Gjest Poirot Skrevet 21. november 2003 #1 Del Skrevet 21. november 2003 Ser mange har triste historier om dyr eks hos naboen som ikke har det bra. Mange foreslår å ringe dyrebeskyttelsen, eller sier de har gjort det selv. Hjelper det, tar de affære? Vil bare minne om at man også kan anmelde til politiet. Selv om saken blir henlagt er det sikkert litt ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 22. november 2003 #2 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg ville anta at folk fra Dyrebeskyttelsen ville undersøke saken, men de har ingen myndighet til å evnt. "beslaglegge" dyr mot eierens vilje. Kun snakke med eier for om mulig å finne en frivillig løsning. Er tilfellet grovt, og det ikke nytter med et slikt besøk kan Dyrebeskyttelsen være dem som anmelder saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 22. november 2003 #3 Del Skrevet 22. november 2003 Tror Dyrebeskyttelsen vil få problemer med å kunne undersøke en slik sak da de ikke har inspeksjonsrett. Det er det politi, medlemmer av dyrevernsnemda og distrikts/fylkesveterinæren som har. Mange som forveksler Dyrebeskyttelsen og dyrevernsnemnda, men Dyrebeskyttelsen kan i hovedsak ikke gjøre mer enn du kan selv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 22. november 2003 #4 Del Skrevet 22. november 2003 Det var det jeg trodde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 22. november 2003 #5 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg ringte til Dyrebeskyttelsen ang. 40 katter med ulike helsemessige mangler, reveskabb etc. Dyrene led, ingen tvil om det. De var der samme dag, på befaring og ble sjokkert over forholdene. Dyrlege og andre instanser ble satt på saken umiddelbart, dyrene er avlivet under humane forhold, (de var så medtatte at det var eneste utvei) og damen som hadde disse stakkarane, får ikke drive med dyrehold mer. Så en tlf. til dem kan være første steg til å redde dyrene. Nøl ikke med å ta kontakt, du er dyrenes stemme utad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå