Gå til innhold

kvier meg for samboerskap pga økonomien

rigelgutten

Anbefalte innlegg

Du antar at han ser ned på folk som ikke jobber? Høres ut som om dere har ganske mye være-sammen-ting og snakke-sammen-ting å gjøre unna, innen dere flytter sammen.

Jeg er selv omtrent arbeidsnarkoman, men har også fått prøve meg litt i den andre enden av skalaen. Det gjør at jeg ser på det som en velsignelse hver dag jeg kan gå på jobb, og at jeg trivs der i større grad enn om jeg tok det som en selvfølge.

Ikke tale om at jeg ser ned på folk som ikke kan jobbe. Jeg betaler faktisk skatt for at det skal være et sikkerhetsnett der, hvis jeg en dag selv trenger det. Da kan jeg ikke være smålig når andre trenger det.

Trenger det. For selvsagt forakter jeg latsekker og snyltere som kan jobbe, og som har ressurser til å skaffe seg en jobb, men som heller lever fett av svettedråpene fra min rygg, og mine muskelkramper. Dette gjelder ikke deg, trådstarter, Du skal selvsagt konsentrere deg om å bli frisk.

Har du tatt på deg ansvaret med å ha hest, må du selvsagt følge opp. Du mister selvsagt klageretten over å ha det trangt, dersom du kunne ha det greit uten de utgiftene. Men jeg oppfatter ikke det du skriver som syt, men som en situasjonsbeskrivelse.

Derfor svarer jeg deg utifra hva du skriver, og ikke etter hva jeg mistror. Selv om jeg ikke kan lese tankene til "gubben din" tror jeg du skal være forsiktig med å overanalysere. At han er entusiastisk mtp jobb betyr ikke at han ser ned på deg.

Uansett fins det menn som faktisk gjerne vil være menn. Som faktisk vil elske og ta ansvar. Mange ser på likestilling som et system der folks valg ikke skal hindres av rollemønstre. At vi skal kunne organisere våre liv slik at vi får det best etter våre egne ønsker. Ikke sånn millimeterjustis hvor alt skal veies og måles, som to småunger som heller brus til og fra glassene for at det skal bli nøyaktig likt.

Du kan ikke måle alt i penger. Og jobber han mye, og trivs med å jobbe mye, så er kanskje ikke en 100% yrkesaktiv kvinne hans drømmedame. Da er kanskje en mer femtitalls rollefordeling mer praktisk. - Selv vet jeg at jeg måtte halvert arbeidsmengden om jeg skulle vært i et forhold, om jeg skulle ha tid og energi til min andel husarbeid og samtidig ikke forbli en fremmed.

Det kan også tenkes at du vil være der for ham på en annen måte om han skulle bli sjuk igjen, enn ei som kanskje plutselig ville oppfattet ham som et problem hun måtte kvitte seg med. Enhver kan bidra etter beste evne. Og elsker dere hverandre, finner dere en løsning.

Det er ikke ukjente forumsbrukere, med ulike ideologiske ståplasser du skal tekkes, men din elskede. Derfor er det viktig at dere har armkroktid sammen, sånn at dere får pratet om alt som er viktig og mindre viktig. Og så ofte, og så mye at dere ikke føler det blir en uoverkommelig terskel å snakke om ting. Å være kjærester betyr jo ikke å være enig i alt, men å lære hvor dere står. Og lære hverandres sterke og svake sider, slik at dere utfuller hverandre og sammen blir sterkere mot omverdenen.

Du må la ham få lov til å elske deg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Fortsetter under...

• 5 uker senere...

Ang det med sykdom, hest og AAP, så har jeg selv vært der. Hadde jeg ikke hatt hest, hadde jeg heller aldri blitt frisk. Enkelt og greit. Hesten var det som skulle redde meg. Ikke det norske helsevesnet ihvertfall.

Jeg bodde alene, hadde AAP og hest. Og det gikk. Men så hadde jeg en høyere grunnlønn før jeg ble syk, enn det ant TS har. Trangt økonomisk var det jo, men jeg kunne ikke kvitte meg med hesten.

Men da jeg begynte å bli sterkere, så solgte jeg hesten og begynte å jobbe deltid. Det har vært en prosess hele greia. Fortsatt eleding råd, men nå slipper jeg angst pga at jeg må betale for en hest der utgifter kan komme brått på.

Jeg er uansett heldig og har diverse hester til fri disposisjon. Ikke det samme som å ha egen, men jeg kommer meg alikevel ut og får den terapien jeg trenger.

Oppi alt dette, så var jeg på vei til å flytte inn til en fyr. Han var helt klar over min økonomi fra dag 1. Har aldri giddi å legge skjul på denne situasjonen for de nære meg. Greit at de vet hvorfor jeg ikke kan bli med på kino, spleisefester ol. Nå var det andre grunner for at jeg aldri flytta inn til fyren, men økonomien skulle ikke ha stoppa meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor begynne aa meditere og gjerne gjore yoga eller qigong I tilleg. Alle tre er bevist aa hjelpe kraftig pa.angst. Sjekk ogsa. Terapiene act og mbct pa google. Beroringsterapi er.ogsa.fantatisk not angst. Det viktigste not angst er a fa en fri rolig og dyp pust. Det far du av meditasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bartenina

Behold hesten, de har en veldig god tendens til å øke livskvaliteten, det er ikke luksus, men investering i trivsel og happiness, sier nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo råd til den nå, hun vet bare ikke om det går i et samboerskap. Og da oppmuntrer jeg til å tviholde på den hesten, om noe vil den oppmuntre og gi motivasjon til å kunne klare å komme seg inn i arbeidslivet. Som noen nevner kan en fòrrytter være lurt, da kan du ennå henge i stallen med hestene, ri og ha tid til å øve på jobbing så du klarer å tjene egne penger en dag.

Når det kommer til samboerskap så må du si rett ut hvordan det er og hva du ikke kan bidra med.

Hvordan kan du påstå at hun har råd til hesten når hun ikke har råd til å betale husleie men må bo gratis hjeme hos sine foreldre?

Har man ikke råd til husleie etc. på grunn av en hobby i dette tilfellet hest så må man finne en billigere hobby uansett syk eller frisk. Det går an å ta på seg frivillig arbeid i en stall og stelle hester for andre, dette er en mulighet ts burde se på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke begynne å jobbe i andre sin stall, da? Jobbe gratis mot å få trene en av hestene fast? Ellers får du fortsette å snylte på foreldrene dine, men foreldre skal ærlig talt ikke måtte betale for at voksne barn med fast inntekt (AAP) skal ha dritdyre hobbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som om dette forholdet er særlig liv laga uansett (i følge ditt andre innlegg), så hvorfor bekymrer du deg for dette?

Han har barn. Du sier at fordi han har barn er han ikke "noe kupp" og med det regner jeg med du mener at du vil ikke ha en mann som har barn. (Håper for både hans og barnas skyld du ikke flytter inn!)

Du lever på trygd, og han ser ned på folk som lever på trygd.

PS: Hvis du vil være anonym er det ikke så lurt å lage blogg med hestens navn og ha det samme som brukernavn. Du er veldig identifiserbar. Håper du er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke begynne å jobbe i andre sin stall, da? Jobbe gratis mot å få trene en av hestene fast? Ellers får du fortsette å snylte på foreldrene dine, men foreldre skal ærlig talt ikke måtte betale for at voksne barn med fast inntekt (AAP) skal ha dritdyre hobbyer.

Ta det med ro her da! Det er vel opp til foreldrene hennes om de vil ha henne boende der, og det vil de visst. Så hun snylter ikke på foreldrene, de er da fullt klar over hennes situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som om dette forholdet er særlig liv laga uansett (i følge ditt andre innlegg), så hvorfor bekymrer du deg for dette?

Han har barn. Du sier at fordi han har barn er han ikke "noe kupp" og med det regner jeg med du mener at du vil ikke ha en mann som har barn. (Håper for både hans og barnas skyld du ikke flytter inn!)

Du lever på trygd, og han ser ned på folk som lever på trygd.

PS: Hvis du vil være anonym er det ikke så lurt å lage blogg med hestens navn og ha det samme som brukernavn. Du er veldig identifiserbar. Håper du er klar over det.

Klart han ikke er noe kupp for henne. Han har 3 barn fra før, og vil ikke ha flere. Sannsynligvis er han steril også. Så om hun ønsker barn selv, vil jo ikke han være drømmemannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...