Gå til innhold

Dette med støtte til møbler fra NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du bodd i nærheten av meg (østfold) så kunne jeg gjerne gitt deg en sofa, bord og en opplåsbar madrass som jeg kunne kvitta meg med. Er sikker på at det er mange andre som kunne gjort det samme.

Dessverre har du ikke noen rettigheter ift. NAV når du er student, men det skader jo ikke å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Jeg ville ha lagt inn en annonse på FINN om at jeg gjerne tok i mot brukte møler pga jeg var en blakk student og ikke hadde klartå skaffe meg halvdagsjobb på mitt studiested enda. Å renne på NAV i eininga er ikke en god ting. Vis litt resurssterkhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke meningen å være frekk, men nå måtte jeg lese innlegget ditt to ganger, trodde ikke det jeg så.

Kort forklart så har vi, JA, her i norge en velferdsstat som skal fungere som en forsikring for oss her i norge, men folk må jo jobbe for å tjene inn penger til dette. Du kan ikke for alvor mene at velferdsstaten skal dekke møbler til alle landets studenter? Hør rundt med bekjente, sjekk finn.no, hør med nav om hjelp til å få arbeid dersom du vil ha en deltidsjobb, eller bare bruk storstipendet på veldig billige møbler.

Jeg er student, og klarer meg veldig fint på stipend + sommerjobb, har kjøpt møblene mine selv også ved hjelp av sparing og planlegging. Dette tror jeg du vil klare fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke meningen å være frekk, men nå måtte jeg lese innlegget ditt to ganger, trodde ikke det jeg så.

Kort forklart så har vi, JA, her i norge en velferdsstat som skal fungere som en forsikring for oss her i norge, men folk må jo jobbe for å tjene inn penger til dette. Du kan ikke for alvor mene at velferdsstaten skal dekke møbler til alle landets studenter? Hør rundt med bekjente, sjekk finn.no, hør med nav om hjelp til å få arbeid dersom du vil ha en deltidsjobb, eller bare bruk storstipendet på veldig billige møbler.

Jeg er student, og klarer meg veldig fint på stipend + sommerjobb, har kjøpt møblene mine selv også ved hjelp av sparing og planlegging. Dette tror jeg du vil klare fint!

Enig med deg. Av og til skulle jeg ønske alle prøvde å bytte ut ordet "nav" med "dere som jobber" når de ytrer sine ønsker og klager. Hadde vært interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Har du prøvd vennene dine på Facebook? Det kan jo være noen som kjenner noen ... osv.

Har du prøvd "gis bort" på Finn og ringt de det gjelder og sagt deg villig til å betale noen 100 for transport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Studenter får ikke sosialhjelp som hovedregel. Det kan gjøres unntak, men da er det for svært korte perioder, og under ganske harde vilkår. Det vil i så fall dreie seg om livsopphold, støtte til møbler vil ikke gis.

I følge rundskrivene NAV sosial følger, skal det ikke gis økonomisk sosialhjelp til studenter. Studenter skal henvises til lånekassen, eller deltidsjobbing. Dette fordi alle andre økonomiske muligheter, da lånekassen og deltidsjobbing, skal være utprøvd. Sosialhjelp er for de som ikke har andre økonomiske rettigheter i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt har jeg ike råd til transport, og kjenner heller ingen som kan kjøre. Familien min bor på andre siden av landet (ikke hadde de brydd seg nok til å hjelpe heller), og jeg kjenner ingen her. så får ikke hjelp til kjøringa heller. det er veldig veldig få soim kjører selv og de jeg har hørt med har blitt kvitt tingene for lengst. Så nei, det er ikke så jævla enkelt.

Hvordan hadde du tenkt å transportere møblene dersom du fikk støtte fra NAV til å kjøpe nye? Det er altså mulig å skaffe transport til nye møbler finansiert av NAV, men ikke til brukte, gratis møbler?

Det er så vanskelig man selv gjør det til. Foreslår at du fjerner putene under armene og starter å ta ansvar for din egen situasjon (slik alle andre må).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...