævla digg kropp hun har. Ansiktet er så som så, men kroppen...
SmallTalk Skrevet 6. august 2011 #13 Skrevet 6. august 2011 Å si at Caroline Berg Eriksen kun har en identitet via mannen sin, synes jeg blir for dumt å påstå. Da kjenner du verken til henne eller bloggen hennes. Hun er overhodet ikke noe tradisjonell "fotballfrue", du/dere må se bak bloggnavnet, som helt sikkert er der av kommersielle årsaker. Tviler på at hun hadde hatt så mange lesere hvis bloggen hadde hett noe annet. Hun har ene og alene ansvaret for norges største blogg, hvor hun lever an annonsesalg o.l. Navnet på bloggen, som nevnt tidligere, er der helt sikkert for å tiltrekke seg lesere. I tillegg har hun designet sin egen kleskolleksjon, og startet opp nettbutikken Treasures.no. Å påstå at hun ikke er driftig og et godt forbilde blir for dumt. Hun viser gjennom hardt arbeid, kreativ tankegang, og guts til å tørre og satse, at det meste er mulig Dama har teft for forretninger, det finnes det ikke tvil om. Og hun har allerede bygget opp sitt eget navn såpass bra at "alle" vet hvem Caroline Berg Eriksen er. Hva er da poenget med å fremstå som "Fotballfrue" og å "markedsføre" seg selv som det lenger?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #14 Skrevet 6. august 2011 Hun er ihvertfall ikke smart nok til å takle kritikk Hun sensurer jo så og si alle kommentarer ( utenom en eller to ) som ikke sleiker henne opp etter ryggen 1 eller 2? Derfor hun har 100 kommentarer om dagen? Skjønner godt at hun ikke godkjenner negative kommentarer, hva er poenget med det? Jeg tviler på at hun blogger for å diskutere seg selv med kritikerne..
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #15 Skrevet 6. august 2011 Dama har teft for forretninger, det finnes det ikke tvil om. Og hun har allerede bygget opp sitt eget navn såpass bra at "alle" vet hvem Caroline Berg Eriksen er. Hva er da poenget med å fremstå som "Fotballfrue" og å "markedsføre" seg selv som det lenger? Må si meg enig der, men det er vel kanskje litt "skummelt" å gå fra noe som er trygt, ikke vet jeg..
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #16 Skrevet 6. august 2011 Det som kjennetegner en typisk WAG, er at de ikke har noe jobb, og lever kun på mannens lønn (dette er jo selvfølgelig ikke typisk for alle). Caroline gjør jo absolutt ikke det, hun jobber steinhardt, og tjener sine egne penger. Jeg er imponert over henne, virker som en smart forretningsdame hun måtte til å begynne med BYGGE SEG OPP på gubben hennes sitt navn. ingen kan nekte for det. syntes hun burde bytte bloggnavn i allefall, for ellers gir det rimelig miksa signaler. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #17 Skrevet 6. august 2011 Det som kjennetegner en typisk WAG, er at de ikke har noe jobb, og lever kun på mannens lønn (dette er jo selvfølgelig ikke typisk for alle). Caroline gjør jo absolutt ikke det, hun jobber steinhardt, og tjener sine egne penger. Jeg er imponert over henne, virker som en smart forretningsdame hun måtte til å begynne med BYGGE SEG OPP på gubben hennes sitt navn. ingen kan nekte for det. syntes hun burde bytte bloggnavn i allefall, for ellers gir det rimelig miksa signaler.
hulaboer Skrevet 7. august 2011 #18 Skrevet 7. august 2011 hun måtte til å begynne med BYGGE SEG OPP på gubben hennes sitt navn. ingen kan nekte for det. syntes hun burde bytte bloggnavn i allefall, for ellers gir det rimelig miksa signaler. Hvem er gubben hennes? Er han liksom berømt? Jeg aner ikke navnet hans, og kan ikke huske å ha sett ham før.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #19 Skrevet 7. august 2011 Hun minner meg om Bree (rødtoppen, right?) i Frustrerte Fruer. Perfektsjonist, men ulykkelig. Veldig opptatt av fasade og har null selvironi. Hver minste negative kommentar blir hånet bort (gjerne med "du er ikke bedre selv, du er misunnelig"), men egentlig tar hun seg nær av dem. Blir ikke forundret om hun blir innlagt på psyk. om noen år... Når ting begynner å rase sammen og fansen gjennomskuer henne. Ingen er superhelt for alltid, og jeg tviler på hun tåler motgang. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #20 Skrevet 7. august 2011 Hun minner meg om Bree (rødtoppen, right?) i Frustrerte Fruer. Perfektsjonist, men ulykkelig. Veldig opptatt av fasade og har null selvironi. Hver minste negative kommentar blir hånet bort (gjerne med "du er ikke bedre selv, du er misunnelig"), men egentlig tar hun seg nær av dem. Blir ikke forundret om hun blir innlagt på psyk. om noen år... Når ting begynner å rase sammen og fansen gjennomskuer henne. Ingen er superhelt for alltid, og jeg tviler på hun tåler motgang. Jeg er enig, men ikke pga sjalusi, jeg er faktisk bekymret. Sammenligningen din passer godt. Hun trener hele tiden og er fanatisk opptatt av det og kosthold. Det er greit det, men EN LITEN utskeielse så unnskylder hun det på bloggen, enten det er et kakestykke eller en kortere treningsøkt, og det er som hun skryter av at hun sover 4 timer i snitt. Jeg blir stresset av å lese om hverdagen hennes, og kjenner jeg blir utbrent bare av tanken. Det som fikk jeg til å tenke på henne var denne artikkelen: http://www.dn.no/d2/article1593599.ece 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå