smilla1 Skrevet 22. november 2003 #1 Del Skrevet 22. november 2003 Hei! Jeg lurer på hvordan dere klare å finnansiere dette etter de nye reglene? Smilla1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 22. november 2003 #2 Del Skrevet 22. november 2003 Hei! Jeg lurer på hvordan dere klare å finnansiere dette etter de nye reglene? Smilla1 Kan du ikke forklare litt mer hva du mener nå... For jeg er "redd" det er noe jeg har gått glipp av *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 22. november 2003 #3 Del Skrevet 22. november 2003 Sparer og atter sparer... Går ut ifra det er det vi må gjøre, eller låne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilla1 Skrevet 22. november 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 22. november 2003 Det jeg mente var at det koster jo en del i dag å få prøverørsbarn. Dette er jo noe en må ta ekstra fra lommeboken. ikke for det at det ikke er vert det, men jeg bare lurte på hvordan dere klarte å finnansiere det. Har dere spart opp penger til dette eller må dere ta opp lån. Jeg går utfra at en ikke får det på avbetaling. Smilla1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 22. november 2003 #5 Del Skrevet 22. november 2003 Tror ikke man må betale alt på en gang. Egenandelen er på 18 000...og det er jo for alle 3 forsøkene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. november 2003 #6 Del Skrevet 22. november 2003 Egenandelen for å gjøre det gjennom norsk helsevesen er 18 000,ja. Det som overstiger får vi igjen etter søknad til trygdekontoret. Men dette gjelder vel ikke om en må/velger å gjøre det utenlands? Da må en betale alt selv, tror jeg(?!),og det sier seg jo selv at det da blir mye dyrere,med reise osv. Vet at en del klinikker har pakkeløsninger en kan kjøpe,3 forsøk for 40-50 000,men medisiner og reise kommer utenom,tror jeg... Dette vet jeg ikke såå mye om egentlig,siden vi ikke har valgt å gjøre det privat. Hvordan vi har råd:vi sparer,og bruker kredittkort når vi må. Håper at vi klarer det på de 2 forsøkene vi har igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. november 2003 #7 Del Skrevet 22. november 2003 Egenandelen for å gjøre det gjennom norsk helsevesen er 18 000,ja. Det som overstiger får vi igjen etter søknad til trygdekontoret. Hvis du gjør det på offentlige sykehus, ja. Ikke på prviatklinikker som Røde Kors, Volvat etc. der betaler man per forsøk - over 20.000 tror jeg - i følge et vennepar som valgte å stoppe etter to forsøk der. Pga økonomi. De fikk det ikke gjennom offentlig sykehus fordi hun er for gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. november 2003 #8 Del Skrevet 22. november 2003 Riktig det Tusenfryd,det glemte jeg å ta med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trolllmor Skrevet 23. november 2003 #9 Del Skrevet 23. november 2003 Heisann! :D Vi måtte utenlands (Danmark) for å ta våre forsøk. Dette pga at mannen har tette sædledere og dermed må ha operativt sæduttak. Dette er jo betydelig dyrere enn de 18.000 en må ut med i Norge. 3-pack kom på 48.000, medisiner og reise/opphold i tillegg. Ja, vi har nok brukt bortimot 100.000. Mannen min har gunstig låneavtale gjennom jobb + at det ble litt kredittkortbruk, ja! :o Men belønningen kom etter 3. forsøk. Vi fikk en nydelig gutt som nå er 7 mnd.! Selv om en tar forsøk i utlandet, så får man refundert medisinkostnader som overstiger 15.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå