Gå til innhold

Ny sjangse eller glemme han?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutten jeg nå holder på med har jeg holdt på med en gang før også, men det ble ikke noe av oss han skulle reise og vere lenge borte og når han kom hjem snakket vi ikke så mye mer. Men så fikk vi kontakt igjen og nå holder vi på. Vi har hatt det helt fantastisk sammen, men nå har jeg fått vite av bestevennina mi at han har sakt på en fest at han forsatt elsker x-en, er med meg for å komme over henne prøver og få følelser for meg men får det ikke til. Vi kranglet lenge om dette og når jeg sa han var full så han kunne ikke vite hva han sa sa han ; Jeg er jo ikke full på min egen fest, jeg sa hun er den eneste jenta jeg har elsket. Men jeg sa også at jeg hadde gitt henne opp, ja jeg har forsatt følelser for henne mer det kommer jeg altid til å ha men jeg har som sagt gått videre å jeg gjikk til deg. Etter han sa det Følte jeg at jeg begynte å stole litt på han å gjikk fra å være sint til å vere lei meg. Da jeg sente samtalen til bestenninna mi sa hun ; Skjønner du ikke at han lyver? Han lyver hele tiden! Du vet han hadde sex med ei anna jente mens han var sammen med Tuva (x-en) og når hun fikk vite det nektet han, han sa ikke sannheten før lenge etterpå. Du får gjøre som du vil men jeg vil bare det beste for deg og tro meg, det er ikke han. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, nå som vi hadde det så fint får jeg høre at han ikke engang har følelser for meg. Jeg vil gjærne høre på hva han sier men jeg vil heller ikke bli sammen med en fyr som bruker meg for å komme over x-en. Aner ikke om jeg tørr å stole på ham etter hva bestevennina mi sa. Nå som jeg trodde det endelig kunne bli oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du "holder på med" noen så betyr det strengt tatt at dere ikke er i et forhold der følelser betyr mye. Du kan godt slutte å "holde på" med ham fordi han bruker deg som et middel, men hva hadde du egentlig forventet deg av en du "holder på med"?

Hadde dette vært KJÆRESTEN din hadde saken stilt seg annerledes, da burde du dumpet ham på flekken. Slik det stiller seg nå har du ingen rett til å være forarget, men slutt å holde på med ham hvis du føler at dette er feil eller sårende oppførsel mot deg.

I fremtiden bør du avklare med guttene hva slags forhold dere skal ha. Hvis du sliter med å akseptere løse forbindelser bør du heller ikke inngå noen, men heller holde deg til ordentlige kjæresteforhold, der trofasthet, følelser og vennskap er grunnpilarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du "holder på med" noen så betyr det strengt tatt at dere ikke er i et forhold der følelser betyr mye. Du kan godt slutte å "holde på" med ham fordi han bruker deg som et middel, men hva hadde du egentlig forventet deg av en du "holder på med"?

Hadde dette vært KJÆRESTEN din hadde saken stilt seg annerledes, da burde du dumpet ham på flekken. Slik det stiller seg nå har du ingen rett til å være forarget, men slutt å holde på med ham hvis du føler at dette er feil eller sårende oppførsel mot deg.

I fremtiden bør du avklare med guttene hva slags forhold dere skal ha. Hvis du sliter med å akseptere løse forbindelser bør du heller ikke inngå noen, men heller holde deg til ordentlige kjæresteforhold, der trofasthet, følelser og vennskap er grunnpilarer.

Vi holder på, men vi har gjort det en stund men vi var nesten som kjærster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på, men vi har gjort det en stund men vi var nesten som kjærster

Enten er man kjærester, eller så er man ikke det.

Det at dere har holdt på en stund gjør dere ikke til kjærester. I så tilfelle måtte dere ha blitt enige om det sammen. Av det du har skrevet ser det ikke ut til at gutten har fått med seg denne utviklingen.

Kommunikasjon er det eneste som virker hvis man skal løse problemer med andre mennesker. Du må snakke med ham og høre om han er villig til å inngå et forhold tilsvarende det du ønsker. Hvis ikke han vil det, må du vurdere om du ønsker å fortsette å bare være et trøstemiddel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, er det lov å spørre om alderen deres?

Jeg er 17 han er 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er man kjærester, eller så er man ikke det.

Det at dere har holdt på en stund gjør dere ikke til kjærester. I så tilfelle måtte dere ha blitt enige om det sammen. Av det du har skrevet ser det ikke ut til at gutten har fått med seg denne utviklingen.

Kommunikasjon er det eneste som virker hvis man skal løse problemer med andre mennesker. Du må snakke med ham og høre om han er villig til å inngå et forhold tilsvarende det du ønsker. Hvis ikke han vil det, må du vurdere om du ønsker å fortsette å bare være et trøstemiddel.

Det jeg mener med at vi har holdt på en stund er at vi har fått sterke følelser for hverandre, eller hvertfall jeg men du sa det ikke var mye følelser siden vi bare holdt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med at vi har holdt på en stund er at vi har fått sterke følelser for hverandre, eller hvertfall jeg men du sa det ikke var mye følelser siden vi bare holdt på ;)

Og det er nettopp problemet:

Å holde på er i utgangspunktet en uforpliktende forbindelse.

Etterhvert kan en eller begge utvikle følelser.

Du sier at DU har fått følelser, men det har ikke han i følge det du har fortalt i innlegget ditt.

Så: du må SNAKKE med ham og få på det rene hvor dere står, om dere vil satse på et ordentlig kjæresteforhold, om dere skal slutte å møtes eller om du skal ha sex med en du er ulykkelig forelska i.

Avgjørelsen blir din, men du har ingen rett til å bli sur fordi en du har uforpliktende sex med tilkjennegir at sexen virkelig er uforpliktende for ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hva med å først bli litt voksen, og så prøve på ett seriøst forhold men noen andre som også er litt voksne?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...