Gå til innhold

Ta tatto nå - syden i høst?

Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg har i flere år tenkt på et motiv, og nå har jeg fått tegnet det ned. Studioet jeg vil bruke har ganske lang ventetid, men har en ledig time nå snart.

Jeg har ikke vært ute i sola i sommer (innejobb, lovin' it.. :sukk:), og har derfor fått helt minimalt med sol på leggen (der jeg skal ha den). Men jeg fikk sydentur av pappa i gave, i oktober.

Jeg lurer på om det er skadelig / dumt å ta tattovering rundt 15.aug, og så dra til syden to mnd. senere? Jeg har jo ikke hatt hastverk med dette, og har det fremdeles ikke, det var bare dette med den ledige timen de hadde nå.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Ville absolutt ventet, du burde vente mellom 6mnd-1år ettersom den falmer og blekner.

Om du vil den skal se best mulig ut, tar du den i høst og holder deg ute av solen helt til våren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Kan jeg ta den rett etter syden da? Altså kan jeg ha fått sol på leggen når jeg skal ta den, eller er det bare etterpå som er avgjørende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått 2 mnd, så da er det ikke fare med sol! :) Jeg har 4 tatoveringer og har fått beskjed alle gangene at jeg skal holde tatoveringen unna sol i 1 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiler ingen rolle om du har solet deg fær tatoveringen nei :) Og jeg har aldri fått beskjed om at jeg skal vente 6 mnd før jeg soler meg. Mine er like fine som da jeg tok de! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Takk for alle innspill, jeg får høre med tattovøren. Det er uansett en tattovering uten særlig blekk (dvs mest streker), så det er kanskje ikke så "mye" som kan bli bleket fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Samboeren min har et timeglass på armen og stort tre som dekker hele ryggen og armene, utrolig proff tatovør, han fikk streng beskjed om å holde seg innendørs.

Det er jo forskjellig hva folk anbefaler, men 'her i huset' venter vi alltid flere mnd bare for å være sikre :)

Er så ufint hvis de falmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Ja, det er teit om det blekner veldig fort.. Jeg skal høre med de over helga, er da ingen überkrise om jeg må vente til våren heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...